⚽ QSL

Al-Sadd defeats Al-Duhail .. Strong competitions for the QSL top spot

السد يهزم الدحيل والمنافسة على صدارة الدوري تشتعل 

Fawad Hussain | The Peninsula

Rodrigo Tabata scored the all-important goal as Al Sadd defeated Al Duhail 1-0 in a thrilling QNB Stars League (QSL) match at Al Sadd Stadium, yesterday. 

While the result did not change the positions on top of points standings, it may play a big role in deciding the QSL champions during the last two rounds. 

Following the defeat, Al Duhail, who are leading the standings with 46 points, saw their lead over Al Rayyan cut to just one point, while defending champions Al Sadd also kept their mathematical chance of retaining the title alive, with the crucial win. 
The 24th minute strike, which gave Al Sadd their third consecutive victory following league’s resumption, was Tabata’s first goal for his new team. 

Top Qatar goalkeeper Saad Al Sheeb also played a key role in Al Sadd’s victory with several outstanding saves in the second half.                            

It was an observing battle, which was dominated by Al Sadd by showing a balanced performance in both defence and attack.   

Ahead of the kick off of the highly-anticipated tie, both teams showed solidarity with Lebanese people with captains displaying their national flag during the opening ceremony as part of Qatar’s ‘Lebanon in Our Hearts’ campaign.  

Meanwhile, Al Duhail’s Han Kwang Song took first shot on target within seconds of kick off as match got off to a fast start, with Al Duhail holding a slight edge in the first 15 minutes. 

Both teams fought to take control of the game early with maximum ball possession.  Al Sadd gained momentum and won their first corner in 19 minute before Tabata put them ahead with an all-important goal. 

The veteran was on target from a close range off an assist from striker Baghdad Boundejah, who got a rebound from Al Duhail goalkeeper Mohammed Ahmed, trying to block a fine hit by captain Hassan Al Haydos. 

The goal gathered more pace as Al Duhail took an aggressive approach. But, it was Al Sadd, who came close to scoring their second goal but Boundejah’s hit just missed the target. 

 Al Duhail striker Almoez Ali’s attempt on a header was a little high in 44th minute as Al Sadd went into the half-time with an advantage. 

The second half brought more thrilling action  with both teams exchanging attacks, and referee Abdulrahman Ibrahim Al Jassim had to caution Al Sadd’s Abdulkarim Hassan at one stage.        

Al Sheeb kept Al Sadd lead intact by blocking a header from Mohamed Muntari in 59th minute, and two minutes later he again made a fine save by stopping Song, who sprinted inside  the circle, with only goalkeeper to beat.   

The Qatari goalkeeper  made few more saves as Al Duhail continued to attack in search of a leveler. 

They were unlucky in 87th-minute when Paulo Edmilson’s hit struck the top bar. 

Al Duhail, bringing fresh players to return in the tie, continued to push for a goal late in the match but Al Sadd were solid in their defence yesterday, defying all attacks to take sweet revenge of their loss in the first leg. 

Earlier yesterday, Umm Salal and Al Ahli played out a 1-1 draw at the Al Janoub Stadium.        

Rasul Bezerra’s goal in the 45th minute gave the lead for Umm Salal against Al Ahli, who were helped by an own goal by The Orange Fortress’ Rami Fayez in the 72nd minute.

Umm Salal and Al Ahli now have 17 and 20 points respectively.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

أشعل السد المنافسة على قمة الدوري بفوزه على الدحيل بهدف للاشيء في ختام الأسبوع العشرين من دوري النجوم لكرة القدم في اللقاء الذي جمع بينهما في استاد جاسم بن حمد في نادي السد، وأحرز هدف السد الوحيد رودريجو تباتا في الدقيقة 24 من عمر المباراة، وبهذه النتيجة قلص السد الفارق بين الدحيل المتصدر والريان الوصيف إلى نقطة واحدة فقط ليشتعل الصراع على القمة بين السد والريان قبل جولتين من نهاية المسابقة، وارتفع رصيد السد إلى 41 نقطة في المركز الثالث ويتابع المنافسة على الصدارة عن بعد، وتجمد رصيد الدحيل عند 46 نقطة ويظل على القمة.

