😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Discover Qatar adds more hotel quarantine options; urges booking only after getting approval to travel

اكتشف قطر تضيف المزيد من خيارات الحجر الصحي في الفنادق؛ تحث على الحجز فقط بعد الحصول على موافقة للسفر

The Peninsula Online – Doha:

Discover Qatar has added new hotel options to the list of quarantine hotels available from August 1 for those who will require to do a 7-day self-funded quarantine on arrival to Qatar.

Those travelling from countries which are not in the low-risk list published by MoPH needs to undergo a 7-day self-funded quarantine in one of the hotels booked through the Discover Qatar website.

The cheapest option available as of filing this report is Kingsgate Hotel Doha, a 3-star property, where it will cost QR 1,950 per person, including transfer and full board for single occupancy. For double occupancy it will be QAR 1,389.50 per person. The tariffs go up to QAR 5,307 per person for single occupancy in a 5-star hotel.

There are six hotels available on the website from August 1 as of today.

The QID holders returning to the country were told not to book a ‘Welcome Home Package’ until they have approval to travel to Qatar.

“From August 1 pre-approved QID resident permit holders will also be able to apply to travel to Qatar. You will need to obtain approval to enter Qatar by applying through the Qatar Portal. Applications for a QID return visa can only be made from August 1. Once approved, you can then proceed to the MOPH website to review the conditions for either self-funded or home quarantine, based on the exceptions list and your country of origin,” Discover Qatar said.

Discover Qatar has listed an extensive FAQ on their website covering most of the topics related to the travel policy.

From August 1 the mandatory self-funded quarantine period is 7 days, followed by 7 days self-isolation at home, if arriving back into Doha on or before 15 September from any country not on the list of low risk countries or if not eligible for home quarantine. Bookings can be made at Qatar Airways Holidays in partnership with Discover Qatar.

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا أونلاين – WGOQatar – الدوحة:

الدوحة: أضافت شركة “اكتشف قطر” خيارات فندقية جديدة إلى قائمة فنادق الحجر الصحي المتاحة اعتباراً من 1 أغسطس لأولئك الذين سيطلب منهم الخضوع للحجر الصحي بتمويل منهم لمدة 7 أيام لدى وصولهم إلى قطر.

يحتاج المسافرون من البلدان غير الواردة في قائمة المخاطر المنخفضة التي تنشرها وزارة الصحة إلى الخضوع لحجر صحي ذاتي لمدة 7 أيام في أحد الفنادق المحجوزة من خلال موقع “اكتشف قطر”.

أرخص الخيارات المتاحة حتى تقديم هذا التقرير هو فندق (كينغزغايت دوحة)، فندق من فئة 3 نجوم، حيث سيكلف 1950 ريالاً قطرياً للشخص الواحد، بما في ذلك النقل والسكن الكامل للإشغال الفردي. بالنسبة للإشغال المزدوج، سيكون 1,389.50 ريال قطري للشخص الواحد. تصل التعريفات إلى 5,307 ريال قطري للشخص الواحد للإشغال الفردي في فندق 5 نجوم.

هناك ستة فنادق متاحة على الموقع من 1 أغسطس حتى اليوم.

وقد طلب من حاملي “بطاقة الهوية القطرية” العائدين إلى البلاد عدم حجز “باقة الترحيب في المنزل” حتى يتمكنوا من الحصول على الموافقة على السفر إلى قطر.

“اعتبارا من 1 أغسطس، سيتمكن حاملو تصاريح الإقامة من “حاملي بطاقة الهوية القطرية ” المعتمدين مسبقاً من التقدم بطلب للسفر إلى قطر. سوف تحتاج إلى الحصول على الموافقة لدخول قطر من خلال تقديم طلب من خلال بوابة قطر. لا يمكن تقديم طلبات الحصول على تأشيرة عودة لحاملي بطاقة الهوية القطرية إلا من 1 أغسطس. وبمجرد الموافقة، يمكنك بعد ذلك الانتقال إلى موقع وزارة الصحة العامة لمراجعة شروط الحجر الصحي الممول ذاتياً أو الحجر الصحي المنزلي، استناداً إلى قائمة الاستثناءات وبلد الأصل”. جاء ذلك على لسان “اكتشف قطر”.

وقد أدرجت “اكتشف قطر” أسئلة وأجوبة واسعة النطاق على موقعها على شبكة الإنترنت تغطي معظم المواضيع المتعلقة بسياسة السفر.

واعتباراً من 1 أغسطس، تكون فترة الحجر الصحي الإلزامية ذاتية التمويل 7 أيام، تليها 7 أيام من العزل الذاتي في المنزل، إذا ما وصلت إلى الدوحة في 15 سبتمبر أو قبل ذلك من أي بلد غير من الدول المنخفضة المخاطر أو إذا لم تكن مؤهل للحجر الصحي في المنزل. يمكن إجراء الحجوزات في الخطوط الجوية القطرية للعطلات بالشراكة مع “اكتشف قطر”.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
8
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format