🌍 World🦠Coronavirus

176 Indians fly to Kochi on free-of-cost chartered flight

١٧٦ مواطناً هنديًا يعودون بالطائرة إلى كوتشي على متن رحلة مستأجرة مجانية

Gulf Times – Doha: 

A total of 176 Indians, including two infants, flew free-of-cost to Kochi, India, Wednesday on a chartered flight organised by a community organisation. The noble mission came as a big relief to those who had been undergoing distressing conditions and have been unable to go home due to Covid-19 pandemic scenario.

Pravasi Coordination Committee Qatar (PCCQ), a body of various Indian community organisations in the country, had announced last week the free chartered flight to help the most distressed and stranded members of the community.

The GoAir flight which took off from Hamad International Airport at 10.30am, landed in Kochi by 5pm.

“Within a day of the announcement, we had received about 1,500 applicants requesting for the travel facility. It was a difficult task to select passengers for this flight as all of them deserved to be repatriated at the earliest. Finally, we were able to provide assistance to 176 passengers to return to their homeland,” Nizar Kocheri, chairman, PCCQ, said.

He recalled that the decision to charter a free flight was taken considering the prevailing situation among some of the community members due to Covid-19, especially those who had reached Qatar on ‘On arrival Visa’, ‘Visit Visa’ as well as others on health and financial grounds.

VC Mashood, general convener of PCCQ noted that it was a great moment of happiness as the organisation was instrumental in helping so many people.

“It is a moment of fulfillment for us as we could repatriate a group of the most genuine and deserving community members. We are indebted to a large number of organisations and individuals for their support and encouragement in making this happen at the earliest,” he highlighted.

The official also said that the organisation is planning to help the other needy people to be repatriated and is hoping that more individuals and organisations will come forward to associate with such a noble mission.

“If more organisations and individuals come forward to assist the needy members of the community, we will be able to help many more by organising such flights to other destinations. All the little contributions will go a long way in helping the distressed members of the community,” he added.

Source: gulf-times

جوزيف فارغيس – جولف تايمز – ترجمة WGOQatar: 

سافر ما مجموعه 176 هنديًا، من بينهم رضيعان، مجانًا إلى كوتشي، الهند، يوم الأربعاء على متن رحلة مستأجرة نظمتها منظمة مجتمعية. وجاءت هذه المهمة النبيلة بمثابة مساعدة كبيرة لأولئك الذين كانوا يمرون بظروف مؤلمة ولم يتمكنوا من العودة إلى ديارهم بسبب سيناريو وباء كوفيد-19.

وكانت لجنة برافاسي للتنسيق في قطر، وهي هيئة من مختلف منظمات الجالية الهندية في البلاد، قد أعلنت الأسبوع الماضي عن الرحلة المجانية المستأجرة لمساعدة أكثر أفراد المجتمع المنكوبين والذين تقطعت بهم السبل.

بعض الركاب الذين ينتظرون في مطار حمد الدولي لركوب الرحلة المستأجرة المجانية إلى كوتشي

هبطت رحلة  “غوإير” التي أقلعت من مطار حمد الدولي في الساعة 10:30 صباحاً في كوتشي بحلول الساعة 5 مساءً.

“في غضون يوم واحد من الإعلان، تلقينا حوالي 1500 طلب للحصول على مقعد. وكانت مهمة اختيار الركاب لهذه الرحلة مهمة صعبة لأن جميعهم يستحقون العودة إلى الوطن في أقرب وقت ممكن. وأخيراً، تمكنا من تقديم المساعدة لـ 176 راكباً للعودة إلى وطنهم”. جاء ذلك على لسان رئيس لجنة برافاسي للتنسيق في قطر (نزار كوتشري).

وذكّر بأن قرار استئجار رحلة مجانية اتخذ نظراً للوضع السائد بين بعض أفراد المجتمع بسبب كوفيد-19، لا سيما أولئك الذين وصلوا إلى قطر على “تأشيرة الوصول” و”تأشيرة الزيارة” وغيرهم لأسباب صحية ومالية.

أشار (في سي مسعود)، المنظم العام للجنة برافاسي للتنسيق في قطر إلى أنها كانت لحظة من السعادة العارمة لأن المنظمة كانت ذات دور فعال جداً في مساعدة الكثير من الناس.

أشار أيضاً إلى “إنها لحظة وفاء لنا حيث تمكنا من إعادة مجموعة من أكثر أفراد المجتمع المحلي أصالة واستحقاق. ونحن مدينون لعدد كبير من المنظمات والأفراد لدعمهم وتشجيعهم في تحقيق ذلك في أقرب وقت ممكن”.

وقال المسؤول أيضاً إن المنظمة تخطط لمساعدة الأفراد المحتاجين الآخرين على العودة إلى وطنهم، وتأمل أن يتقدم المزيد من الأفراد والمنظمات للمشاركة في هكذا مهمة نبيلة.

وأضاف “إذا تقدم المزيد من المنظمات والأفراد لمساعدة الأفراد المحتاجين في المجتمع، سنتمكن من مساعدة المزيد من الناس من خلال تنظيم رحلات جوية إلى وجهات أخرى. وستقطع كل المساهمات الصغيرة شوطاً طويلاً في مساعدة اعضاء المجتمع المنكوبين ” .

المصدر: gulf-times

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close