😎 LifeStyle

Aspire Zone launches Summer Virtual Program

مؤسسة أسباير زون تطلق برنامجها الصيفي عن بعد

The Peninsula Online – Doha:

Aspire Zone Foundation launched today Aspire Summer Virtual Program for 2020 on its official accounts on Instagram and YouTube in July, to broadcast among the people of the community during summer season to promote a healthy and active lifestyle.

Aspire Summer Program this year includes an activity for children between the age of 5 to 10 years old, which is a practice and a challenge with Aspire, where the foundation provides different kinds of easy fitness activities once a week, to be downloaded through the foundations official account and on social media.

Children can implement them with the help of their families and send the video to the hashtag #AspireKids2020.

The programme also includes an activity for young male and female from the age of 11 to 14, which is a challenge of fitness composed of six exercises that the contestants do separately in one minute, while one of the qualified coaches will show all the exercises and explain them in a video displayed on the foundations social media accounts.

After the participants do the exercises they send the videos to the hashtag #AspireJuniors2020.

Furthermore, the programme also have special advices on nutrition and healthy food with healthy meals recipes.

The sessions will be three times a week (Saturday, Monday and Thursday) on the official Instagram page of Aspire Zone, organized with the cooperation with the nutrition department in Aspetar Hospital.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا:

أطلقت مؤسسة أسباير زون هذا العام برنامج أسباير الصيفي الافتراضي على الحسابات الرسمية للمؤسسة على وسائل التواصل الاجتماعي الإنستجرام – يوتيوب خلال شهر يوليو الحالي، وذلك لبث الحيوية في صفوف أفراد المجتمع خلال فصل الصيف ضمن رسالتها الرامية للترويج لنمط حياة صحي ونشط.

ويتضمن برنامج أسباير الصيفي هذه السنة فعالية لفئة الأطفال من عمر 5 إلى 10 سنوات وهي تدرب وتحدي مع أسباير حيث توفر المؤسسة أنشطة لياقة مختلفة وسهلة مرة بالأسبوع يتم تحميلها على الحساب الرسمي للمؤسسة وعلى وسائل التواصل الاجتماعي، ويقوم الأطفال بمساعدة أهاليهم بتطبيقها وإرسال الفيديو على الهاشتاغ #AspireKids2020.

كما يتضمن فعالية لفئة الناشئين والناشئات من عمر 11 إلى 14 سنة وهو تحدي اللياقة للناشئين والناشئات وهي عبارة عن تحدي لياقة مكون من 6 تمارين يقوم المتسابقون بعمل كل تمرين على حدة خلال دقيقة واحدة، وسيقوم أحد المدربين المؤهلين بتنفيذ جميع التمارين وشرحها في فيديو مصور يعرض على منصات التواصل الاجتماعي للمؤسسة (الإنستجرام يوتيوب) وبعد تطبيقها من قبل المشاركين يتم إرسال الفيديو على الهاشتاغ #AspireJuniors2020.

وبالإضافة إلى ذلك يشتمل البرنامج على نصائح خاصة بالتغذية والأكل الصحي مع وصفات وجبات صحية. ستكون الجلسات 3 مرات في الأسبوع (السبت ، الاثنين ، الخميس) في صفحة الإنستجرام الرسمية لأسباير. وتنظم هذه الجلسات بالتعاون مع قسم التغذية في سبيتار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close