🏆2022🏟2022 Stadiums

CONCACAF announces new qualification format for World Cup 2022

الكونكاكاف يعلن النظام المعدل للتأهل إلى مونديال قطر ٢٠٢٢

QNA – Miami:

CONCACAF announced on Monday a new qualifying format for the  2022 World Cup that will involve eight teams in the final round as part of a newly revised international calendar.

The CONCACAF said in a statement today that the revised format will see 30 teams ranked outside the top five participate in the first round. They will be divided into six groups of five teams each. Only the winner of each group reaches the second round of qualifications. In the first round, each team will play two home and two away matches.

The second round will consist of a playoff round, with the winners moving to the next round to face the top five ranked teams. Those remaining eight teams will play each other home and away, with the top three reaching the World Cup, while the fourth will play a play-off match with a team from another continent. 

ميامي – قنا:

أعلن اتحاد أمريكا الشمالية والوسطى والكاريبي “الكونكاكاف” النظام المعدل للتصفيات المؤهلة إلى نهائيات كأس العالم لكرة القدم 2022 المقررة في قطر، وذلك بعد تأثر النظام المعتاد بسبب انتشار فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19).

وقال الكونكاكاف، في بيان له اليوم، إنه تم تقسيم النظام الجديد، الذي يشارك فيه جميع أعضاء الاتحاد والبالغ عددهم 35 منتخبا، إلى ثلاثة أدوار على أن يقام الدور الأول في شهري أكتوبر ونوفمبر المقبلين بين المنتخبات صاحبة التصنيف من السادس وحتى الـ35 وفقا لتصنيف يوليو الحالي، حيث تقسم المنتخبات إلى ست مجموعات تضم كل منها خمسة فرق.

وينطلق الدور الثاني من التصفيات في شهر مارس 2021، حيث يلعب أصحاب الصدارة في المجموعات الست لتحديد المتأهلين الثلاثة إلى الدور الأخير.

وسينضم الفائزون في الدور الثاني إلى أعلى خمسة منتخبات تصنيفا في الكونكاكاف وهي المكسيك والولايات المتحدة وكوستاريكا وجاميكا وهندوراس، حيث يقام الدور الأخير بنظام الذهاب والإياب على أن يلعب كل منتخب 14 مباراة.

ويتأهل أصحاب المراكز الثلاثة الأولى من الدور الأخير، الذي ينطلق في يونيو 2021، إلى نهائيات كأس العالم، بينما يخوض صاحب المركز الرابع ملحق التصفيات العالمية الذي يقام في يونيو 2022.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close