🌍 World🦠Coronavirus

Indian man wears gold face mask to ward off coronavirus

هندي يضع كمامة ذهبية للوقاية من فيروس كورونا

AFP – Pune:

An Indian man said he paid about $4,000 for a bespoke gold face mask to protect him from the coronavirus raging in the country.

The precious metal covering weighs 60 grams (two ounces) and took craftsmen eight days to make, said businessman Shankar Kurhade, from the western city of Pune.

“It is a thin mask and has tiny pores that is helping me to breathe,” Shankar told AFP.

“I am not sure if it will be effective to protect me from a coronavirus infection but I am taking other precautions,” he added.

When going out, the 49-year-old said he likes to adorn himself with gold jewellery weighing a kilogramme, including a bracelet, necklace and rings on each finger of his right hand.

Kurhade — whose company makes industrial sheds — said he got the idea for the gold face mask after seeing a media report about a man wearing one made from silver.

“People are asking me for selfies,” he said.

“They are awestruck when they see me wearing the gold mask in markets.”

India has made face masks mandatory in public places in a bid to control the spread of the virus in the country, which has around 650,000 confirmed cases and more than 18,600 fatalities.

بونا (الهند (أ ف ب)

يضع رجل هندي كمامة مصنوعة من الذهب بقيمة قال إنها تقرب من أربعة آلاف دولار للوقاية من فيروس كورونا المستجد الذي يتفشى على نطاق واسع في الهند.

وأشار رجل الأعمال شانكار كورهادي من مدينة بونا في غرب الهند إلى أن الكمامة مصنوعة من أونصتين من الذهب (60 غراما) وقد استغرق إنجازها ثمانية أيام.

وقال شانكار لوكالة فرانس برس “إنها كمامة رفيعة وتضم مسامات صغيرة لمساعدتي على التنفس”.

وأضاف “لا أعلم ما إذا كان ذلك كافيا للوقاية من فيروس كورونا لكنني أتخذ تدابير وقائية أخرى”.

وأشار رجل الأعمال البالغ 49 عاما إلى أنه يهوى التزين بحلي ذهبية تزن كيلوغراما لدى الخروج من المنزل تشمل قلادات وأساور وخواتم في كل أصابع يده اليمنى.

وأوضح كورهادي الذي يترأس شركة مصنعة للحظائر الصناعية، أن فكرة وضع كمامة ذهبية راودته بعد متابعته تقريرا عن رجل يضع كمامة من الفضة.

وتابع “الناس يستوقفونني لالتقاط صور +سيلفي+ معي. هم يقفون مذهولين لدى رؤيتي أضع كمامة ذهبية في السوق”.

وقد فرضت الهند على سكانها وضع الكمامة في الأماكن العامة سعيا لاحتواء تفشي فيروس كورونا المستجد الذي أصاب نحو 650 ألف شخص في البلاد وأدى إلى وفاة أكثر من 18600.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close