🌍 World🦠Coronavirus

Covid-19 epidemic has spread aboard a Norwegian cruise ship

انتشار وباء كوفيد-١٩ على متن باخرة سياحية نرويجية

Qatar Tribune – Doha:

One of the earliest COVID-19 horror stories were those of cruise ships, where a single passenger could end up infecting the entire ship, dooming its passengers to quarantine-at-sea.

The cruise liner industry was among the first to be shut down by the pandemic, as the conditions for transmission inside ships were too dangerous. However, over time, some cruises have resumed operations.

A Norwegian cruise ship line on Monday halted all its coming trips and issued an apology for “procedural errors” after four passengers and 36 crew members were infected by the coronavirus, with fears that passengers may have spread the virus across multiple ports along the Norwegian coast.

A preliminary evaluation shows that there has been a failure in several of our internal procedures, Hurtigruten CEO Daniel Skjeldam said in a statement. He added the company that sails along Norway’s picturesque coast between Bergen in the south and Kirkenes in the north is now in the process of a full review of all procedures, and all aspects of our own handling.” 

The cruise line has contacted passengers who had been on the MS Roald Amundsen for its July 17 and July 24 departures from Bergen to the Arctic archipelago of Svalbard, which is known for its polar bears.

All 158 crew members on MS Roald Amundsen have been tested and 122 were negative. There were 209 guests on the first voyage and 178 guests on the second voyage.

But since the cruise ship line often acts as a local ferry, travelling from port to port along Norway’s western coast, the virus may not have been contained onboard. Some passengers disembarked along the route and may have spread the virus to their local communities.

Norway has already responded by banning arrivals of cruise ships carrying more than 100 people to its ports. 

Similarly, a French cruise liner on Monday had to confine 340 passengers and crew after one traveller tested positive, the commissariat for French Polynesia said late Sunday.

Everyone aboard the Paul Gauguin cruise ship will be tested and the passengers and crew will not be allowed to leave until the results come in. The companions of the passenger who tested positive have tested negative, however, both were taken off the ship.

The South Pacific archipelago started reopening to tourists last month and required that all visitors get tested before arriving and test themselves four days after entering the territory.

Source: qatar-tribune

أثبتت اختبارات فيروس كورونا إصابة 41 على الأقل من ركاب باخرة سياحية نرويجية.

ويخضع مئات آخرين من الركاب للحجر الصحي على متن الباخرة إم إس رولد أموندسن في انتظار نتائج اختبارات الوباء، وفقا للشركة المالكة للناقلة السياحية.

ورست إم إس رولد أموندسن، المملوكة لشركة هورتيغروتن النرويجية، في ميناء ترومسو شمال النرويج الجمعة الماضية.

وأوقفت هورتيغروتن جميع رحلاتها السياحية البحرية بسبب انتشار فيروس كورونا.

وقال الرئيس التنفيذي للشركة دانيال شيلدامسيد في بيان صدر الاثنين الماضي: “إنه موقف حرج لجميع المعنيين به. لم نؤد ما علينا بالشكل الأمثل، ووقعنا في أخطاء”.

وأضاف: “يظهر التقييم الأولي أن هناك خلل في عدة إجراءات داخلية اتخذناها”.

وأعلنت الحكومة النرويجية منع جميع البواخر السياحية التي على متنها أكثر من مئة شخص من إنزال الركاب لمدة لا تقل عن 14 يوما.

وقالت الشرطة إنها تحقق في مخالفة أي من القوانين أقدمت عليها طواقم العمل فيما يتعلق بالقوانين والقواعد التي فُعلت للحد من انتشار الوباء.

وقال مصدر بالشرطة النرويجية لوكالة أنباء رويترز: “لدينا الآن أسباب تبرر فتح قضية”.

 

ماذا حدث على متن الباخرة؟

كانت الباخرة السياحية في رحلة لسفالبارد في القطب الشمالي امتدت لأسبوع، كما يتضمن جدول الرحلة زيارات إلى بعض الموانئ في إنجلترا وأسكتلندا في سبتمبر/ أيلول المقبل.

وأودع اربعة من طاقم السفينة المستشفى لتلقي العلاج عقب ظهور أعراض فيروس كورونا عليهم الجمعة الماضية، وذلك بعد فترة وجيزة من رسوها في ميناء ترومسو القطبي. وأشارت نتيجة اختبارات الوباء التي خضع لها أفراد الطاقم الأربعة إلى إيجابية حالاتهم.

كما اكتشف إصابة 32 آخرين من طاقم السفينة من بينهم ألماني، وفرنسي، وفلبيني.

وقالت شركة هورتيغروتن، المالكة للباخرة السياحية، إن هؤلاء الثلاثة ثبتت إصابتهم بالفيروس قبل مغادرة بلادهم، لكنهم لم يخضعوا للحجر الصحي قبل البدء في مباشرة مهام عملهم.

وغادر حوالي 180 شخصا الباخرة الجمعة الماضية، مما يجعل السلطات في النرويج في سباق مع الزمن من أجل العثور عليهم وإخضاعهم لاختبارات الكشف عن الوباء.

وبالفعل تم الاتصال بجميع ركاب الباخرة وإبلاغهم بضرورة الخضوع للعزل الذاتي لمدة عشرة أيام على الأقل، وفقا للسلطات الصحية في النرويج.

وأشارت نتيجة اختبارات الفيروس إلى أن خمسة أشخاص فقطكانت حالتهم إيجابية بين الركاب البالغ عددهم 387 راكبا وقت الصعود إلى متنها في 17 يوليو/ تموز الماضي.

وقال لاين فولد، مسؤول في قطاع الصحة في النرويج: “نتوقع أن يكون هناك المزيد من العدوى فيما يتعلق بهذا الانتشار”.

وقالت تقارير إن أغلب ركاب الباخرة كانوا نرويجيين، لكن سائحين من ألمانيا، والدنمارك، والمملكة المتحدة، والولايات المتحدة كانوا على متنها أيضا.

 

أحدث التطورات في قطاع البواخر السياحية؟

يُعد انتشار فيروس كورونا هو أحدث ضربة يوجهها الوباء لقطاع البواخر السياحية بعد ضربات موجعة أخرى عانى منها القطاع منذ ظهور الوباء، مما أدى إلى هبوط حاد في أسهم الشركات المشغلة للبواخر التي تحمل هذا النوع من الرحلات منذ مارس/ آذار الماضي.

وظل آلاف من ركاب البواخر السياحية عالقين على متنها في عرض البحر منذ بداية العام الجاري بعد أن شهد عدد من هذه الناقلات انتشارا لفيروس كورونا.

وعلقت إم إس رولد أموندسن نفسها في عرض البحر في مارس/ آذار الماضي لعدة أيام بعد أن رفضت السلطات في شيلي دخولها إلى مياهها لوجود حالات مصابة بالوباء على متنها. وحدثت وقائع مشابهة لسفن أخرى على مدار الأسابيع التالية في مناطق أخرى حول العالم.

وبمجرد أن استأنفت البواخر السياحية عملها، عاد فيروس كورونا للظهور من جديد في عدد من الدول الهامة بالنسبة لهذا القطاع.

وثبتت إيجابية بعض الحالات التي خضعت لاختبار كوفيد19 على متن سفينة في المحيط الهادي الأحد الماضي. وأُجبرت سفينة بول غوغان على تعليق رحلتها بعد اكتشاف طبيب السفينة حالات مصابة بالفيروس على متنها.

المصدر: bbc

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format