🏆2022

FIFA World Cup Qatar 2022 will offer unmatched fan experience: Nasser Al Khater

ناصر الخاطر: هدفنا توفير تجربة استثنائية للمشجعين خلال مونديال قطر ٢٠٢٢

QNA – Doha: 

CEO of the FIFA World Cup Qatar 2022 Nasser Al Khater said that fans should expect a memorable experience, including the opportunity to attend more than one game a day, when they attend the next FIFA World Cup in Qatar.

Speaking during a webinar hosted by the Swiss Business Council Qatar, Nasser Al Khater said organizers were working hard to ensure fans enjoyed the most compact tournament in modern history.

“Much of our focus remains on operational planning and ensuring we offer a fan experience which makes this World Cup unique,” said Al Khater, who was speaking to an audience of 21 chairpersons from business councils and chambers of commerce based in Qatar.

“We want to make sure fans have a holistic experience in terms of transport and are able to watch more than one match per day. There will be large fan zones in strategic locations, a vast range of activities and the opportunity to walk between West Bay and Souq Waqif.”

The webinar was organized in order to discuss the challenges posed by the pandemic to Qatars business community, including preparations for the World Cup. Al Khater said work had continued unabated in recent months despite the ongoing challenges.

“We have reached 85% completion across our construction portfolio. Two more stadiums will be launched by the end of this year, followed by Lusail, Al Thumama and Ras Abu Aboud in 2021. We will have at least a year between the completion of the stadiums and the beginning of the World Cup.”

Al Khater added: “The pandemic has affected everyone and of course our project is not immune. However, preparations have continued and we have taken all the necessary health and safety measures in line with government regulations. We have all become very familiar with Zoom and Microsoft Teams in recent months.”

The recent completion of Education City Stadium the third tournament-ready venue for Qatar 2022 was a proud achievement, said Al Khater.

“It was very challenging to organize a digital event during the pandemic but we didnt want to hold back. We wanted to be innovative and pay tribute to the frontline health workers. The live programs we produced in collaboration with Qatar Foundation and beIN SPORTS were a fitting tribute to everyone who has given so much to fight this dreadful virus.”

Al Khater said he hoped the pandemic would not affect Qatars hosting of the World Cup but said the country would be prepared for all eventualities.

CEO of the FIFA World Cup Qatar 2022 signed off by praising the local business community for being proactive in seeking information regarding the effects of COVID-19 and said he looked forward to continued collaboration in the lead-up to Qatar 2022. 

الدوحة – قنا:

أكد السيد ناصر الخاطر، الرئيس التنفيذي لبطولة كأس العالم في قطر2022، أن تجربة استثنائية تنتظر مشجعي كرة القدم من أنحاء العالم خلال منافسات النسخة المقبلة من المونديال في قطر، خاصة إمكانية حضور أكثر من مباراة في يوم واحد، بفضل تقارب المسافات بين استادات البطولة.

وقال الخاطر ،خلال ندوة حوارية استضافها مجلس الأعمال السويسري في قطر عبر تقنية الاتصال المرئي، إن القائمين على تنظيم البطولة يبذلون قصارى جهدهم، لضمان استمتاع المشجعين بالمونديال الأكثر تقارباً في المسافات في التاريخ الحديث لبطولة كأس العالم.

وأشار إلى أن العمل يتركز الآن على الخطط التشغيلية وضمان إتاحة تجربة مميزة للمشجعين، ما سيجعل بطولة قطر2022 نسخة فريدة من المونديال.

وأضاف الخاطر: “نود التأكد من خوض المشجعين تجربة شاملة في كل ما يتعلق بالتنقل وإمكانية حضور أكثر من مباراة في يوم واحد. وستقام مناطق للمشجعين في مواقع استراتيجية، وستشهد بجانب عرض مباريات البطولة طائفة متنوعة من الأنشطة، مع فرصة التنزه سيراً بين منطقة الخليج الغربي وسوق واقف”.

وتناولت الندوة الحوارية التي شارك فيها 21 من رؤساء مجالس الإدارات في شركات بمجالس الأعمال والغرف التجارية في قطر، التحديات التي فرضها انتشار فيروس كورونا المستجد (كوفيد – 19 ) على مجتمع الأعمال في قطر، ومن بينها الاستعدادات لاستضافة المونديال، حيث أكد الخاطر على مواصلة العمل في مشاريع البطولة خلال الأشهر الأخيرة رغم تداعيات الأزمة الراهنة، وقال: “أنجزنا العمل في 85% من جميع مشاريعنا، وسنعلن عن جاهزية استادين آخرين خلال العام الجاري، ثم الإعلان عن اكتمال العمل في كل من استاد لوسيل، واستاد الثمامة، واستاد راس أبو عبود العام المقبل، أي اكتمال جميع الاستادات قبل عام تقريباً من انطلاق منافسات البطولة”.

وتابع الخاطر: “لقد تأثر الجميع بهذه الأزمة، وبالطبع لا تعد مشاريعنا استثناءً عما يواجهه العالم من تحديات. وقد واصلنا استعداداتنا مع اتخاذ كافة الإجراءات الوقائية اللازمة لحماية صحة وسلامة جميع العاملين وفق توجيهات الحكومة القطرية في هذا الشأن، وأصبحنا أكثر دراية خلال الأشهر الأخيرة بوسائل وتقنيات التواصل عن بعد مثل “زوم” و “مايكروسوفت تيمز” وغيرهما”.

وحول الإعلان عن جاهزية استاد المدينة التعليمية الشهر الماضي، أعرب الخاطر عن فخره بالإعلان عن اكتمال ثالث استادات المونديال، وقال: “لقد واجهت جهود الإعداد للإعلان رقمياً عن جاهزية الاستاد عدة تحديات ، خاصة في ظل الأزمة الحالية، لكننا لم نرغب أبداً في التراجع، وسعينا إلى أن نكون أكثر إبداعاً، والمبادرة بتوجيه رسالة شكر وامتنان إلى الطواقم الطبية العاملة في الصفوف الأمامية لمكافحة انتشار الوباء، حيث أعربنا من خلال البرامج المباشرة التي أعددناها بالتعاون مع مؤسسة قطر ومجموعة قنوات “بي إن سبورتس” الرياضية، عن تحية وتقدير الجميع لكل هؤلاء الذين يواصلون تقديم التضحيات في سبيل منع انتشار الفيروس في ظل ظروف غير مسبوقة”.

واختتم الرئيس التنفيذي لبطولة كأس العالم قطر 2022 حديثه، بالإشادة بجهود مجتمع الأعمال في دولة قطر ومبادراته بالسعي للحصول على المعلومات فيما يتصل بتطورات وتداعيات فيروس كورونا المستجد، معرباً عن تطلعه بمواصلة التعاون مع مجتمع الأعمال على طريق الإعداد لاستضافة النسخة الأولى من المونديال في الشرق الأوسط والعالم العربي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close