🛡Team Qatar

Athletics: Doha Diamond League meeting brought forward

تقديم موعد لقاء الدوحة ضمن الدوري الماسي لألعاب القوى

QNA – WGOQatar – Doha:

This year’s Diamond League athletics meeting in Doha, initially scheduled for Oct. 9, has been brought forward by a fortnight and will take place on Sept. 25, organisers announced on Monday.

The event in Doha, which serves as the traditional season opener, had previously been pushed back from its April 17 slot due to the COVID-19 pandemic.

“Due to the ongoing global health situation and ever-changing COVID-19 regulations, the 2020 Wanda Diamond League calendar remains provisional and subject to further changes,” organisers said in a statement.

The competitive season is set to begin in Monaco on Aug. 14 followed by meetings in Stockholm, Lausanne, Brussels, Rome/Naples, Doha and a yet to be determined location in China.

Diamond League meetings in Eugene, London, Paris, Rabat, Gateshead and Shanghai have been cancelled.

الدوحة – قنا:

 أعلن منظمو الدوري الماسي لألعاب القوى اليوم، عن تقديم موعد لقاء الدوحة بحوالي أسبوعين ليقام في يوم 25 من شهر سبتمبر المقبل، بدلا عن الموعد المحدد سابقا في التاسع من شهر أكتوبر 2020.

وكان لقاء الدوحة يقام سنويا في افتتاح الموسم وقد تأجل من موعده الأصلي في 17 أبريل الماضي بسبب الأزمة الصحية العالمية لفيروس كورونا المستجد /كوفيد-19/.

وقال المنظمون في بيان على موقع الدوري الماسي “بالنظر إلى استمرار الوضع الصحي الراهن حول العالم وفي ظل التغيير المستمر في الإجراءات الخاصة بـ/كوفيد-19/ يظل برنامج لقاءات الدوري الماسي مؤقتا وربما تطرأ عليه تغييرات مستقبلا”.

وأضاف البيان أنه سيتم الإعلان عن قائمة الرياضيين الذين سيتنافسون في لقاء الدوحة في الوقت المناسب.

ومن المقرر انطلاق الموسم في موناكو في 14 أغسطس الجاري تليه لقاءات في ستوكهولم ولوزان وبروكسل وروما ونابولي والدوحة، إضافة إلى لقاء لم يحدد مكانه بعد في الصين.

وألغيت في وقت سابق لقاءات الدوري الماسي في يوجين ولندن وباريس والرباط وجيتسهيد وشنغهاي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format