💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways to resume Helsinki flights

القطرية تستأنف رحلاتها إلى هلسنكي 

QNA – Doha:

Qatar Airways announced today that it will resume its flights to Helsinki starting today July 29, becoming the only Gulf carrier to serve four Nordic capitals.

The resumption of Helsinki flights will see the national carrier of the State of Qatar operate 22 weekly flights to the Nordics, with daily flights to Oslo and Stockholm and five weekly flights to Copenhagen.

Qatar Airways Group Chief Executive, HE Akbar Al Baker said: “We are glad to see Helsinki return to our network, a significant indicator of the recovery of the Nordic travel market. With a total of 22 weekly flights to the region we are delighted to be the first Gulf carrier to offer flights to the four Nordic capitals of Copenhagen, Helsinki, Oslo and Stockholm.

While the drop in air travel demand due to COVID-19 forced us to temporarily suspend services to Helsinki, we are proud to have never stopped flying to Copenhagen, Oslo and Stockholm. As we pass the worst of the crisis, we look forward to increasing our services to the Nordic region to support the recovery of tourism and trade in the region.”

The airlines mix of modern fuel-efficient aircraft has meant its network has never fallen below 30 destinations throughout this crisis and has enabled the airline to adapt its plans and quickly resume routes to rebuild its global network.

الدوحة – قنا:

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن استئناف رحلاتها إلى العاصمة الفنلندية هلسنكي اعتباراً من اليوم الأربعاء، لتصبح الناقلة الخليجية الوحيدة التي تسيّر رحلاتها إلى أربع عواصم في دول الشمال الأوروبي.

وبتسيير ثلاث رحلات أسبوعياً إلى هلسنكي، يزداد عدد رحلات الناقلة القطرية إلى دول الشمال الأوروبي إلى 22 رحلة جوية أسبوعياً، /رحلة يومياً إلى أوسلو، ورحلة يومياً إلى ستوكهولم، وخمس رحلات أسبوعياً إلى كوبنهاغن، وثلاث رحلات أسبوعياً إلى هلسنكي/.

وبهذه المناسبة أعرب سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية عن سعادته بعودة هلسنكي إلى شبكة الوجهات العالمية للقطرية، حيث يعد هذا الأمر مؤشراً مهماً على انتعاش سوق السفر في دول الشمال الأوروبي.

وقال “مع تشغيل 22 رحلة جوية أسبوعياً إلى هذه المنطقة، يسعدنا أن نصبح أول ناقلة خليجية تسيّر رحلات جوية إلى أربع عواصم في شمال أوروبا كوبنهاغن وهلسنكي وأوسلو وستوكهولم. وبينما أجبرنا انخفاض الطلب على السفر الجوي بسبب جائحة /كوفيد-19/ على تعليق خدماتنا بشكلٍ مؤقت إلى هلسنكي، إلا أننا فخورون بأننا لم نتوقف أبداً عن الطيران إلى كوبنهاغن وأوسلو وستوكهولم. ومع تجاوز أسوأ أيام هذه الأزمة نتطلع إلى تعزيز خدماتنا إلى منطقة دول الشمال الأوروبي لدعم انتعاش السياحة والتجارة في المنطقة”.

وبفضل تشغيل أسطول متنوعٍ من الطائرات ذات الكفاءة العالية، لم ينخفض عدد وجهات الناقلة إلى ما دون 30 وجهة خلال أزمة كورونا، وتمكنت من مواءمة خططها مع الأوضاع الحالية، وإضافة وجهات جديدة إلى شبكتها العالمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close