🚦Traffic🇶🇦 DOHA

Driving schools to reopen in a few days .. registration of applicants started online

إعادة فتح مدارس تعليم القيادة في غضون أيام قليلة .. بدأ تسجيل المتقدمين عبر الإنترنت

Gulf Times – Doha:

Driving schools in Qatar will implement strict precautionary measures on their premises and during practical lessons to ensure the health and safety of both employees and students against the novel coronavirus (Covid-19), it is learnt. 

The third phase of the gradual lifting of Covid-19 restrictions in the country will see the reopening of various business establishments, including driving schools – which had been closed since March in view of the outbreak.

Private healthcare facilities are also allowed to operate at 80% capacity in this phase. In addition, 80% of employees will be permitted at the workplace subject to strict health precautions. An employee of Dallah Driving Academy told Gulf Times that apart from their premises, all vehicles will be regularly cleaned and sanitised after every road activity. Employees and students are also required to wear gloves and face masks, show the ‘green’ health code on their Ehteraz mobile application and follow applicable social distancing measures while at the academy.

Dallah has announced that it will resume its operations in August and has started the registration of applicants online. Fee payments can also be made online. “We already have new student drivers (newly registered), while the old ones are scheduled to continue their road practice next month,” the employee noted.

Other driving schools like Al Khebra Driving Academy have also announced their reopening on August 3 on social media platforms, posting a number of pictures and videos showing Covid-19 protocols have been put in place. All newly registered applicants “are welcome to come from the first day”, the academy has said on its Facebook page. 

“Old students can come according to the schedules they received,” it continued, adding that other services can be availed of by logging on to its website and booking appointments for the service they need (through QR codes).

Applicants can also take their theory classes online from their homes for three days (instead of five days). An instructor at another driving school told Gulf Times that their cars have been properly maintained and thoroughly sanitised prior to the reopening in August. The company, he stressed, requires them to wear gloves, a face mask and face shield, as well as bring sanitisers with them while on duty. After work, the instructor stressed that they all stay in the company accommodation and avoid going out unnecessarily. “We don’t roam around in other places to avoid being infected by others.”

Besides posts on social media, a number of driving schools also started sending text messages yesterday to inform the public of their special discounts and reopening promotions. Applicants are advised to send a copy of their Qatar ID to verify if their profession is included on the list of categories of workers (a total of 240) who are ineligible to apply for a driving licence.

Source: gulf-times

جولف تايمز – ويجوقطر – الدوحة:

مدارس تعليم القيادة في قطر سوف تطبق تدابير وقائية صارمة في مبانيها وخلال الدروس العملية لضمان صحة وسلامة كل من الموظفين والطلاب من الفيروس التاجي الجديد كوفيد-19.

ستشهد المرحلة الثالثة من الرفع التدريجي للقيود المفروضة بسبب كوفيد-19 في البلد إعادة فتح مختلف المؤسسات التجارية، بما في ذلك مدارس القيادة – التي كانت مغلقة منذ مارس نظراً لتفشي المرض.

كما يُسمح لمرافق الرعاية الصحية الخاصة بالعمل بقدرة 80% في هذه المرحلة. وبالإضافة إلى ذلك، سيسمح بـ 80 في المائة من الموظفين في مكان العمل رهناً باحتياطات صحية صارمة. وقال موظف في أكاديمية دلة للقيادة لصحيفة غالف تايمز إنه بصرف النظر عن مبانيها، سيتم تنظيف جميع المركبات وتطهيرها بانتظام بعد كل نشاط على الطريق.

كما يُطلب من الموظفين والطلاب ارتداء القفازات والكمامات، وإظهار رمز الصحة “الأخضر” على تطبيق “احتراز” للهاتف المحمول واتباع تدابير التباعد الاجتماعي المعمول بها أثناء وجودهم في الأكاديمية.

وقد أعلنت أكاديمية دلة أنها ستستأنف عملياتها في أغسطس وبدأت في تسجيل المتقدمين عبر الإنترنت. ويمكن أيضاً دفع الرسوم عبر الإنترنت. وأشار الموظف إلى أنه “لدينا بالفعل طلاب جدد (مسجلون حديثا)، في حين من المقرر أن يواصل السائقون القدامى مُمارستهم على الطريق في الشهر المقبل”.

كما أعلنت مدارس أخرى لتعليم القيادة مثل أكاديمية الخبرة للقيادة عن إعادة الافتتاح في 3 أغسطس على منصات التواصل الاجتماعي، حيث نشرت عددًا من الصور ومقاطع الفيديو التي تظهر بروتوكولات كوفيد-19 التي سيتم العمل بها. جميع المتقدمين المسجلين حديثاً “مدعوون للمجيء من اليوم الأول”، كما قالت الأكاديمية على صفحتها على فيسبوك.

“يمكن للطلاب القدامى أن يأتوا وفقًا للجداول الزمنية التي تلقوها”، مضيفًا أنه يمكن الاستفادة من الخدمات الأخرى من خلال تسجيل الدخول إلى موقعها على الويب وحجز المواعيد للخدمة التي يحتاجونها (من خلال رموز الاستجابة السريعة).

يمكن للمتقدمين أيضًا أخذ دروسهم النظرية عبر الإنترنت من منازلهم لمدة ثلاثة أيام (بدلاً من خمسة أيام). وقال مدرب في مدرسة أخرى لتعليم القيادة لصحيفة غالف تايمز إن سياراتهم قد تمت صيانتها بشكل كامل وتطهيرها بشكل شامل قبل إعادة الافتتاح في أغسطس.

وأكد أن الشركة تطلب منهم ارتداء قفازات وكمامة ودرعه للوجه، فضلاً عن إحضار المطهرات معهم أثناء أداء واجبهم. بعد العمل، أكد المدرب أنهم جميعاً يبقون في سكن الشركة ويتجنبون الخروج دون داع. “نحن لا نتجول في أماكن أخرى لتجنب التعرض للإصابة من قبل الآخرين”.

وإلى جانب المنشورات على وسائل التواصل الاجتماعي، بدأت عدد من مدارس القيادة أيضاً في إرسال رسائل نصية أمس لإبلاغ الجمهور بخصوماتها الخاصة وإعادة فتح الترقيات. يُنصح المتقدمون بإرسال نسخة من بطاقة الهوية القطرية الخاصة بهم للتحقق مما إذا كانت مهنتهم مدرجة في قائمة فئات العمال (ما مجموعه 240) غير المؤهلين للتقدم بطلب للحصول على رخصة قيادة.

المصدر: gulf-times

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close