🥅 LEAGUES

Inter Milan denies negotiating with Messi

إنتر ميلان ينفي التفاوض مع ميسي

The Italian press once again referred this Friday to Inter Milan’s supposed interest in Leo Messi. ‘RAI’ says that even the Argentine’s father would go to Milan to negotiate his transfer.

‘La Gazzetta dello Sport’, also launched on their front page an image of the Barcelona footballer and wrote: “Inter-Messi, why not?”

The rumours, of course, spread like wildfire until Giuseppe Marotta, CEO of Inter, denied the club’s interest in getting hold of the Argentine.

“It’s fantasy football, it’s not our objective. Messi is focussed on continuing his career at Barcelona and I think there’s no doubt about that,” Marotta said.

In addition, in relation to Alexis Sanchez, he said: “Nothing has been resolved up to now. We’ll keep on negotiatiing with Man Utd.”

Source: besoccer

ميلانو (أ ف ب)

بين نفي مدرب إنتر ميلان الإيطالي أنتونيو كونتي وثقة رئيس برشلونة جوسيب ماريا بارتوميو، تشير المؤشرات إلى أن النجم الأرجنتيني ليونيل ميسي باق في النادي الكاتالوني على رغم ما أبداه من امتعاض بعد تنازل “بلاوغرانا” عن لقب الدوري الإسباني لصالح غريمه ريال مدريد.

ونفى كونتي مساء ما يُشاع عن احتمال انتقال ميسي من برشلونة إلى “نيراتسوري”، معتبرا أن أفضل لاعب في العالم “بعيد جدا عما نريد بناءه”، في حين أبدى بارتوميو ثقته ببقاء أفضل لاعب في العالم في “كامب نو”.

وجاء حديث كونتي بعد فوز إنتر على جنوى 3 – صفر ما سمح له بأن يصعد إلى المركز الثاني في ترتيب الدوري المحلي على حساب أتالانتا، وردا على التقارير التي تتحدث عن إمكانية قدوم ميسي إلى الفريق الأسود والأزرق بعد أن قام والده ووكيل أعماله، خورخي، بشراء منزل في ميلانو سينتقل إليه أوائل الشهر المقبل بحسب وسائل إعلام إيطالية.

وقال كونتي: “لا أعتقد أن هناك مجنونا في العالم لا يريد ميسي، لكنه بعيد جدا عنا وعما نريد بناءه”.

وذكرت قناة “راي” الرسمية أن والد ميسي سيدخل في مفاوضات مع إنتر من أجل انتقال نجله إلى الفريق الإيطالي اعتبارا من موسم 2021 – 2022 بعد انتهاء عقده مع برشلونة صيف 2021، فيما أفادت صحيفة “غازيتا ديلو سبورت” الرياضية بأن أفضل لاعب في العالم ست مرات يفضل الانتقال إلى “نيراتسوري” لأن ضريبة الدخل في إيطاليا أقل بكثير من إسبانيا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close