👮‍♂️ Government

FAHES Centers to resume vehicle inspections next month

مراكز فاحص تستأنف فحص المركبات الشهر المقبل

The Peninsula Online – Doha:

FAHES Centers will resume its normal operations for vehicle inspections in coordination with the Traffic Department starting next month. 

All centers except the one at Industrial area will begin inspection on August 9. 

It also clarified that the exemption from physical inspection of vehicles will stop effective August 1. The vehicles registered online for inspection after July 31 will need to undergo a complete inspection at the FAHES centers. 

Heavy vehicles which were being inspected at the FAHES Center in the Industrial area prior to the closure will now be inspected at FAHES Al Mazrooua. 

The technical inspections for all vehicles before the renewal of Istimara (registration) were exempted for the last few months as part of COVID precautionary measures taken by the department.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – العرب:

حددت شركة قطر للوقود (وقود) يوم 9 أغسطس المقبل لاستئناف عملية فحص المركبات في جميع مراكز فاحص بالتنسيق مع الإدارة العامة للمرور.

وقالت “وقود” عبر حسابها الرسمي على تويتر:” نود إعلامكم بأن شركة فاحص ستستأنف أعمالها للبدء في عملية فحص المركبات في جميع مراكز فاحص، وذلك اعتبارا من 9 أغسطس 2020.

وذكرت أنه بالنسبة لجميع المركبات الثقيلة التي كانت تفحص في المنطقة الصناعية قبل الإغلاق فسيتم فحصها في مركز فاحص الجديد الذي تم افتتاحه في المزروعة.

وأشارت “وقود” إلى إيقاف جميع عمليات إتمام فحص المركبات التلقائي اعتبارا من 1 أغسطس 2020، وبناء على ذلك يجب على جميع مالكي المركبات التي ينتهي تسجيلها بعد تاريخ 31 يوليو 2020 إحضارها لأي من مراكز فاحص لإجراء فحص كامل.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close