👮‍♂️ Government

Cabinet grants priority to Lebanese wishing to return to Qatar

مجلس الوزراء يمنح الأولوية للبنانيين الراغبين في العودة إلى قطر

Following the directives of His Excellency Sheikh Khalid bin Khalifa bin Abdulaziz Al Thani, Prime Minister and Minister of Interior, Lebanese holders of Qatar Residency Permits who are currently in Lebanon and wish to return to Qatar will be given priority with Exceptional Entry Permits in accordance with the travel policy in place amid the gradual lifting of COVID-19 restrictions.

Lebanese holders of Qatar Residency Permits will also be able to apply for entry for their immediate family members at the Qatar Embassy in Beirut or via Metrash 2.

All Lebanese nationals arriving into Qatar will be required to take a Coronavirus test upon arrival to the Hamad International Airport and are required to adhere to the previously announced quarantine procedures.

All arrivals into the State of Qatar are required to download and install the Ehteraz application on their smartphones.

Source: gco

بناءً على توجيهات معالي الشيخ خالد بن خليفة بن عبدالعزيز آل ثاني رئيس مجلس الوزراء ووزير الداخلية، فقد تقرر إعطاء المواطنين اللبنانيين من حاملي الإقامة القطرية المتواجدين حالياً في الجمهورية اللبنانية الشقيقة والراغبين بالعودة إلى البلاد الأولوية في موافقة الدخول الاستثنائية، وفقاً للإجراءات المتبعة حالياً لسياسة السفر والعودة إلى دولة قطر ضمن الرفع التدريجي للقيود المفروضة جراء جائحة كورونا (كوفيد-19).

كما تقرر السماح للمواطنين اللبنانيين من حاملي الإقامة القطرية استقدام أقاربهم من الدرجة الأولى، وذلك من خلال تقديم طلب عبر سفارة دولة قطر في بيروت، أو تطبيق ”مطراش 2“.

وسيخضع جميع الأخوة اللبنانيين القادمين إلى دولة قطر إلى فحص الكشف عن فيروس كورونا (كوفيد-19) فور وصولهم إلى مطار حمد الدولي، مع الالتزام بإجراءات الحجر الصحي التي تم الإعلان عنها في وقت سابق، وتجدر الإشارة إلى ضرورة تحميل تطبيق احتراز على الهواتف الذكية لجميع القادمين إلى دولة قطر.

المصدر: gco

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format