الكرة القطرية تتضامن مع لبنان

حرص اتحاد كرة القدم ومؤسسة دوري نجوم قطر واللجنة العليا للمشاريع والإرث الجهة المسؤولة عن تنفيذ مشروعات كأس العالم 2022 في قطر على تأكيد التضامن مع لبنان وجميع الأشقاء في لبنان بمبادرة رائعة شهدتها مباراة الدحيل والسد في ختام الأسبوع العشرين من دوري نجوم قطر من خلال حرص لاعبي الفريقين على النزول إلى ارض الملعب وهم يرفعون العلم اللبناني والوقوف تحية للنشيد الوطني اللبناني الذي تم عزفه قبل المباراة ووقف كل من في الملعب إجلالا واحتراما للنشيد الوطني اللبناني، في مبادرة تؤكد التضامن مع الأشقاء في لبنان بعد الانفجار الدامي الذي هز بيروت وأدى إلى العديد من الضحايا من الشهداء والمصابين.

على عفيف: الأمور ما زالت بأيدينا

قال علي عفيف مهاجم الدحيل إن المنافسة على الدوري أصبحت صعبة للغاية بعد استئناف المباريات بعد فترة توقف طويلة بسبب جائحة فيروس كورونا.

أضاف قائلا إن المباراة كانت متوازنة بيننا وبين السد في ارض الملعب، ولم يكن يتوقع أحد من يفوز لآخر دقيقة وضاعت منا العديد من الفرص، وانتهت بهدف واحد وهو دليل التكافؤ.

واشار قائلا بالرغم من الخسارة إلا أن كل شيء ما زال بأيدينا فنحن على الصدارة حتى وبفارق نقطة، يجب أن نحافظ على هذا الفارق وننسى مباراة السد ونركز في المباراتين المتبقيتين والفوز بهما لنحسم اللقب لصالحنا.

كما قال إن الدحيل ليس سيئا لمجرد الخسارة في مباراة، فالكل أشاد بالدحيل عندما فزنا الأسبوع الماضي، وبالطبع لم يتراجع المستوى في بضعة أيام.

هدية تباتا للريان

نجح رودريجو تباتا نجم السد في أن يقدم هدية على طبق من ذهب لنادي الريان ناديه السابق بالهدف الأول الذي سجله بالأمس في مرمى الدحيل ليقود الزعيم للفوز في مباراة القمة ويجدد آمال الريان في المنافسة والاقتراب من القمة التي يعتليها الدحيل حاليا قبل انتهاء بطولة الدوري بأسبوعين فقط لا غير ويتقلص الفارق إلى نقطة واحدة فقط.

وبعد أن كان هناك غضب رياني لرحيل تباتا للسد اصبح هناك حالة من الرضا بسبب الهدف الذي احرزه بالأمس.

صيام بونجاح

واصل بغداد بونجاح المهاجم الجزائري المحترف في صفوف السد صيامه عن التهديف للجولة الثالثة على التوالي بعد استئناف دوري النجوم، وتجمد رصيده عند 12 هدفا وتراجع للمركز الثالث في ترتيب الهدافين بعد كل من أكرم عفيف زميله بالسد والذي يتصدر قمة الهدافين برصيد 14 هدفا والجزائري ياسين براهيمي صاحب 13 هدفا في الوصافة.

رد اعتبار

تمكن السد بالفوز الذي حققه على الدحيل بالأمس بهدف للا شيء في ختام الأسبوع العشرين من دوري النجوم من رد اعتباره خاصة أن الدحيل قد فاز في لقاء القسم الأول بالأربعة، ومن المؤكد أن فوز الأمس كان معنويا ومهما للغاية للزعيم حتى لو كان بعيدا عن المنافسة على القمة ومن الصعب أن يحتفظ باللقب للعام الثاني على التوالي.

طارق سالمان: الزعيم يتمسك بحظوظه

قال طارق سالمان مدافع الأدعم والسد عقب فوز فريقه على الدحيل بهدف مقابل لا شيء إننا منذ استئناف الدوري من جديد ونحن متحمسون من اجل تحقيق افضل نتائج ممكنة في المباريات الخمس المتبقية ونركز على انفسنا، واعتقد أننا نسير في الطريق الصحيح.  أضاف قائلا إننا نلعب من اجل انفسنا لا ننظر للدحيل ولا للريان ما علينا منهم، وبالرغم من أن فرصتنا ضعيفة في الدوري إلا أننا نبذل قصارى جهدنا، وربما تحدث مفاجأة ويخسر الدحيل والريان في آخر جولتين ونواصل انتصاراتنا ونتوج.

كما قال إننا الفريق الوحيد الذي تمكن من الفوز في المباريات الثلاث التي خاضها ولم تهتز شباكنا سوى بهدف وحيد.  

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format