🩺 Health

WHO warns ‘vaccine nationalism’ not good for world

الصحة العالمية تحذر من أن “احتكار الدول للقاح” ليس أمراً جيداً بالنسبة للعالم

IANS – Geneva:

The World Health Organisation (WHO) has warned against vaccine nationalism, cautioning rich nations that if they keep treatments to themselves they cannot expect to remain safe if poor countries remain exposed.

According to Tedros Adhanom Ghebreyesus, Director-General of the WHO, it would be in the interest of wealthier nations to help every country protect itself against the disease.

Ghebreyesus said that vaccine nationalism is not good, it will not help the world, the Guardian reported.

“For the world to recover faster, it has to recover together, because it’s a globalised world: the economies are intertwined. Part of the world or a few countries cannot be a safe haven and recover,” Ghebreyesus told the Aspen Security Forum in the US, via video-link from the WHO’s headquarters in Geneva.

He also said that Covid-19 could be less when those countries who have the funding committed to this

According to the report, several countries are racing to find a vaccine for coronavirus, which has killed more than 7,00,000 people globally.

The WHO chief also said that the Covid-19 pandemic can not be defeated in a divided world and hoped that the US will “reconsider its position” on its decision to withdraw from the world body.

جنيف 

حذرت منظمة الصحة العالمية من احتكار الدول للقاح، وحذرت الدول الغنية من أنها إذا ما أبقت على العلاج لنفسها فلن تستطيع أن تتوقع أن تظل آمنة إذا ما ظلت الدول الفقيرة معرضة للمرض.

ووفقاً لما ذكره تيدروس أدهانوم غيبريسوس، المدير العام لمنظمة الصحة العالمية، سيكون من مصلحة الدول الأكثر ثراءً مساعدة كل بلد على حماية نفسه من المرض.

وقال غيبريسوس إن احتكار الدول للقاح ليست جيدة، ولن تساعد العالم، حسبما ذكرت صحيفة الجارديان.

“لكي يتعافى العالم بشكل أسرع، عليه أن يتعافى معاً، لأنه عالم معولم: فالاقتصادات متشابكة. لا يمكن لجزء من العالم أو عدد قليل من البلدان أن يكون ملاذاً آمناً ويتعافى”، قال غيبريسوس في منتدى أسبن الأمني في الولايات المتحدة، عبر وصلة فيديو من مقر منظمة الصحة العالمية في جنيف.

وقال أيضا أن كوفيد-19 يمكن أن ينحسر إن التزمت البلدان التي تمتلك التمويل بهذا

ووفقاً للتقرير، تتسابق عدة دول لإيجاد لقاح للفيروس التاجي، الذي أودى بحياة أكثر من 7,00,000 شخص على مستوى العالم.

كما ذكر رئيس منظمة الصحة العالمية أنه لا يمكن هزيمة وباء كوفيد – 19 فى عالم منقسم ، وأعرب عن أمله فى أن ” تعيد الولايات المتحدة النظر فى موقفها ” بشأن قرارها بالانسحاب من المنظمة الدولية .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format