🇶🇦 DOHA

MME cleans Doha Corniche 3 times a day

البلدية والبيئة تنظف كورنيش الدوحة ٣ مرات يومياً

The Peninsula – Doha:

The inspectors of General Monitoring Section at Doha Municipality have recorded 17 violations by illegal vendors and those flouting provisions of hygiene law at Doha Corniche. 

The Ministry of Municipality and Environment in a statement urged visitors of public places and beaches to maintain hygiene following the Law No. 18 of 2017 of general hygiene. 

 The General Cleanliness Department has been sweeping and washing a number of places in Doha city including Corniche on daily basis to keep them hygienic and beautiful on a daily basis.  

The cleaning operation falls within the special programme prepared by the Department to use vehicles and equipment to clean Corniche three times a day. 

The programme aims to keep monitoring the areas round-the-clock and to intensify cleaning operation at a number of facilities, recreational places and commercial streets. 

Special cleaning teams have been also dispatched to clean Corniche and public parks

As per the plan, more garbage containers are placed at public places to encourage visitors to throw wastes in the designated bins.

Image credit: storyblocks
Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – WGOQatar:

سجل مفتشو بلدية الدوحة نحو 17 مخالفة تخص الباعة المتجولين المخالفين والنظافة العامة في كورنيش الدوحة.

وقامت وزارة البلدية البيئة بحملات تفتيشية للقضاء على ظاهرة البائعين المتجولين وما ينتج عنها من مخالفات صحية وإضرار بالبيئة، ويأتي ذلك في إطار الجهود المتواصلة من قِبل الوزارة للحد من هذه الظاهرة التي تشوه المنظر العام وفقاً للقانون رقم 18 سنة 2017 بشأن النظافة العامة، إضافةً إلى العمليات التنظيفية للكورنيش والحدائق العامة، حيث حثت المواطنين والمقيمين على رمي القمامة في أماكنها المخصصة والمحافظة على النظافة العامة.

وتعمل الوزارة على وضع الخطط اللازمة لاستخدام المركبات والمعدات لتنظيف الكورنيش وغسل المرافق العامة ثلاث مرات في اليوم، إضافةً إلى وضع المزيد من حاويات القمامة في الأماكن العامة وذلك للحفاظ على نظافتها وجمالها بشكل دائم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format