🌍 World

A businessman earns $ 6 billion in one day

رجل أعمال يربح ٦ مليارات دولار في يوم واحد

Elon Musk’s​ wealth grew by US$6.1 billion (NZ$9.3 billion) on Friday, pushing him further up the world’s rich list.

According to Bloomberg Billionaries Index, the founder and chief executive of Tesla, shot passed US investor Warren Buffet on the list.

He is now the seventh-richest person in the world with a net worth of around $70.5b ($107.45b).

In the year to date, his worth has increased by $43b ($65.53b). In January, Musk made $2.3b ($3.5b) in just one hour.

The latest surge in profit is due to Tesla stock rising by 11 per cent, Bloomberg reported.

Musk is placed below Google co-founder Larry Page​, whose worth is listed as US$72.7b (NZ$110.80b); Los Angeles Clippers owner and former Microsoft chief executive Steve Ballmer​ who has a net worth of US$76.8b (NZ$117.05b); and French businessman and art collector Bernard Arnault​ who has a US$92.6b (NZ$141.13b) empire.

Amazon’s Jeff Bezos, Microsoft’s Bill Gates and Facebook’s Mark Zuckerberg round out the top three with total net worths of US$189b (NZ$288.04b), US$116b (NZ$176.79b) and US$93b (NZ$141.74b), respectively.

Buffet’s depleting wealth is from his philanthropical acts. During the week he donated US$2.9b (NZ$4.42b) worth of stock in Berkshire Hathaway – a US multinational conglomerate that he chairs and is the chief executive of – to charity.

In the last year his wealth has dropped by US$20.1b (NZ$30.63b).

He is ranked 10th on the list with a net worth of US$69.2b (NZ$105.46b) behind Google’s Sergey Brin​ and business magnate Mukesh Ambani​.

Since 2009, the 89-year-old has donated more than US$37b (NZ$56.39b) of the company’s shares.

New Zealand’s Graeme Hart is on the list in 162nd place.

Source: stuff

الدوحة – الشرق:

في عالم المال والأعمال لا شئ مستحيل فيمكن أن يخسر خمسة من الأشخاص أكثر من 6 مليارات دولار في يوم  واحد، كما حصل مع خمسة من أغنياء الروس قبل أشهر، أو أن يكسب شخص واحد نفس الرقم تقريبا في يوم واحد كما حصل مع إيلون ماسك الرئيس التنفيذي لشركة تسلا للعربات الكهربائية.

فبعدأن كان في المركز الثامن، تقدم ماسك  كفي الترتيب العالمي بعد أن ربح 6 مليارات دولار على مدار يوم واحد،محتلا بذلك المركز السابع بقائمة أثرياء العالم، بعد أن تمكن من تجاوز رجل الأعمال وارن بافيت، وذلك عقب ارتفاع سهم شركة تسلا بنسبة 10.8% لتحقق مستوى قياسي بلغ 1.544 دولارًا للسهم، وهو ما يعني أن قيمتها السوقية أصبحت 286.5 مليار دولار حسبما نقلت وكالة”سبوتنيك” الروسيةعن مؤشر بلومبيرج للمليارديرات.

 وكانت  ثروة وارن بافيت وهو رجل أعمال و أشهر مستثمر أمريكي في بورصة نيويورك تراجعت هذا الأسبوع بعد أن تبرع بما يقرب من 3 مليارات دولار من أسهم شركته “بيركشاير هاثواي” إلى الجمعيات الخيرية.

في سياق آخر، نشرت والدة مؤسس شركة تسلا، إيلون ماسك، مقطع فيديو للأب وهو يتحدث مع ابنه الذي يحمل اسما غريبا، وكأنه يجري اتصالا مع الكائنات الفضائية.

ودعى ماسك ابنه باسم ” X Æ A-Xii” الذي يُقرأ، إكس إش إي-تويلف، وعلق مستخدمون على الطريقة التي تحدث فيه مؤسس تسلا مع الرضيع حيث قالوا، إنه يتكلم وكأنه يُعلّم الذكاء الاصطناعي أو يجري اتصالا مع الكائنات الفضائية.

وقال ماسك في مقطع الفيديو: “هل تسمع صوتي، هل تستطيع التعرف على صوتي، من أنا؟ هذا والدك يتحدث. مرحبا يا صغيري، يا صغيري إكس

الجدير بالذكر بأن قائمة بلومبيرغ لأثرياء العالم يتصدرها جيف بيزوس مالك شركة أمازون بثروة تقدر بـ 189 مليار دولار.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close