👮‍♂️ Government

Qatar expresses solidarity with Lebanon

قطر تعبر عن تضامنها مع لبنان

Gulf Times – Doha:

Following are the unofficial translations of tweets by His Highness the Amir Sheikh Tamim bin Hamad al-Thani, HE the Prime Minister and Minister of Interior Sheikh Khalid bin Khalifa bin Abdulaziz al-Thani and HE the Deputy Prime Minister and Minister of Foreign Affairs Sheikh Mohamed bin Abdulrahman al-Thani:

* His Highness the Amir Sheikh Tamim bin Hamad al-Thani:

“I had a telephone call with HE President Michel Aoun to express Qatar is standing by the brothers in Lebanon and its readiness to offer immediate support following the explosion at the port of Beirut today. Our condolences to the Lebanese people, and we pray to Allah the Almighty to bless the victims in His mercy and heal the wounded.”

* HE the Prime Minister and Minister of Interior Sheikh Khalid bin Khalifa bin Abdulaziz al-Thani:

“We have followed news of the explosion that took place in Beirut, Lebanon, today with much sorrow and anxiety. As we extend a helping hand to the brothers in Lebanon upon the directives of His Highness the Amir, we express our condolences and solidarity to them, and hope for the speedy recovery of the wounded, mercy and forgiveness for the victims, and condolences and solace to their families.”

* HE the Deputy Prime Minister and Minister of Foreign Affairs Sheikh Mohamed bin Abdulrahman al-Thani:

“We stand in solidarity and sympathy with the brotherly Lebanon, its leadership and people, in such hard times. We also offer our sincerest condolences to the families of the victims of the explosion at the port of Beirut, and pray for the speedy healing of the injured.”

Source: gulf-times

الدوحة – قنا:

أجرى حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى، اتصالاً هاتفياً مساء أمس، مع فخامة الرئيس العماد ميشال عون رئيس الجمهورية اللبنانية الشقيقة، أعرب خلاله عن تعازيه لفخامته وللشعب اللبناني الشقيق في ضحايا الانفجار الذي وقع في مرفأ بيروت متمنياً سموه الشفاء العاجل للمصابين.

كما أعرب سمو الأمير خلال الاتصال عن تضامن دولة قطر مع لبنان الشقيق واستعدادها لتقديم كافة أنواع المُساعدة اللازمة لتخفيف آثار هذا الانفجار.

من جانبه عبّر فخامة الرئيس اللبناني عن شكره وتقديره لسمو الأمير على موقفه ووقوف دولة قطر الدائم ودعمها ومُساندتها المُستمرة للبنان.

وقال حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى في تغريدة عبر حساب سموه الرسمي على «تويتر»: «أجريت اتصالاً هاتفياً مع فخامة الرئيس ميشال عون للتعبير عن وقوف قطر إلى جانب الأشقاء في لبنان واستعدادها لتقديم الدعم الفوري إثر الانفجار الذي وقع في مرفأ بيروت اليوم. تعازينا للشعب اللبناني وندعو الله أن يتغمّد الضحايا بواسع رحمته وأن يشفي الجرحى».

وعبّر معالي الشيخ خالد بن خليفة بن عبدالعزيز آل ثاني رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، عن خالص التعازي والمواساة للأشقاء بلبنان في ضحايا الانفجار الذي وقع في مرفأ بيروت أمس.

وقال معاليه في تغريدة على حسابه الرسمي على «تويتر»: «تابعنا ببالغ الحزن والقلق الانفجار المُفجع الذي وقع في العاصمة اللبنانية بيروت اليوم». وأضاف معاليه: «وإننا إذ نمد يد العون للأشقاء في لبنان بتوجيهات سمو الأمير، نعبّر عن خالص تعازينا ومواساتنا لهم ونتمنى للمصابين الشفاء العاجل وللضحايا الرحمة والمغفرة ولعائلاتهم الصبر والسلوان».

وأعرب سعادة الشيخ محمد بن عبدالرحمن آل ثاني نائب رئيس مجلس الوزراء وزير الخارجية عن تضامن قطر مع لبنان الشقيق قيادةً وشعباً، مقدماً التعازي للشعب اللبناني الشقيق وأسر ضحايا الانفجار الذي وقع في مرفأ بيروت أمس متمنياً الشفاء العاجل للمصابين والجرحى.

وقال سعادته في تغريدة عبر حسابه الرسمي على «تويتر»: «نقف متضامنين ومتعاطفين مع لبنان الشقيق قيادةً وشعباً في هذه المحنة الصعبة، ونتقدم بخالص العزاء والمواساة لأسر الضحايا الذين سقطوا جرّاء الانفجار الذي وقع في مرفأ بيروت، ودعواتنا بالشفاء العاجل للمصابين والجرحى».

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format