😎 LifeStyle

Katara celebrates Eid al-Adha with ‘exceptional events’

فعاليات متنوعة في كتارا للاحتفال بعيد الأضحى

QNA – Doha:

Katara – the Cultural Village Foundation has said it is gearing up to celebrate Eid al-Adha with special and new activities.

The Katara festivities programme will include a variety of activities and run throughout the four days of Eid.

The programme includes the drive-thru distribution of gifts at certain points inside Katara, from 5pm until 9pm on the Eid days. This is in line with the precautionary measures taken by the State to prevent the spread of Covid-19, Katara has said in a statement.

Katara will also launch a mural to express gratitude to the medical staff who have worked on the frontlines during the Covid-19 pandemic. The mural has been created by 12 artists and will be located at the main entrance of Katara from the southern side, measuring 30m x 5m.

As the fireworks display is among the most popular events during Eid, Katara has decided to hold a virtual fireworks show on its website.

The Cultural Village Foundation has also come up with innovative competitions, which include one for the most beautiful children’s dress during Eid. A picture or video of the participating child has to be sent to Katar for this.

Katara has allocated prizes for five winners of each competition – photo or video. The entries must be in high resolution and of good quality. The winning photos or videos will be the property of Katara, which will hold the right to use them for any purpose, the statement notes.

Katara has been keen to continue with its cultural role since the beginning of the Covid-19 pandemic by holding all activities and events remotely in line with the precautionary measures taken by Qatar to limit the spread of the virus.

الدوحة – قنا:

تستعد المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/، للاحتفال بعيد الأضحى المبارك بمجموعة من الفعاليات تراعي السياسة الاحترازية التي تطبقها دولة قطر للحد من انتشار فيروس كورونا /كوفيد – 19/.

وسيضم برنامج الاحتفالات المتواصل طيلة أربعة أيام، مجموعة متنوعة من الفعاليات المميزة والمبتكرة، منها توزيع عيدية /كتارا/ “عيديتك في سيارتك”، بعدد من النقاط داخل المؤسسة، من الساعة الخامسة عصرا وحتى التاسعة مساء طيلة أيام العيد، وتماشيا مع احترازات /كوفيد – 19/.

كما ستدشن /كتارا/ جدارية شارك فيها 12 فنانا، تحت عنوان /شكرا للطاقم الطبي/ الذي عمل في الصفوف الأمامية خلال الجائحة، على أن تكون الجدارية في المدخل الرئيسي للمؤسسة من الجهة الجنوبية، وبمساحة 30م وارتفاع خمسة أمتار.

ونظرا لأن فقرة الألعاب النارية هي الفقرة المحببة للجميع، ستقوم /كتارا/ بعرض هذه الألعاب الافتراضية على موقعها الإلكتروني.

وحرصت المؤسسة على إحداث مسابقات مبتكرة تتمثل في اختيار أجمل زي للأطفال في العيد من خلال إرسال صورة أو فيديو للطفل المشارك، كما رصدت جوائز للفائزين الخمسة في كل مسابقة سواء للصورة أو الفيديو، يشترط ضمن أمور أخرى أن تكون الصورة أو الفيديو المشارك ذا جودة عالية، وأن تعود ملكية المواد الفائزة لـ/كتارا/ ويحق لها استخدامها لأي غرض.

جدير بالذكر أن المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/ تحرص على مواصلة نشاطها الثقافي منذ بداية ظهور جائحة /كورونا/ بتقديم كافة الأنشطة والفعاليات عن بعد، مراعية في ذلك التباعد الاجتماعي، ومطبقة السياسة الاحترازية التي تتبعها الدولة في هذا المجال للحد من انتشار الفيروس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
11
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format