🌍 World

Family killed in India after monkeys ‘violently shook’ wall that collapsed on them

مقتل عائلة في الهند بسبب قرود هزت جداراً بعنف واسقطته فوقهم 

A woman and her four children died when a troop of monkeys toppled a wall at their home in northern India in what police have described as a “tragic incident”.

The Times of India reported the family were sleeping outside because their indoor fan was broken as temperatures soared in the town of Wazib Khel in Uttar Pradesh.

Police revealed that a guava tree in their courtyard often attracted troops of monkeys and the primates would jump from a dilapidated wall on to the tree.

As the family lay underneath, the wall collapsed and sent bricks tumbling down on the sleeping mother and her children.

The Times of India identified the mother as 45-year old Shabnam and gave the children’s ages as 20, 9, 7, and 3. An 11-year-old suffered head injuries and a 5-year old survived unscathed.

Tragically, Shabnam’s husband died two years ago and the family had been living with her father.

District magistrate Indra Vikram Singh visited the scene and met with survivors, telling the Times of India: “It was a tragic incident and five members of the family died immediately after the wall collapsed on them. We have ensured the best possible treatment for the survivor”.

Singh also announced that authorities would play Rs 4 lakh ($8138) to the family.

Source: nzherald

الدوحة – الشرق:

تسببت مجموعة قرود في حادث مأساوي بالهند، بعد أن قاموا بهز جدار وإسقاطه على عائلة كانت تنام في فناء المنزل ، ما أدى إلى مقتل الأم وأربعة من أطفالها.

وقالت صحيفة Times of India الهندية أن الضحايا الخمسة لقوا حتفهم إثر سقوط جدار غير مكتمل البناء عليهم، بعد أن هزّت القرود الجدارَ بعنف في الوقت الذي كانت فيه الأسرة تنام في الفناء تحته.

وبحسب الصحيفة، فإن الأسرة كانت تنام في الخارج لأن مروحة السقف الداخلية الخاصة بهم لم تكن تعمل، وسط أجواء شديدة الحرارة بمقاطعة شاهجاهانبور، الواقعة بولاية أتّر براديش الهندية.

فيما نجا طفلان آخران من أفراد الأسرة في الواقعة التي وصفتها السلطات بـ”الحادث المأساوي”، وستحصل العائلة على تعويضات.

كما التقى قاضي المقاطعة، فيكرام سينغ، الناجين وقال إنهم يتلقون “العلاج على أعلى مستوى ممكن”.

وقال القاضي إن رئيس وزراء ولاية أتّر براديش، أكبر ولايات الهند من حيث عدد السكان، عرض على الأسرة مبلغ 400 ألف روبية (5300 دولار أمريكي) تعويضاً لهم.

قرود تسرق  عينات كورونا

وتتسبب القرود في سلسلة حوادث لاتنتهي في الهند ، التي يعتقد أنها موطن لنحو 50 مليون قرد.

فمنذ فترة قريبة، قالت السلطات إن مجموعة من القرود هاجمت مسؤولاً طبياً وانتزعت منه عينات دم لمُصابين بفيروس كورونا في مدينة ميروت الهندية.

ويخشى الأشخاص الذين يعيشون بالقرب من كلية الطب من انتشار الفيروس إذا حملت القرود العيناتِ إلى المناطق السكنية.

وفي أغسطس/آب الماضي، تُوفي رجل يبلغ من العمر 50 عاماً بمدينة سامبال الهندية، بعد سقوطه من شرفة منزله إثر تعرضه لهجوم من مجموعة من القرود.

 أفادت تقارير في ذلك الوقت أنها كانت سادس حالة وفاة مرتبطة بالقرود في سامبال خلال سنة 2019 فقط.

وفي يونيو/حزيران من العام الماضي، قتل قرد رضيعة تبلغ من العمر شهراً ونصف الشهر بعد أن قفز القرد على ما يبدو في سريرها لسرقة زجاجة الحليب.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close