⚽ QSL

Al Haydos grants Al-Sadd a difficult victory against Al Ahli

الهيدوس يمنح السد فوزًا صعبًا أمام الأهلي

The Peninsula – Doha:

A stunning strike from captain Hassan Al Haydos handed Al Sadd a 1-0 victory over Al Ahli in their Week 19 clash of the QNB Stars League (QSL) at Al Janoub Stadium, yesterday. 

The victory, which saw the return of coach Xavi Hernandez after recovering from the coronavirus, took third-placed Al Sadd to 38 points, eight points behind leaders Al Duhail and four points behind Al Rayyan.
Al Haydos’ strike came in the 43rd minute after Al Sadd, who started strongly,  were denied goals following several attempts. The Al Sadd captain who shot just over the bar in the 25th minute, fired a clinical hit from outside the circle on assist from Hashim Ali, beating Al Ahli goalkeeper Ivanildo Rodrigues with the ball landing on his right corner. 

The goal proved decisive keeping Al Sadd in the title hunt mathematically although there is a slim chance for them with just three rounds remaining.   

Earlier in the fourth minute, feared Al Sadd striker Baghdad Bounedjah created a chance but the move was thwarted by Rodrigues with fine blocking. Al Ahli also posed some threat to Al Sadd with few attacks and were disallowed a goal when Hernan Perez was declared offside after he hit the target in the 12th minute. Perez also missed a chance in the 65th minute after being blocked by Al Sadd goalkeeper Saad Al Dossari.

Rodrigo Tabata was also seen in action in the Wolves jersey after he joined Al Sadd last week, replacing Al Haydos and making his presence felt immediately with an attacking approach in the second half. 

Al Sadd continued to push for more goals and could have finished with two-goal win but Bounedjah’s goal in the 84th minute was disallowed by the referee. 

It was Al Sadd’s second consecutive victory since QSL resumed on July 24 as they defeated Al Khor 2-1 last week. 

Meanwhile, in yesterday’s second match, Qatar SC and Umm Salal played out a 1-1 draw at Al Sadd Stadium. 

After a goalless first half, Kayke Rodrigues put Qatar SC ahead with a goal in the 52nd minute, with Fahd Khalfan levelling the score for Umm Salal on a 72nd minute penalty kick. 

The valuable point after the draw put Umm Salal ahead of Al Khor and bottom-placed Al Shahania with 16 points while Qatar SC moved to 9th spot with 18 points. The Week 20 of the QSL will begin on August 6.

Source: hepeninsulaqatar

الدوحة – قنا:

 فاز السد على الأهلي بهدف دون مقابل في المباراة التي جرت بينهما مساء اليوم على معلب استاد الجنوب ضمن مباريات الأسبوع التاسع عشر من الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) للموسم 2019 – 2020.

وجاء هدف المباراة الوحيد في الدقيقة 43 عن طريق اللاعب حسن الهيدوس.. وهذ الفوز رفع رصيد السد إلى 38 نقطة في المركز الثالث خلف الدحيل المتصدر ب 46 نقطة والريان الثاني بـ 42 نقطة، وبخسارته يظل الأهلي في المركز الثامن برصيد 19 نقطة.

وكانت أول فرص المباراة لصالح السد عن طريق مهاجمه بغداد بونجاح في الدقيقة 5 من بدية الشوط الأول، وفي أول 10 دقائق من هذا الشوط عمل كل من الفريقين على اللعب بتوازن في الخطوط ولم تشهد هذه الدقائق محاولات خطرة على مرمى السد من جانب لاعبي الأهلي، ولكن عند الدقيقة 12 بدأ الأهلي في تنظيم الصفوف وكاد أن يفتتح التسجيل عندما ألغى حكم المباراة الهدف المسجل من هيرنان بيرز بداعي التسلل، وبعد ذلك بدأ الأهلي في الضغط على دفاع السد الذي نجح بقيادة خوخي بوعلام في إفشال كل المحاولات.

وفي الدقيقة 24، سدد لاعب السد ويونج جونج كرة من مخالفة ثابتة شكلت خطورة على افانيلدو رودريجوس حارس مرمى الأهلي الذي أبعدها بصعوبة عن مرماه، كما كانت هناك فرصة ضائعة للسد في الدقيقة 25 إثر تسديدة حسن الهيدوس، وفي أول 30 دقيقة من الشوط الأول كانت معظم مجريات اللعب منحصرة في وسط الملعب مع أفضلية للسد من ناحية المحاولات الجادة نحو المرمى، ومنذ الدقيقة 36 بدأت المحاولات تعدد للأهلي أبرزها عن طريق لاعبه شاني لوري.. ثم كانت له محاولة أخرى في الدقيقة 38 عن طريق أحمد عكايشي.

وفي الدقيقة 42 أبعد خوخي بوعلام هجمة خطرة للأهلي تحولت إلى هجمة مرتدة سريعة لفريق السد نجح أن يسجل منها الهيدوس هدفا لفريقه من تسديدة قوية خارج منطقة الـ 18 في الدقيقة 43، وبعد هذا الهدف حاول الأهلي ادرك التعادل قبل نهاية الشوط لكنه لم ينجح..لينتهي الشوط الأول من المباراة بتقدم السد على الأهلي 1 – صفر.

وشهد الشوط الثاني بداية قوية من الطرفين وهدد الأهلي مرمى السد في الدقيقة 47 عن طريق عكايشي، ثم رد السد في الدقيقة 50 عن طريق نام تيهي ثم استمر اللعب سجلا بين الفريقين حتى الدقيقة 55، وفي أول 15 دقيقة من الشوط الثاني حاول الأهلي جاهدا لتحقيق التعادل وتعددت محاولاته عن طريق هيرنان بيرز. كما كانت هناك محاولة للسد في الدقيقة 62 عن طريق بغداد بونجاح، وفي الدقيقة 63 سدد هيرنان تسديدة قوية للأهلي أبعدها سعد عبدالله الشيب حارس مرمى السد إلى ضربة ركنية، كما شهدت الدقائق التي مضت من هذا الشوط العديد من المحاولات من جانب الفريقين نحو المرمى لكنها لم تكن بالخطورة التي تذكر، ولم تنجح هذه المحاولات في تغير النتيجة بتقدم السد بهدف حتى الدقيقة 75.

وفي الدقيقة 80 نجح سعد الشيب في إبعاد تسديدة هيرنان إلى ضربة ركنية، وفي الدقيقة 85 كانت محاولة خطرة للسد عن طريق نام تيهي الذي مرر كرة حولها بونجاح داخل مرمى الأهلي لكن الهدف لم يحتسب بداعي التسلل، وفي الدقيقة 90 سدد ماجد محمد كرة قوية أبعدها سعد الشيب عن مرماه، ليتواصل بعد ذلك اللعب سجالا بين الطرفين دون أي تغيير في النتيجة ليعلن الحكم نهاية المباراة بفوز السد على الأهلي 1 / صفر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format