additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

Qatar passes coronavirus peak, Adherence to preventative measures must continue: Health Minister

وزيرة الصحة: قطر تجاوزت ذروة «كورونا».. ويجب مواصلة الالتزام بالإجراءات

QNA – Doha:

The Minister of Public Health HE Dr Hanan Mohamed Al Kuwari said that Qatar has passed the peak of the Coronavirus (COVID-19) and the number of new confirmed cases continues to fall, stressing that COVID-19 is still very much a threat to the health of the population.

HE Dr Al Kuwari called on everyone follow the preventative measures of physical distancing, and seek medical attention immediately at the first sign of symptoms. 

“If you have members of your family that are high risk, protect them by being extra vigilant,” HE the Minister of Public Health added.

This came as the Minister visited Ras Laffan Hospital today and met with the last recovered COVID-19 patients being discharged from that hospital.

Ras Laffan was formally opened in April and has provided high-quality care to COVID-19 patients with moderate to severe symptoms. With the number of new confirmed COVID-19 cases in Qatar continuing to decline there is now less demand for hospital beds.

As a result, Ras Laffan Hospital will no longer admit COVID-19 patients and the facility will be utilized for other healthcare needs.

“To date, more than 80,000 patients have successfully recovered from COVID-19 in Qatar – each of them having received the expert support they need in a hospital or medical isolation facility.

It is a testament to the high-quality medical care of the team at Ras Laffan and our other COVID-19 hospitals that Qatar has one of the lowest COVID-19 mortality rates in the world.

I would like to congratulate everyone involved in the opening and operation of Ras Laffan Hospital over the past three months for their commitment and dedication,” said HE Dr Al Kuwari.

“I am pleased to see this state-of-the-art new hospital able to now focus on medical care for the general population in the north of Qatar. I  hope that with the help of everyone in the community in following the preventative measures we will be able to return all seven COVID-19 dedicated hospitals to normal patient care,” Her Excellency added.

Chairman of System Wide Incident Command Committee (SWICC) for COVID-19 Dr. Saad Al Kaabi explained the key priorities set out by the SWICC at the start of the pandemic.

“Since the start of the COVID-19 outbreak in Qatar, we have worked hard as a healthcare system to ensure all patients with COVID-19 can quickly access the care they need. Our strategy was to designate seven hospitals to care for COVID-19 patients.

Four of the hospitals, including Ras Laffan, were previously not in operation and were rapidly opened to significantly boost our capacity from 2,250 beds to a potential maximum 3,500 hospital beds,” said Dr. Al Kaabi.

“One of the key factors in achieving Qatar’s low COVID-19 mortality rate has been our ability to admit patients with the most severe symptoms to intensive care facilities as soon as their conditions determine the need.

Our COVID-19 plan delivered significant expansion of our intensive care capacity – to more than 700 beds – and at the peak of the virus, we had more than 300 patients receiving treatment in intensive care units.

Being able to provide these patients with intensive care support without delay can be the difference between life and death,” added Dr. Al Kaabi.

Clinical Lead for Ras Laffan Hospital Dr. Khaled Al Jalham said he was proud of the team at Ras Laffan for the role they played in caring for patients in Qatar with COVID-19.

He praised the team at Ras Laffan Hospital for the role they have played in caring for more than 4,000 patients with COVID-19 since opening in April.

“In just two weeks before the opening, we transformed the hospital from an empty facility into a high-advanced hospital with more than 760 operational hospital beds. As Ras Laffan comes to the end of its role as a care facility for COVID-19 patients, we look forward to the next chapter which will see the hospital further boosting healthcare delivery in the north of Qatar,” said Dr. Al Jalham.

الدوحة – قنا:

أكدت سعادة الدكتورة حنان محمد الكواري وزيرة الصحة العامة، أن دولة قطر تجاوزت حالياً مرحلة ذروة جائحة كورونا «كوفيد – 19»، فيما يتواصل التناقص في أعداد حالات الإصابة المؤكدة بعدوى الفيروس. وفي المقابل، شدّدت سعادة وزيرة الصحة العامة على أن وباء فيروس «كورونا» لا يزال يشكّل تهديداً لصحة المجتمع وسلامته.

وفي هذا الإطار، جدّدت سعادتها الدعوة إلى جميع أفراد المجتمع إلى مواصلة الالتزام بالإجراءات الاحترازية، وعلى رأسها التباعد الجسدي لوقاية أنفسهم وأفراد أسرهم من خطر العدوى، بالإضافة إلى طلب الحصول على الرعاية الطبية على الفور في حال ظهور أي أعراض للإصابة بالمرض، كما يتوجّب أخذ مزيد من الحذر والحيطة في حال كان بعض أفراد الأسرة معرّضين بشكل أكبر للمخاطر المرتبطة بالإصابة بفيروس «كوفيد – 19».

وجاء ذلك خلال زيارة قامت بها سعادة الدكتورة حنان الكواري لمستشفى رأس لفّان أمس، التقت خلالها عدداً من المجموعة الأخيرة من المتعافين من فيروس «كوفيد – 19»، المقرر خروجهم من المستشفى.

ويُذكر أن مستشفى رأس لفان قد تم افتتاحه رسمياً في شهر أبريل الماضي؛ حيث قدّم خدمات رعاية صحية عالية الجودة لمرضى فيروس كورونا «كوفيد – 19» ذوي الحالات المرضية المتوسطة والشديدة.

