👮‍♂️ Government

QC delivers aid to those affected by Coronavirus in Pakistan

قطر الخيرية تقدّم مساعدات لمتضرّري فيروس كورونا بباكستان

Gulf Times – Doha:

Qatar Charity (QC), through its office in Pakistan, has distributed 4,000 hygiene kits to government quarantine centres and other health facilities across the country, and delivered aid to those affected by the 2019 earthquake and the current year’s heavy snowfall in Pakistan-administered Kashmir.

This assistance comes from Qatar Charity within the framework of its global efforts to curb the spread of Covid-19 in various parts of the world.

The distribution of the assistance took place in all provinces of the country, in co-operation with the local authorities and in co-ordination with the State Disaster Management Authority and Provincial Disaster Management Authority, QC said in a statement.

In addition to distributing 4,000 hygiene kits in all provinces, Qatar Charity delivered 500 hygiene kits to several hospitals in Peshawar and provided support worth nearly QR2mn to 245,000 individuals of fragile communities affected by the 2019 earthquake in Mirpur as well as the current year’s heavy snowfall in Neelum Valley.

Widows, female-headed households, persons with special needs, the elderly and orphans were given priority while selecting beneficiaries of the relief projects implemented in Mirpur where QC has distributed 200 winterised kits, two ambulances along with medical equipment and medicines for the health department, and 80 small- and medium-sized income-generating projects. Besides, it has implemented relief food projects in Neelum, benefiting hundreds of families, the statement adds.

The deputy commissioner of Neelum and the State Disaster Management Authority thanked the people in Qatar for identifying the most affected emergency areas and providing support to vulnerable communities in this challenging time.

Source: gulf-times

الدوحة – العرب:

في إطار سعيها لمجابهة فيروس «كورونا» للحدّ من انتشاره، ومساهمة منها في دعم جهود عدد من الدول، قدّمت «قطر الخيرية» دعماً للمؤسسات الصحية الحكومية في باكستان؛ حيث وزّعت 4000 طرداً من مستلزمات ومواد النظافة والوقاية في مراكز الحجر الصحي والمراكز الصحية الريفية في جميع الأقاليم الباكستانية، بالتعاون مع عدد من الجهات المحلية، كما وزّعت مساعدات على متضرّري الزلزال الذي ضرب مناطق شاسعة من إقليم جامو وكشمير.

وشملت المناطق التي استفادت من المساعدات: إقليم البنجاب (مظفر جاره وشوركوت وراجنبور ودي جي خان)، وإقليم السند (بادين وتاندو محمد خان)، ومقاطعة كويتا في إقليم بلوشستان؛ وذلك بالتنسيق مع هيئة إدارة الكوارث وحكومة المقاطعة، إضافة إلى منطقة بيشاور في إقليم «كي بي كي»؛ حيث تم توزيع 500 طرد من مستلزمات النظافة لعدد من المستشفيات.

كما قدّمت «قطر الخيرية» دعماً لحكومات المقاطعات من خلال بناء قدراتها على الاستجابة بتوفير الدعم الإغاثي لها وزيادة قدرة الفئات السكانية الضعيفة.

مساعدات إغاثية

ومن جهة أخرى، قدّمت «قطر الخيرية» في باكستان مساعدات إغاثية لمتضرّري الزلزال الذي ضرب إقليم جامو وكشمير، استفاد منها 245,000 شخص، وبتكلفة إجمالية تُقدّر بحوالي 1,8 مليون ريال.

وركّزت «قطر الخيرية» خلال تنفيذها مشروع الإغاثة على أشدّ الشرائح المتضرّرة من الأسر، خاصة النساء وذوي الاحتياجات الخاصة وكبار السن والأطفال والأيتام في منطقة ميربور – إقليم ازاد جامو وكشمير.

وشملت المساعدات توفير مستلزمات الإيواء، استفادت منها 200 أسرة، وسيارتي إسعاف والأدوية الأساسية والمعدات الطبية للمرافق الصحية الحكومية المتضررة، إضافة إلى توزيع 80 مشروعاً مدراً للدخل استفادت منه 80 عائلة متضرّرة من التي فقدت مصدر رزقها نتيجة للزلزال.

ووجدت هذه المساعدات ردود أفعال إيجابية من المستفيدين الذين عبّروا عن امتنانهم للمتبرّعين من أهل قطر على دعمهم لهم في هذا الوقت الحرج، الذي فقدوا فيه ممتلكاتهم وتضرّرت منازلهم بسبب الزلزال.

من جهتها؛ أعربت الهيئة العامة لإدارة الكوارث في باكستان عن شكرها وتقديرها لأهل الخير في دولة قطر ولـ «قطر الخيرية» على دعمهم ومساعدتهم للمتضررين.

وكان زلزال بقوة 5.8 درجة مئوية بمقياس ريختر قد ضرب منطقة ميربور – إقليم ازاد جامو وكشمير في سبتمبر من العام الماضي 2019م، مما سبّب آثاراً جسيمة وأدى إلى تدمير 2206 منزلاً بشكل كامل، بينما تأثّر 6000 منزل بشكل جزئي، كما تسبّب بأضرار كبيرة في البنية التحتية للوحدات الصحية الأساسية ومراكز الصحة الريفية.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close