🥅 LEAGUES

Messi will finish career at Barca says Bartomeu

بارتوميو يقول ميسي سيختتم مسيرته في برشلونة

Reuters – VILA-REAL:

Barcelona president Josep Maria Bartomeu has said that captain Lionel Messi will end his career at the Catalan club, dismissing a report saying the Argentine no longer wishes to renew his current contract when it expires next year.

“Messi has said he will end his working and footballing life at Barca,” Bartomeu told Spanish network Movistar after his side beat Villarreal 4-1 away on Sunday in La Liga.

“I’m not going to explain the details because we are focused on the competition and we are negotiating with many players but Messi has explained to us that he wants to stay and so we’re going to enjoy him for much longer.”

The 33-year-old Messi, who signed his last contract in 2017, has become more outspoken against the club’s hierarchy in the last year and radio station Cadena Ser said last Thursday he is unhappy with how Barca is being run and wants to leave in 2021.

The win against Villarreal kept Barca in the title hunt with La Liga leaders Real Madrid, who hold a four-point advantage after beating Athletic Bilbao 1-0 on Sunday thanks to a late penalty by Sergio Ramos.

The spot kick was awarded following a VAR review while Athletic had their own penalty appeal turned down and Bartomeu said the technology was not being applied fairly since the season resumed following the novel coronavirus stoppage.

“I saw the game in Bilbao and although I don’t like to say it, I’ll repeat that VAR is not being used as it should be,” added Bartomeu.

“Since the season returned after the COVID-19 crisis it has not been equal, that has been reflected in the results and it looks as if it always favours the same team.

“VAR should be there to help out the referee but in the last few weeks everyone has been able to see the instances in which it has not been used fairly.”

Real coach Zinedine Zidane said he was tired of his side’s winning run being put down to marginal decisions going their way. 

 

فياريال (إسبانيا) (رويترز)

قال جوسيب ماريا بارتوميو رئيس برشلونة إن القائد ليونيل ميسي سيختتم مسيرته في النادي لينفي تكهنات أن اللاعب الأرجنتيني لم يعد يرغب في تمديد تعاقده الذي ينتهي العام المقبل.

وأبلغ بارتوميو شبكة (موفيستار) الإسبانية التلفزيونية عقب الفوز 4-1 على فياريال في دوري الدرجة الأولى الإسباني لكرة القدم يوم الأحد ”ميسي قال إنه سينهي عمله ومسيرته مع كرة القدم في برشلونة.

”لن أشرح التفاصيل لأن تركيزنا ينصب على المسابقة ونحن نتفاوض مع العديد من اللاعبين لكن ميسي شرح لنا أنه يريد البقاء لذا فنحن سنستمتع بوجوده لفترة أطول“.

وتحدث ميسي البالغ عمره 33 عاما، الذي مدد تعاقده في 2017، عن عدم رضاه عن هيكلة برشلونة العام الماضي بينما قالت إذاعة كادينا سير يوم الخميس الماضي إنه غير سعيد بطريقة إدارة النادي وأكدت رغبة الهداف التاريخي للنادي في الرحيل في 2021.

وحافظ برشلونة على آماله في المنافسة على لقب الدوري الإسباني مع ريال مدريد الذي يتصدر المسابقة بفارق أربع نقاط بعد الفوز 1-صفر على أتليتيك بيلباو بفضل ركلة جزاء قرب النهاية من سيرجيو راموس.

واحتسبت ركلة الجزاء بعد اللجوء إلى حكم الفيديو المساعد بينما رفض الحكم مطالبات بيلباو بالحصول على ركلة جزاء، وقال بارتوميو إن هذه التقنية لا تطبق بشكل عادل منذ استئناف الموسم بعد توقف طويل بسبب جائحة فيروس كورونا.

وقال رئيس برشلونة ”لقد رأيت المباراة في بيلباو ورغم أني لا أرغب في قول ذلك لكني سأكرر أن استخدام حكم الفيديو المساعد لا يحدث كما ينبغي“.

وأضاف ”يجب استخدام تقنية حكم الفيديو لمساعدة الحكام لكن في الأسابيع القليلة الماضية بات بوسع الجميع متابعة بعض الأمثلة التي لا يتم الاستعانة بها بشكل عادل“.

وأكد زين الدين زيدان مدرب ريال مدريد أنه شعر بالملل من التقليل من انتصارات ناديه وقال إنه لا يتقبل الاستماع إلى أن قرارات الحكام هي السبب وراء تصدر المسابقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close