📱 Technology

Instagram to launch a huge redesign for Stories

انستجرام تطلق إعادة تصميم ضخمة للقصص

IANS
San Francisco – Facebook-owned Instagram is preparing to launch a huge redesign that would make easier to watch favourite Stories in one place.

Julian Gamboa, Marketing and Social Media Manager at Adweek, recently posted screenshots of the new layout to Twitter and wrote: “You have heard of two rows of Instagram Stories…Now prepare for SEE ALL STORIES.

The screenshots indicate that the main feed may soon include two rows of Stories at the top of the screen.

Additionally, there will be a new ‘See All Stories’ bar at the top of the screen and once tapped, a user will be taken to a new tab in which all friends stories are laid out in a grid.

Instagram is also working on a new feature called video note for its standalone messaging app Threads that helps users stay connected to close or smaller circle of friends.

The new feature will automatically turn audio in videos to live captions. The video note feature would also help Threads users understand what their friends actually mean to say, and respond clearly.

يختبر حاليا تطبيق انستجرام ميزة جديدة تتيح للمستخدمين عرض القصص كاملة في شاشة واحدة، حيث بدأ مطورو التطبيق في اختبار الميزة الجديدة بالفعل مؤخراً، إذ تحرص شركة فيس بوك على دعم شبكة انستجرام بالمميزات الجديدة لتحسين تجربة المستخدم، وتستهدف الشركة بالتحسينات والمميزات الجديدة قصص انستجرام.

وبحسب موقع fonearena الهندى، فتدعم ميزة قصص انستجرام التى يجري اختبارها حاليا جمع قصص انستجرام كاملة وعرضها معا في شاشة كاملة، وذلك كبديل لعرض القصص في صف واحد، حيث تم الكشف عن الميزة الجديدة في تسريبات مصورة نشرت عبر حساب المسرب الشهير Julian Gamboa في تغريدة على تويتر.

فيما ينتظر أن يظهر في الجزء العلوي من واجهة التطبيق أحدث القصص التي تظهر في اثنين من الصفوف مع تصميم دائري لرموز القصص، كما سيظهر خيار “See all Stories” لإظهار القصص مرة واحدة، إذ يمكن الضغط على هذا الاختيار ليتم توسيع واجهة القصص بحجم كامل في الشاشة، لإظهار القصص الجديدة خلال 24 ساعة.

لكن يجب ملاحظة أن الميزة الجديدة لتطبيق انستجرام يتم اختبارها حالياً مع عدد محدود من المستخدمين، على أن يتم إطلاق الميزة لجميع المستخدمين لاحقاً عند الانتهاء من اختبارها بشكل كامل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close