🇶🇦 DOHA

Embassy lists 51 repatriation flights to India from Qatar in coming weeks

السفارة تدرج ٥١ رحلة إعادة إلى الهند من قطر خلال الأسابيع المقبلة

The Peninsula Online – Doha:

Embassy of India has published a list of 51 flights from Qatar to India this month.

The embassy said on its twitter that flights will be available from July 7-23 to  Lucknow, Mumbai, Hyderabad, Chennai, Bengaluru, Thiruvananthapuram, Kochi, Kannur and Kozhikode.

These flights are part 1 of the Phase-4 of Vande Bharat Mission (VBM) flights to repatriate Indian citizens from around the world. All the 51 flights are operated by IndiGo, an Indian budget airline.

“Please book seats on these flights directly online, with your EOID number,” Embassy said in a tweet.

EOID number is given to people who register on the embassy website for repatriation.

“Please also note that you are not permitted to take domestic connecting flights in conjunction with these VBM flights, unless you complete the mandatory quarantine period at the first point of arrival in India. You may end up having to cancel them and losing money if you do so,” embassy added.

Earlier Indian Ministry of external affairs had announced 193 flights from Qatar on their website. It was later modified to 51 flights.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا أونلاين – WGOQatar:

نشرت سفارة الهند قائمة بـ 51 رحلة جوية من قطر إلى الهند هذا الشهر. وقالت السفارة على موقع تويتر إن الرحلات ستكون متاحة من 7 وحتى 23 يوليو إلى لوكناو ومومباي وحيدر أباد وتشيناي وبنغالورو وثيروفانانتابورام وكوتشي وكاننور وكوزيكود.

هذه الرحلات هي الجزء الأول من المرحلة الرابعة من رحلات بعثة فاند بهارات لإعادة المواطنين الهنود من جميع أنحاء العالم. يتم تشغيل جميع الرحلات الـ 51 من قبل (إنديغو) وهي شركة طيران هندية منخفضة التكاليف. وقالت السفارة في تغريدة على تويتر: “يرجى حجز المقاعد على هذه الرحلات مباشرة عبر الإنترنت، من خلال رقم السفارة الهندية في قطر الخاص بكم. يتم إعطاء رقم السفارة الهندية في قطر للأشخاص الذين يسجلون على موقع السفارة لإعادة توطينهم.

“يرجى أيضاً الانتباه إلى أنه لا يسمح لك القيام برحلات داخلية بالتزامن مع رحلات بعثة فاندي بهارات هذه، إلا إذا أتممت فترة الحجر الصحي الإلزامي عند الوصول لأول نقطة في الهند. قد ينتهي بك الأمر إلى إلغاءها وفقدان المال إذا فعلت ذلك”.

وكانت وزارة الخارجية الهندية قد أعلنت في وقت سابق عن 193 رحلة جوية من قطر على موقعها الإلكتروني. تم تعديله في وقت لاحق إلى 51 رحلة.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close