🌍 World

Scientists monitor ‘cosmic battle’ in Milky Way galaxy

علماء يرصدون “معركة كونية” في مجرة درب التبانة

 

Madrid – QNA:

A group of space science and star researchers have revealed strange movements of swarms of stars in the Milky Way galaxy, indicating a “cosmic battle.”

According to the scientists, these stars move in a strange way contrary to the movement of other stars in the Milky Way galaxy, and while all stars orbit the center of the Milky Way galaxy, these rogue stars, as scientists have called them, are orbiting each other in a zigzag spiral that has become more entangled in recent times.

“We have observed these suspicious movements,” said Teresa Antoja, a researcher at the Institute of Cosmology (ICCUB) at the University of Barcelona, adding: “These movements confirm that the Milky Way galaxy has experienced a huge and significant disturbance in the past,” and Antoja and her team noted signs of a “scar confirming a cosmic battle” while studying the map of star data, according to the scientific journal livescience.

The map was compiled on the basis of data collected by the European Space Agency’s “Gaia” satellite, which provided a more detailed picture of the Milky Way to date.

In their research, the scientists observed a group of stars in the galactic disk orbiting in a different pattern from their neighbors, and the researchers predict that this defect is caused by “damage to the galaxy or a cosmic battle”, referring to an intergalactic collision, or any such defect.

مدريد – قنا:

كشفت مجموعة من الباحثين المختصين بعلوم الفضاء والنجوم عن تحركات غريبة لأسراب من النجوم في مجرة درب التبانة، تدل على حدوث “معركة كونية”.

وحسب العلماء، فإن هذه النجوم تتحرك بطريقة غريبة مخالفة لحركة النجوم الأخرى في مجرة “درب التبانة”، فبينما تدور جميع النجوم حول مركز مجرة درب التبانة فإن هذه النجوم المارقة، كما أطلق عليها العلماء، تدور حول بعضها البعض بشكل حلزوني متعرج أصبح أكثر تشابكا في الفترات الأخيرة.

وقالت الباحثة في معهد علوم الكون (ICCUB) التابع لجامعة برشلونة، تيريزا أنتوجا: “لقد لاحظنا هذه التحركات المريبة”، وأضافت الباحثة: “أن هذه التحركات تؤكد لنا أن مجرة درب التبانة تعرضت لاضطراب ضخم ومهم في السابق”، ولاحظت أنتوجا وفريقها علامات على وجود “ندبة تؤكد حدوث معركة كونية” أثناء دراسة خريطة بيانات النجوم، حسب صحيفة “livescience” العلمية المتخصصة.

وتم جمع الخريطة بناء على البيانات التي جمعها القمر الصناعي “Gaia”، التابع لوكالة الفضاء الأوروبية، حيث قدم صورة أكثر تفصيلا لمجرة درب التبانة حتى تاريخ اليوم.

ولاحظ العلماء في بحثهم مجموعة من النجوم في القرص المجري تدور في نمط مختلف عن جيرانها، ويتوقع الباحثون أن هذا الخلل ناتج عن “أذى تعرضت له المجرة أو معركة كونية”، في إشارة لحدوث تصادم بين المجرات، أو أي خلل من هذا القبيل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format