🌍 World

Those responsible for Beirut ‘catastrophe’ will ‘pay price’: Lebanon’s PM

رئيس الوزراء اللبناني: سيدفع المسؤولون عن كارثة بيروت الثمن

AFP – Beirut:

Lebanon’s prime minister vowed Tuesday that those responsible for two massive blasts in Beirut’s port, which killed at least 50 people and injured thousands, would be held to account.

“What happened today will not pass without accountability. Those responsible for this catastrophe will pay the price,” Hassan Diab said in a televised address.

Diab also appealed for international assistance to help Lebanon, which is already mired in its worst economic crisis in decades.

“I am sending an urgent appeal to all countries that are friends and brothers and love Lebanon, to stand by its side and help us treat these deep wounds,” the prime minister said.

A senior security official said earlier that the explosions that shook the entire capital could be due to “explosive materials” confiscated and stored in a warehouse “for years”.

Diab in his speech promised announcements about “this dangerous warehouse that has been in existence for six years, since 2014”.

بيروت – قنا:

أكد الدكتور حسان دياب رئيس الوزراء اللبناني، أن الانفجار الذي وقع اليوم في مرفأ بيروت “نكبة لا نستطيع تجاوزها إلا بعزيمة وإصرار”.

وشدد رئيس الوزراء اللبناني في كلمة ألقاها مساء اليوم، على أن “ما حصل لن يمر من دون حساب وسيدفع المسؤولون عن هذه الكارثة الثمن، وهذا وعد للشهداء والجرحى”.

كما ناشد الدول “الصديقة” الوقوف إلى جانب لبنان “لتبلسم جراح شعبه”.

من جانبه، كلف القاضي فادي عقيقي مفوض الحكومة اللبنانية لدى المحكمة العسكرية بالإنابة، كافة الاجهزة الأمنية بإجراء الاستقصاءات والتحريات وجمع المعلومات لمعرفة حقيقة الانفجار الذي وقع في مرفأ بيروت.

وكان الدكتور حمد حسن وزير الصحة اللبناني أعلن في وقت سابق أن الانفجار أسفر عن عشرات القتلى وآلاف الجرحى.

كما عقد المجلس الأعلى للدفاع في لبنان اجتماعا طارئا برئاسة الرئيس ميشال عون ومشاركة رئيس الوزراء حسان دياب، بالإضافة إلى عدد من المسؤولين وقادة الاجهزة الامنية والعسكرية ومدراء المخابرات للوقوف على أسباب الانفجار وتداعياته.

يشار إلى أن انفجارا وقع في مستودع للمفرقعات قرب مرفأ بيروت في وقت سابق، وقد سمع دوي انفجارات قوية في المكان، ترددت أصداؤها في العاصمة بيروت وضواحيها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format