😎 LifeStyle🎸 Music

Music Affairs Center organizes online concert

مركز شؤون الموسيقى ينظم حفلا غنائيا عن بُعد

QNA -Doha:

The Music Affairs Center of the Ministry of Culture and Sports is organizing a live concert broadcast on its YouTube channel, under the slogan “Music is the language of peoples”.

The artist Aseel Hameem will commemorate the concert, which comes as part of a series of events that the center is preparing for enriching the lyrical scene.

In a statement, the artist Aseel Hameem explained that the singing session will be 45 minutes, which brings together a collection of her songs and some of the songs for Arab singers.

She also expressed her happiness to meet the audience again after a long period during which it ceased to hold concerts as a result of the spread of (COVID-19).

Hameem said that even though artists and the public prefer live concerts in theaters, the current circumstances necessitated the search for alternatives to reach the audience, which the Center for Music Affairs was keen to broadcast it.

For his part, the artist, Yassin Al Ayari, the leader of the music group, confirmed that the concert program is in line with the slogan “Music is the language of the people”, as a selection of the songs of the artist Aseel was chosen, as well as a large group of songs for Arab artists. He also praised the efforts of the Center for Music Affairs in light of the current circumstances.

الدوحة – قنا:

ينظم مركز شؤون الموسيقى التابع لوزارة الثقافة والرياضة حفلا غنائيا في بث مباشر عبر قناته على /اليوتيوب/ تحت شعار “الموسيقى لغة الشعوب”.

تحيي الحفل الذي يأتي ضمن سلسلة من الفعاليات التي يعكف المركز على التحضير لها بغرض إثراء الساحة الغنائية، المطربة أصيل هميم.

وفي تصريح لها أوضحت الفنانة أصيل هميم أن الجلسة الغنائية ستكون عبارة عن 45 دقيقة تجمع باقة من أغنياتها الخاصة وبعض من الأغنيات لمطربين عرب، وأعربت عن سعادتها للقاء الجمهور مرة أخرى بعد فترة طويلة دام خلالها التوقف عن إقامة الحفلات كنتيجة للظروف المتمثلة في انتشار (كوفيد-19).

وقالت إنه على الرغم من أن الفنانين والجمهور يفضلون الحفلات المعتمدة على اللقاء الحي داخل حدود المسرح، إلا ان الظروف الحالية أوجبت البحث عن بدائل من أجل الوصول للجمهور الذي يفتقد حالياً تلك النوعية من الحفلات، وهو الامر الذي حرص مركز شؤون الموسيقى عليه عبر البث المباشر.

من جانبه، أكد الفنان ياسين العياري قائد الفرقة الموسيقية أن برنامج الحفل ينسجم مع شعار “الموسيقى لغة الشعوب”، حيث تم اختيار باقة من أغنيات الفنانة أصيل فضلاً عن مجموعة كبيرة من أغنيات للمطربين العرب. وأثنى على مبادرة مركز شؤون الموسيقى التي تأتي في ظل الظروف التي يحتاج خلالها الجمهور لإقامة مثل تلك الفعاليات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format