👮‍♂️ Government

Labour re-employment platform now available for all companies: Qatar Chamber

غرفة قطر: فتح منصة تدوير العمالة أمام جميع الشركات

The Peninsula – Doha:

Qatar Chamber said on Tuesday that it has successfully developed its recently-launched initiative called the Labor Re-employment Platform in a way that enables companies seeking to contact new employees to login to the platform and select their preferred candidates.

In a statement, the Chamber also noted that both companies that have redundant workers and companies that need workers could benefit from the platform’s services. It pointed out that companies that have laid-off workers and employees can register on the platform and upload their resumes, while individuals could also log into the platform and register their CVs to search for suitable work in the private sector.

At the same time companies that are willing to make new hires could register on the platform, identify the available candidates and choose the ones they deem most suitable and contract them through the Ministry of Administrative Development, Labor and Social Affairs (MADLSA) in accordance with the laws and procedures of the state.

The Chamber invited companies looking for new employees to login to the platform and benefit from the services it provides by filling an electronic form on the Chambers website and getting a link to enter the platform. 

The Labor Re-employment Platform was launched by the Chamber early this month with the aim to assist companies. The platform stressed the Chambers commitment to helping companies hire more easily.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا:

أعلنت غرفة قطر عن قيامها بتطوير منصة تدوير العمالة للقطاع الخاص في السوق المحلي وذلك بفتح المنصة أمام الشركات الراغبة في التعاقد مع موظفين وعمال جدد بحيث تتمكن هذه الشركات من الدخول إلى المنصة واختيار ما تحتاجه من العمالة المعروضة، وبذلك تصبح آلية عمل المنصة عمل في كلا الاتجاهين، بعدما كانت تقتصر على اتجاه واحد يتضمن دخول الشركات التي لديها عمالة فائضة أو قامت بتسريح عمالها.

وأشارت الغرفة في بيان صحفي اليوم الثلاثاء الموافق 28 يوليو، إلى أنه بات الآن بإمكان كل من الشركات التي لديها عمالة فائضة وكذلك الشركات التي تحتاج إلى عمالة، والاستفادة من خدمات المنصة، حيث تقوم الشركات التي قامت بتسريح عمال وموظفين بالتسجيل في المنصة وعرض السير الذاتية لهؤلاء المسرحين، كما يمكن للأفراد من العمال والمهنيين الدخول إلى المنصة وتسجيل سيرهم الذاتية بحثا عن عمل في القطاع الخاص، وبنفس الوقت تستطيع الشركات الراغبة في توظيف عمالة لديها من الدخول إلى المنصة والإطلاع على العمالة المعروضة واختيار ما ينسبها من عمال وموظفين، والقيام بالتعاقد معهم من خلال وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية وفقا للإجراءات والقوانين والمتبعة في الدولة.  

ودعت غرفة قطر الشركات التي تحتاج إلى عمالة جديدة الدخول إلى المنصة والاستفادة من خدماتها، حيث يمكن لأي شركة البحث عن العمالة المتاحة في المنصة وذلك من خلال الدخول إلى الموقع الإلكتروني لغرفة قطر ومن ثم تعبئة استمارة إلكترونية حيث يتم بعدها تزويدها برابط للدخول إلى المنصة.

جدير بالذكر أن منصة تدوير العمالة التي أطلقتها غرفة قطر، تهدف إلى التسهيل على الشركات في تيسير أعمالها، وقامت الغرفة بتدشينها مطلع هذا الشهر من منطلق حرصها على أن تتم عملية حصول الشركات على العمالة بشكل يسير وهو ما تحققه هذه المنصة، حيث تقوم الغرفة بدور الوسيط بين الشركات التي ترغب بالتعاقد مع عمالة جديدة وبين الشركات التي قامت بتسريح عمالتها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close