😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

Discover Qatar adds 14-night quarantine packages for domestic staff, workers in shared accommodation

اكتشف قطر تضيف حزم حجر صحي لمدة ١٤ ليلة للموظفين المنزليين والعاملين في أماكن إقامة مشتركة

The Peninsula Online – Doha:

Discover Qatar, the website through which quarantine packages has to be booked before arriving in Qatar, has launched a new 14-night quarantine packages for domestic staff, company sponsored and other workers in shared motel accommodation.

This is in addition to the hotel quarantine packages, where residents returning to Qatar can choose 7-day packages in 3,4 or 5 star hotels.

The motel 14-night package (CLICK HERE) is available at Mekaines Motel, which is a budget motel providing comfortable rooms and is located in Alsheehaniya, Mekaines area on Salwa Road. Rooms feature a shower with hot and cold water, amenities and a kettle.

 

Accommodation is available in the following categories:

– Male only single rooms
–  Male only shared accommodation
–  Female only single rooms
–  Female only shared accommodation

Rooms must be booked at least 48 hours before arrival.

Maximum 3 people per booking.

All people on the same booking must be on the same arrival flight, and must book the same room type.

From August 1, those with a sponsored Work Permit/Employment Visa may also return to Qatar. An employer who wants to make a Group booking for 10 or more individuals can contact Discover Qatar after receiving the approval for staff to return.
For individual booking in dormitory accommodation, after obtaining approval to enter Qatar by applying through the Qatar Portal, you can book 14 nights’ quarantine in this shared motel accommodation.

Cost of accommodation starts from QAR 105 per day. This includes 3 meals a day, breakfast, lunch and evening meal, plus one-way coach transport from Hamad International Airport to the accommodation. The coach will operate throughout the day, and may involve a wait at the airport.

For shared accommodation it will cost QR 2160 for 14-night package and QR4302 for single room.

For individual bookings, an additional QAR 700 per person shared room/QAR 1400 per person single room insurance premium will also be taken at the time of booking. This will only be used if the quarantine period is extended for more than 14 nights, for example in case of a positive Covid-19 test. If an extension is not required, the deposit will be refunded in full. The insurance premium can also be retained to cover any damages to the room. For group bookings, the amount of deposit will vary dependant on the number of individuals on the booking. 

If employers need to make a booking for 10 people or more, they need to call +974 5550 2246 or email holidays@qatarairways.com.qa.

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا أونلاين – WGOQatar – الدوحة:

أطلق “اكتشف قطر”، وهو الموقع الإلكتروني الذي يتعين حجز حزم الحجر الصحي من خلاله قبل الوصول إلى قطر، حزماً جديدة من الحجر الصحي لمدة 14 ليلة للموظفين المنزليين، ومن تتحمل نفقاتهم الشركة، وغيرهم من العمال في أماكن الإقامة المشتركة في النزل.

هذا بالإضافة إلى باقات الحجر الصحي في الفندق، حيث يمكن للمقيمين العائدين إلى قطر اختيار باقات لمدة 7 أيام في فنادق 3 أو 4 أو 5 نجوم.

تتوفر حزمة النُزل لمدة 14 ليلة في Mekaines Motel، وهو فندق متوسط يوفر غرفًا مريحة ويقع في الشيحانية، منطقة ميكاينس على طريق سلوى. تحتوي الغرف على دش مع الماء الساخن والبارد ووسائل الراحة وغلاية..

 

تتوفر الإقامة في الفئات التالية:

– غرف فردية للذكور فقط

– سكن مشترك للذكور فقط

– غرف فردية للإناث فقط

– سكن مشترك للإناث فقط

يجب حجز الغرف قبل 48 ساعة على الأقل من الوصول.

الحد الأقصى 3 أشخاص لكل حجز.

يجب أن يكون جميع الأشخاص ضمن الحجز الواحد على نفس رحلة الوصول، ويجب أن يقوموا بحجز نفس نوع الغرفة.

واعتباراً من 1 أغسطس، يمكن لمن يحملون تصريح عمل/تأشيرة عمل برعاية أن يعودوا إلى قطر. يمكن لصاحب العمل الذي يرغب في إجراء حجز لمجموعة من 10 أفراد أو أكثر الاتصال بـ “اكتشف قطر” بعد الحصول على موافقة الموظفين على العودة.

للحجز الفردي في السكن في صالات النوم المشتركة، بعد الحصول على الموافقة على دخول قطر من خلال التقدم من خلال بوابة قطر، يمكنك حجز الحجر الصحي لمدة 14 ليلة في هذا الفندق المشترك.

تبدأ تكلفة الإقامة من 105 ريال قطري في اليوم. ويشمل ذلك 3 وجبات يومياً، وجبة الإفطار والغداء والوجبة المسائية، بالإضافة إلى النقل في اتجاه واحد من مطار حمد الدولي إلى مكان الإقامة. سيستمر التوصيل طوال اليوم، وقد يتضمن ذلك انتظار في المطار.

للإقامة المشتركة سيكلف QR 2160 لحزمة 14 ليلة وRQ4302 للغرفة المفردة.

بالنسبة للحجوزات الفردية، سيتم أيضًا أخذ قسط تأمين بقيمة 700 ريال قطري للشخص الواحد في الغرفة المشتركة/1400 ريال قطري للشخص الواحد في وقت الحجز. ولن يستخدم هذا إلا إذا تم تمديد فترة الحجر الصحي لأكثر من 14 ليلة، على سبيل المثال في حال ظهرت نتيجة اختبار كوفيد-19 إيجابية.

إذا لم يكن هناك طلب تمديد، سيتم استرداد مبلغ التأمين بالكامل. كما يمكن الاحتفاظ بقسط التأمين لتغطية أي أضرار لحقت بالغرفة. بالنسبة لحجوزات المجموعات، يختلف مبلغ الوديعة حسب عدد الأفراد في الحجز.

إذا كان أصحاب العمل بحاجة إلى إجراء حجز لـ 10 أشخاص أو أكثر، فعليهم الاتصال بالرقم +974 5550 2246 أو البريد الإلكتروني holidays@إذا كان أصحاب العمل بحاجة إلى إجراء حجز لـ 10 أشخاص أو أكثر، فعليهم الاتصال بالرقم +974 5550 2246 أو البريد الإلكتروني holidays@qatarairways.com.qa..com.qa.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format