🌍 World🦠Coronavirus

A New rule .. Screaming is forbidden while riding rollercoasters

قاعدة جديدة .. الصراخ ممنوع أثناء ركوب عربات الملاهي الأفعوانية

In late June, Japanese theme park Fuji-Q Highland released a video showing two of its executives calmly riding the park’s famously terrifying Fujiyama roller coaster. The two sat solemnly throughout the entire ride, their faces inscrutable behind their masks, not making a single scream, cheer or even a cough.

The perplexing yet hilarious video was designed to demonstrate the park’s new rule banning screaming on rides, to limit the spread of Covid-19 coronavirus. Amazingly, it wasn’t the executives’ stolidly stoic approach to the ride which made the video go viral, but rather its final title, a request to the viewer to ‘please scream inside your heart’.

Although it’s almost certainly an overly literal translation, this unquestionably Japanese expression has been swiftly adopted by netizens as the motto for 2020. After all, in a year so far stricken with a global pandemic, widespread protests, natural disasters and more, ‘please scream inside your heart’ sounds like an appropriate advice. As one user tweeted, ‘On the one hand, “please scream inside your heart” is a very bad translation. On the other hand, it’s a powerful sentence that enriches the English language.’

Source: timeout

أصبحت المتنزهات الترفيهية في جميع أنحاء العالم مضطرة إلى وضع قيود على العديد من أنشطتها، مثل تناول الطعام وعربات التجول الضيقة وغيرها من الأنشطة، وهي تحاول العودة إلى العمل مع الحفاظ على إجراءات إعادة الفتح بأمان، والنموذج من اليابان، حيث اتجهت المتنزهات إلى إصدار تعميم يُوصي بتجنب التقليد المعتاد بالصراخ أثناء ركوب عربات الملاهي الأفعوانية، منعاً لانتشار فيروس كورونا بين مستخدميها.

وفق تقرير لصحيفة businessinsider الأميركية، فإن أحد المتنزهات الترفيهية في اليابان أصدر مقطعَ فيديو لتوضيح السلوكيات الجديدة التي ينبغي اتباعها أثناء ركوب عربات الملاهي، حيث يقوم اثنان من مسؤوليه التنفيذيين بركوب العربات الدوارة في صمت تام، بحسب ما أوردته صحيفة The Wall Street Journal الأميركية. وينتهي مقطع الفيديو برسالة إلى ركاب عربات الملاهي المحتملين، تقول: «من فضلك اجعل الصراخ داخل قلبك».

كما أورد اتحاد متنزهات الملاهي الواقعة شرق وغرب اليابان، التي تضم عشرات من المتنزهات الترفيهية الرئيسية، التوصيات الخاصة بعدم الصراخ ضمن إرشادات إعادة الفتح التي صدرت في أواخر شهر مايو، وبحسب صحيفة The Wall Street Journal، فإن الإجراءات الجديدة اعتُمدت في معظم مدن الملاهي في اليابان.

مع ذلك، فلم يتصور الناس أن ركوب عربات الملاهي الدوارة سيكون ممكناً دون صراخ، لذا قررت مدينة ملاهي «فوجي كيو» إثبات ذلك لهم.

متحدث باسم مدينة ملاهي «فوجي كيو» قال لصحيفة The Wall Street Journal: «تلقينا شكاوى من أن طلب اتحاد مدن الملاهي عدم إصدار أصوات عالية أمرٌ مستحيل وصارم أكثر من اللازم.» .

المصدر: al-watan

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
9
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format