🏆 Sport🦠Coronavirus

Players can be red carded for deliberate coughing

البطاقة الحمراء لمن يسعل متعمدا في الملعب

(CNN)

Footballers who deliberately cough towards an opponent could receive a red card under new Covid-19 guidelines published by the English Football Association (FA).

The measures, published last week, apply to the restart of grassroots football in England amid the coronavirus pandemic.

Players can be sent off if the referee is “certain that someone deliberately, and from close range, coughed into the face of an opponent or match official,” according to the guidelines, which will come into force immediately.

“Given the current situation relating to Covid-19, if a player deliberately coughed in the face of another player, team official or match official, this could be deemed to fall within the Law 12 sending-off offense of ‘using offense, insulting or abusive language and/or gestures,'” said a spokesperson from the International Football Association Board, the sport’s law-making body.

“As with all offenses, the referee has to make a judgement about the true nature of the offense — if it were clearly accidental, then the referee would not take action nor if the ‘cough’ took place with a large distance between the players.

“However, where it is close enough to be clearly offensive, then the referee can take action. This is not a new ‘rule’ but simply an interpretation of Law 12.”

The guidelines add that referees “should not be looking to punish ‘routine’ coughing.” A yellow card could also be issued if the incident is not deemed serious enough to warrant a sending-off.

Players and referees are both also encouraged to avoid spitting and shouting, and it advised that physical contact as part of goal celebrations should be avoided.

The FA’s guidelines were introduced as the country continues to ease out of lockdown, although some localized lockdowns have been implemented in England amid fears of a second wave of infection.

Source: cnn

الدوحة – الشرق:

في سبيله لمواجهة فيروس كورونا بإجراءات إحترازية قاسية وضع مجلس الاتحاد الدولي لكرة القدم (إيفاب) قواعد جديدة لكرة القدم تتعلق بإجراءات الفيروس، منها حصول اللاعب على بطاقة حمراء إذا تعمد السعال في وجه الخصم أو الحكم.

“إيفاب” أكد أن هذه العقوبة تندرج تحت عقوبات استخدام اللغة أو إيماءات مسيئة أو عدائية، تبعا لتقدير الحكم، أو اللكم والضرب بدون كرة”، مشيرا إلى أنه ستيم تقديرها لحكم المباراة الذي سيقرر إذا كان متعمدا أم لا، مثل أن يسعل اللاعب على مسافة قريبة من الخصم ويحرك يده ورأسه في اتجاه، وأعلن أنه سيتم البدء فورا في تطبيق هذه القرارات الجديد وفقا لموقع قناة الحرة الأمريكية.

من جهته وضع الاتحاد الإنجليزي لكرة القدم تعليمات جديدة لحكامه، قبل بداية الموسم الجديد، منها طرد اللاعبين الذين سيتعمدون السعال أو العطس عمدا في وجه اللاعبين المنافسين أو الحكام، حيث سيتم إشهار البطاقة الحمراء أو الصفراء في وجه من يفعل ذلك وفقا لوكالة سبوتنيك الروسية.

 وأوضح الاتحاد  إن تلك الإرشادات سيتم تطبيقها على كل الحكام في جميع مستويات اللعبة ولكل المراحل، مضيفا  “يجب أن يتخذ الحكام قرارا تأديبيا بحق أي لاعب يقف بصورة متعمدة من مسافة قريبة ويسعل في وجه اللاعب الخصم أو الحكم”.

ولكن قال الاتحاد الإنجليزي لكرة القدم “يجب ألا يتطلع الحكام لمعاقبة السعال الروتيني، ويجب أن يذكر الحكم اللاعبين بتجنب البصق على الأرض، على الرغم من أنه ليس مدرجا كشكل من أشكال سوء السلوك”.

الجدير بالذكر أنه ليست هذه أول قرارات يصدرها المجلس لتعديل قوانين كرة القدم في زمن كورونا، فقد وافق في مايو، على زيادة عدد التبديلات في المباراة من ثلاثة إلى خمسة بشكل موقت، بمجرد استئناف البطولات المعلقة بسبب فيروس كورونا ، ثم أعلن تمديدها حتى عام 2021.

ويهدف تعديل القانون إلى تجنيب اللاعبين الضغوط الناتجة عن كثافة المباريات التي من المتوقع أن يخوضونها في الفترة المقبلة، لتعويض التوقف الذي يقترب من اتمام شهرين كاملين، لاسيما أن لفترة التعليق أيضا عامل سلبي على لياقة اللاعبين.

كما طالب بإلغاء الاستعانة بالفار في مباريات كرة القدم خلال هذه الفترة، لكن قراره ليس ملزما ويترك تطبيقه لمنظمي البطولات.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format