💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways is first international airline to resume flights to Maldives

القطرية أول شركة طيران دولية تستأنف رحلاتها إلى المالديف

Gulf Times – Doha:

Qatar Airways has said it is the first international airline to resume flights to the Maldives, with the first daily service touching down at Velana International Airport yesterday morning, marked with a water cannon salute.

“With the airline’s network never falling below 30 destinations throughout this crisis, Qatar Airways continues to lead the recovery of international air travel,” the airline said.

By July-end, the airline’s network will expand to some 450 weekly flights to more than 70 destinations with the addition of flights to the following destinations:

July 15 – Male, Maldives (daily flights); July 16 – Addis Ababa, Ethiopia (three weekly flights); July 18 – Djibouti (three weekly flights); July 23 – Antalya, Turkey (two weekly flights); Bodrum, Turkey (two weekly flights); July 25 – Istanbul Sabiha Gökçen, Turkey (three weekly flights increasing to daily from August 1); and July 29 – Helsinki (three weekly flights).

With the resumption of services to the Maldives and Antalya and Bodrum in Turkey commencing next week, Qatar Airways’ growing network includes a number of popular summer holiday destinations that are open to visitors now (subject to certain restrictions).

Travellers can enjoy the white sandy beaches of the Maldives, one of the most popular and exclusive destinations in the world, soon soak up the summer sun on the golden shores of Antalya, or visit the historical sites and attractions of Bodrum.

Also open to beach lovers are the Greek islands through the airline’s Athens gateway, with the airline increasing its frequency to the city from seven to 11 weekly flights today. They can also fly with Qatar Airways to visit the blue seas of Zanzibar in Tanzania or the relaxing Mediterranean coastline of Tunisia via Tunis.

For those seeking a city break, Qatar Airways is operating regular services to many cities, including Milan, Rome, and Venice in Italy; Ankara and Istanbul in Turkey; plus six cities in the US.

Qatar Airways is one of the few global airlines to have never stopped flying throughout this crisis and continues to utilise its full fleet of 30 Boeing 787 and 49 Airbus A350 aircraft.

The airline’s variety of modern fuel-efficient aircraft has meant it can continue flying by offering the right capacity in each market.

Due to Covid-19’s impact on travel demand, the airline has taken the decision to ground its fleet of Airbus A380s as it is not commercially or environmentally justifiable to operate such a large aircraft in the current market.

Qatar Airways’ onboard safety measures for passengers and cabin crew include the provision of personal protective equipment (PPE) for cabin crew and a complimentary protective kit and disposable face shields for passengers. Business class passengers on aircraft equipped with Qsuite can enjoy the enhanced privacy this award-winning business seat provides, including sliding privacy partitions and the option to use a ‘Do Not Disturb (DND)’ indicator.

Qsuite is available on flights to more than 30 destinations including London, Paris and Frankfurt.

Source: gulf-times

الدوحة – الشرق:

أعلنت الخطوط الجوية القطرية أنها أصبحت أول شركة طيران دولية تستأنف رحلاتها إلى المالديف، بعد وصول أولى رحلاتها اليومية من الدوحة إلى مطار فيلانا الدولي صباح هذا اليوم، والتي تم استقبالاها بأقواس المياه التقليدية. 

وقالت الناقلة الوطنية – في بيان على موقعها الإلكتروني – إنها استمرت بقيادة مرحلة تعافي قطاع الطيران الدولي حيث حرصت على عدم انخفاض عدد الوجهات على شبكتها العالمية إلى ما دون 30 وجهة خلال هذه الأزمة. 

وقبل نهاية شهر يوليو، سوف تسيّر الناقلة القطرية أكثر من 450 رحلة أسبوعياً إلى ما يزيد عن 70 وجهة عالمية.

وأشارت إلى إضافة الوجهات التالية:

15 يوليو: ماليه، المالديف (رحلة يومياً)

16 يوليو: أديس أبابا (3 رحلات أسبوعياً)

18 يوليو: جيبوتي (3 رحلات أسبوعياً)

23 يوليو: أنطاليا، تركيا (رحلتان أسبوعياً) –  بودروم، تركيا (رحلتان أسبوعياً)

25 يوليو: صبيحة كوكجن، تركيا (3 رحلات أسبوعياً ، وستزداد الى رحلة يومياً إبتداءً من 1 أغسطس)

29 يوليو: هلسنكي (3 رحلات أسبوعياً)

ومع استئناف رحلات الناقلة الوطنية إلى المالديف اليوم، وإلى أنطاليا وبودروم في تركيا الأسبوع القادم، سوف يصبح بإمكان المسافرين مع الخطوط الجوية القطرية التخطيط لإجازة لا تنسى هذا الصيف مع افتتاح هذه الوجهات السياحية أبوابها للزوّار.

كما سيتمكن المسافرون من الاستمتاع بإجازة رائعة معنا هذا الصيف، سواءً عند زيارة الشواطئ الاستثنائية في المالديف التي تعتبر إحدى أكثر الوجهات السياحية شهرةً في العالم، أو الاسترخاء تحت أشعة الشمس الجميلة على أحد الشواطئ الذهبية في أنطاليا، أو اكتشاف الأماكن التاريخية والمقاصد السياحية الكثيرة في بودروم.

كما سيحظى المسافرون مع الخطوط الجوية القطرية بالفرصة لزيارة الجزر اليونانية الجميلة مع زيادة الناقلة لرحلاتها إلى العاصمة اليونانية أثينا من 7 إلى 11 رحلة أسبوعياً اعتباراً من اليوم. كما سيتمكن مسافرونا من زيارة زنجبار في تنزانيا والاستمتاع بأجوائها الجميلة، أو الاستجمام على أحد الشواطئ الخلّابة في تونس.

كما ستكون الفرصة متاحة أمام المسافرين الذين يفضلون قضاء إجازتهم في إحدى المدن العالمية لزيارة العديد من الوجهات مع الخطوط الجوية القطرية، مثل ميلان وروما والبندقية في إيطاليا، وأنقرة في إسطنبول، إضافةً إلى 6 مدن في الولايات المتحدة الأمريكية.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close