ومع التناقص المتواصل في أعداد حالات الإصابة المؤكدة بعدوى الفيروس في دولة قطر، يشهد المستشفى تناقصاً موازياً في الطلب على الأسرّة، وبالتالي سيتوقّف مستشفى رأس لفان عن استقبال مرضى فيروس كورونا «كوفيد – 19»، ليتسنّى له تقديم خدمات الرعاية الصحية الاعتيادية للمرضى.

وأوضحت سعادة وزيرة الصحة العامة أن عدد المتعافين تماماً من فيروس كورونا «كوفيد – 19» في دولة قطر قد تجاوز 80 ألفاً، وتلقّى كل منهم الرعاية الصحية التي يحتاجها سواء في المستشفيات أو مرافق العزل الصحي.

ونوهت في هذا الإطار بالكوادر الطبية في مستشفى رأس لفان، وغيره من مرافق الرعاية الصحية التي تم تخصيصها لمرضى فيروس كورونا «كوفيد – 19»؛ لما قدّموه ويقدّمونه من رعاية صحية متميزة كانت سبباً في تدنّي الوفيات الناجمة عن الإصابة بهذا الفيروس في مستشفياتنا.

وقالت: «إن دولة قطر تُعدّ واحدة من أقل الدول في معدّلات الوفيات الناجمة عن وباء (كوفيد – 19) على مستوى العالم».

وأشادت، من جهة أخرى، بكل من شارك في افتتاح وتشغيل مستشفى رأس لفان خلال الأشهر الثلاثة الماضية؛ لتفانيهم في العمل ومثابرتهم في خدمة المرضى ومكافحة هذا الوباء.

وعبّرت سعادة الدكتورة حنان الكواري عن ارتياحها وسعادتها بقيام مستشفى رأس لفان، المزوّد بأحدث التجهيزات، بالتركيز حالياً على تقديم الرعاية الصحية للسكان في المنطقة الشمالية من دولة قطر، وقالت: «آمل بمساعدة جميع أفراد المجتمع عن طريق الالتزام بالإجراءات الوقائية أن نتمكّن قريباً من إعادة كل المستشفيات السبعة التي تم تخصيصها لعلاج مرضى (كوفيد – 19)، للعمل بشكل طبيعي والقيام بدورها في تقديم الرعاية الصحية للمرضى».

د. سعد الكعبي: تقديم أفضل خدمات الرعاية الصحية

أشار الدكتور سعد الكعبي رئيس لجنة النظام الصحي للتحكم والسيطرة على الحوادث لمواجهة «كوفيد – 19»، إلى أن من أهم الأولويات التي وضعتها اللجنة في بداية جائحة «كورونا»، التأكد من تقديم أفضل خدمات الرعاية الصحية التي يحتاجها المرضى، الذين يتعرضون للإصابة بالفيروس على وجه السرعة.

وقال: «لقد بذلنا جهوداً حثيثة منذ بداية الجائحة في دولة قطر، من أجل تمكين كل مصابي كورونا «كوفيد – 19» من الحصول على الرعاية الطبية اللازمة، وقد تمثلت استراتيجيتنا في تخصيص سبعة مستشفيات لهؤلاء المرضى، ولم تكن أربعة من هذه المستشفيات قيد التشغيل، فسارعنا إلى افتتاحها لتزداد بذلك الطاقة الاستيعابية من 2250 سريراً إلى 3500 سرير».

وأضاف الدكتور الكعبي أن من أهم العوامل التي أسهمت في تدني الوفيات الناجمة عن الإصابة بفيروس كورونا «كوفيد – 19» في دولة قطر، المبادرة بالإدخال الفوري للمرضى الذين يعانون من أعراض شديدة جراء إصابتهم بالفيروس إلى وحدات العناية المركزة عندما تستدعي حالاتهم ذلك، حيث تمت من خلال الخطط الموضوعة في هذا الإطار، زيادة الطاقة الاستيعابية لوحدات العناية المركزة إلى ما يقرب من 700 سرير، وبلغ عدد المرضى الذين كانوا يتلقون الرعاية الصحية في وحدات العناية المركزة خلال مرحلة الذروة أكثر من 300 مريض في وقت واحد، حيث تمكنا من خلال هذه الوحدات من إنقاذ حياة كثير من المرضى.

د. خالد الجلهم:

مستشفى متطوّر يشتمل

على 760 سريراً

عبّر الدكتور خالد الجلهم، المدير الطبي لمستشفى رأس لفان، عن مدى فخره واعتزازه بفريق العمل في المستشفى، وبالدور الكبير الذي قاموا به لتقديم رعاية صحية عالية الجودة لمرضى كورونا «كوفيد – 19».

كما نوّه بالدور المحوري الذي أدّته الفرق والطواقم الطبية في تقديم الرعاية لما يزيد عن 4000 من المصابين بفيروس كورونا «كوفيد – 19» في مستشفى رأس لفان، منذ افتتاحه في شهر أبريل الماضي. وقال: «تمكّنا، خلال أسبوعين فقط قبل افتتاح مستشفى رأس لفان، من تحويله من مرفق خالٍ إلى مستشفى متطوّر يشتمل على 760 سريراً».

وأضاف أنه مع انتهاء فترة تخصيص مستشفى

رأس لفان لمرضى فيروس كورونا «كوفيد – 19»، سيلعب دوراً مهماً في تعزيز عملية تقديم خدمات الرعاية الصحية للسكان في المنطقة الشمالية من دولة قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button