👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Qatar puts several measures in place to address economic, social impact of COVID-19 pandemic

قطر تؤكد وضع تدابير لمعالجة التأثيرات الاقتصادية والاجتماعية لجائحة كوفيد-١٩

QNA – Geneva:

The State of Qatar affirmed it has a number of measures put in place to address the economic and social impact of the Coronavirus (COVID-19) pandemic, especially on expatriate workers by adopting a package of incentives to support the private sector and ensure the sustainability of employment and the protection of wages.

This came in a speech delivered by Deputy Permanent Representative of the State of Qatar to the United Nations Office at Geneva Abdullah Hamad Al Nuaimi during an interactive dialogue with the Special Rapporteur on the right of everyone to the highest attainable standard of mental and physical health.

Al Nuaimi said that Qatar’s delegation welcomes Special Rapporteur on the right of everyone to the highest attainable standard of mental and physical health Dainius Puras, and thanks him for submitting his final report to the Human Rights Council, which deals with the framework of the global move towards a human rights-based practice in the field of mental health.

“We agree with the Special Rapporteur on the importance of discussing mental health problems and addressing them at the national, regional and international level,” he said, noting that the State of Qatar annually organizes an international conference on psychiatry and mental health, with the aim of exchanging experiences with specialists from all over the world about developments in the field of psychiatry.

During the eighth edition of the conference held in December 2019 under the slogan ‘”Integrating Physical and Mental Health”, a directory of mental health services was launched in the State of Qatar to facilitate access to mental health services and help individuals choose the services that suit their needs, he pointed out.

Al Nuaimi added that the fifth edition of the World Innovation Summit for Health (WISH 2020), which Doha will host, will contribute to exploring effective innovative solutions in addressing the major health challenges facing health systems around the world, including the COVID-19 crisis.

He expressed hope that the Special Rapporteur would share any information regarding practical steps that could be taken to increase awareness among members of society on mental and physical health, especially during the COVID-19 pandemic.

الدوحة – قنا:

 

أكدت دولة قطر وضعها عددا من التدابير الرامية إلى معالجة التأثيرات الاقتصادية والاجتماعية المترتبة على جائحة كورونا ” كوفيد -19″، لا سيما على العمالة الوافدة، وذلك من خلال اعتماد حزمة من الحوافز لدعم القطاع الخاص وضمان استدامة التوظيف وحماية الأجور.

جاء ذلك في كلمة ألقاها السيد عبد الله حمد النعيمي، نائب المندوب الدائم لدولة قطر لدى مكتب الأمم المتحدة بجنيف، خلال الحوار التفاعلي مع المقرر الخاص المعني بحق كل إنسان في التمتع بأعلى مستوى ممكن من الصحة البدنية والعقلية.

وقال النعيمي: “يُرحب وفد بلادي بالسيد داينوس بوراس، المقرر الخاص المعني بحق كل إنسان في التمتع بأعلى مستوى ممكن من الصحة البدنية والعقلية، ويشكره على تقديمه لتقريره النهائي لمجلس حقوق الإنسان، الذي يتناول إطار التحرك العالمي نحو ممارسة قائمة على أساس حقوق الإنسان في مجال الصحة العقلية”.

وأضاف: “نتفق مع المقرر الخاص على أهمية مناقشة مشاكل الصحة العقلية ومعالجتها على المستوى الوطني، الإقليمي والدولي”، مشيراً إلى أن دولة قطر تنظم سنوياً مؤتمراً دولياً للطب النفسي والصحة النفسية، بهدف تبادل الخبرات مع المتخصصين من جميع أنحاء العالم حول المستجدات في مجال الطب النفسي، ولفت إلى أنه تم خلال النسخة الثامنة للمؤتمر المنعقدة في ديسمبر 2019 تحت شعار “التكامل بين الصحة البدنية والنفسية”، إطلاق دليل خدمات الصحة النفسية في دولة قطر، لتيسير الوصول لخدمات الصحة النفسية ومساعدة الأفراد على اختيار الخدمات التي تتناسب مع احتياجاتهم.

وأشار النعيمي إلى أن النسخة الخامسة لمؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية “ويش 2020″، التي ستستضيفها الدوحة، ستُساهم في استكشاف حلول ابتكارية ناجعة في التصدي للتحديات الصحية الكبرى التي تُواجه أنظمة الصحة حول العالم، بما في ذلك أزمة كوفيد -19.

وأعرب عن الأمل في مشاركة المقرر الخاص بأية معلومات بِشأن الخطوات العملية التي يمكن تبنيها لزيادة الوعي بين أفراد المجتمع بالصحة العقلية والبدنية، لا سيما خلال أزمة جائحة “كوفيد -19”.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close