📱 Technology🌍 World

Owners of these iPhones are entitled to compensation of $ 500 million

أصحاب هذه الهواتف من آيفون يحق لهم الحصول على تعويضات بقيمة ٥٠٠ مليون دولار

Al-Sharq – WGOQatar – Doha:

Phone owners of a number of iPhone models can seek compensation as part of a settlement agreement earlier this year with Apple after admitting to using system updates to slow down older devices.

According to Sputnik, the court ordered the company to pay damages of $500 million and the settlement applies to customers who bought the iPhone 6, 6 Plus, 6s Plus, 7, 7 Plus and SE before December 21, 2017 and reportedly suffered performance problems.

Phone owners will receive $25 for each phone covered by the settlement approved by the company, i.e. the person who owns the covered phones can receive multiple settlements. Affected users must file a claim online or by mail by October 6th to be able to receive compensation.

The company admitted in December 2017 using software updates to slow down older iPhones, and some noted that Apple did so to force users to upgrade to newer phones. Apple later apologized and offered to replace the battery to its customers for $79, which was later reduced to $29.

Source: al-sharq

الدوحة – الشرق:

بإمكان ملاك هواتف عدد من طرازات آيفون طلب الحصول على تعويضات كجزء من اتفاق تسوية أبرم في وقت سابق من هذا العام مع شركة آبل بعد اعترافها باستخدام تحديثات الأنظمة لإبطاء الأجهزة الأقدم من آيفون.

وحسب وكالة سبوتنيك، ألزم القضاء الشركة بدفع تعويضات تقدر بـ500 مليون دولار وتنطبق التسوية على العملاء الذين اشتروا iPhone 6 و 6 Plus و 6s Plus و 7 و 7 Plus و SE قبل 21 ديسمبر 2017 وعانوا من مشاكل في الأداء، بحسب تقارير.

وسيحصل أصحاب الهواتف على 25 دولارا لكل هاتف مشمول بالتسوية التي وافقت عليها الشركة أي أن بإمكان الشخص الذي يمتلك هواتف مشمولة الحصول على تسويات متعددة.

ويجب على المستخدمين المتأثرين تقديم مطالبة عبر الإنترنت أو عبر البريد بحلول 6 أكتوبر ليكونوا قادرين على حصد تعويض.

واعترفت الشركة في ديسمبر 2017 باستخدام تحديثات البرامج لإبطاء أجهزة آيفون القديمة، وأشار البعض إلى أن أبل فعلت ذلك لإجبار المستخدمين على الترقية إلى هواتف أحدث.

واعتذرت شركة آبل في وقت لاحق وعرضت استبدال البطارية لعملائها مقابل 79 دولارا، خفضت بعد ذلك إلى 29 دولارا.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
27
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close