additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

General Tax Authority launches taxation portal ‘Dhareeba’

الهيئة العامة للضرائب تطلق بوابة ضريبة الإلكترونية

Qatar Tribune – Doha:

The General Tax Authority (GTA) has announced the launch of the first phase of a new online tax paying system called ‘Dhareeba’. 

All companies are required to register on the new portal starting from 1st July 2020 and complete the registration process in the period of 90 days. Taxpayers who register on the portal before 30 September 2020 will be exempted from the existing penalties related to previous registration and issuance of tax card.

Dhareeba is built on SAP international business management platform, which is latest in intelligent technologies that accelerates transformation of data into business value and it will serve as a vital link between GTA and its partners, government bodies and taxpayers. This system promises to simplify the process of filling tax returns for the companies in a fast, accurate and transparent way.

The launch of Dhareeba is in line with the Qatar Digital Government’s 2020 strategy, that helps to facilitate all tax procedures while meeting Qatar’s future requirements to establish a link between all tax-related entities in accordance with the latest international standards, systems and expertise in this respect. 

The new Tax portal provides the General Tax Authority with digital channels to serve all its partners such as, the Government, tax agents, and the taxpayers. It has been designed to manage, calculate and review various types of taxes to help taxpayers identify the procedures related to their transactions and receive notifications on the progress of their operations. 

All tax paying companies are required to register on Dhareeba website from 1st July 2020 as the registration on the old system will soon be discontinued.

Source: qatar-tribune

الدوحة – الراية:

دشنت الهيئة العامّة للضرائب بوابة «ضريبة» الإلكترونية وذلك بهدف إدارة العمليات الضريبية للمكلفين بشكل إلكتروني يتسم بالسرعة والدقة والشفافية، وتطوير منظومة العمل الضريبي وتقليل العبء على الشركات من خلال تيسير عملية ملء وتقديم الإقرار الضريبي وغيرها من العمليات. وأعلنت الهيئة العامة للضرائب عن فتح باب تسجيل الشركات على بوابة ضريبة www.dhareeba.gov.qa اعتباراً من اليوم الأربعاء الأول من يوليو 2020، مؤكدة على ضرورة قيام كافة الشركات بإتمام إجراءات التسجيل المطلوبة من خلال البوابة الإلكترونية، شاملة الشركات التي لديها بطاقات ضريبية.

وتنوّه الهيئة أنه وطبقاً للمادة 69 من اللائحة التنفيذية لقانون الضريبة على الدخل الصادر بالقانون رقم (24) للعام 2018، فإنه يتعيّن على الأشخاص المخاطبين بأحكام القانون واللائحة المذكورة التقيّد بمخاطبة الهيئة والوفاء بكافة التزاماتهم الضريبيّة، عبر تلك الخدمات الإلكترونية والبرامج والتطبيقات المعلوماتية اعتباراً من تاريخ الإعلان عن بدء العمل بها، كما يجب على جميع المكلفين المسجلين وقت العمل بتلك الأنظمة الإلكترونية، توفيق أوضاعهم وإعادة التسجيل لدى الهيئة وفقاً لأحكام هذه اللائحة خلال (90) تسعين يوماً من تاريخ العمل بهذه الأنظمة أي ابتداءً من 1 يوليو الجاري. وتفيد الهيئة بأن المُكلف الذي يقوم بالتسجيل عبر بوابة «ضريبة» خلال 90 يوماً، سيتم إعفاؤه من الجزاءات المالية المترتبة على عدم التسجيل واستخراج البطاقة الضريبية سابقاً، شرط أن يقوم بالانتهاء من التسجيل قبل 30 سبتمبر 2020.

وتوفّر بوابة «ضريبة» لهيئة الضرائب العامة قنوات رقمية لخدمة شركائها من الجهات الحكومية، وبين المكلفين (دافعي الضرائب)، وقد تم تصميمه للقيام بإدارة أنواع الضرائب المختلفة وحسابها ومراجعتها، كما يساعد المكلفين على معرفة الإجراءات الخاصة بمعاملاتهم، وإشعارهم بخط سير معاملاتهم الضريبية وما يتعلق بها من مُتابعات. وقد عملت الهيئة مؤخراً على تطوير هذا النظام الإلكتروني بحيث ينظم ويبسط الإجراءات الضريبية ويفي بالمتطلبات المستقبلية للدولة في تحقيق الربط الكامل بين كافة المؤسسات التي لها علاقة مباشرة بالعمليات الضريبية، وتحقيقاً لاستراتيجية حكومة قطر الرقمية ٢٠٢٠. وفق أحدث المعايير والأنظمة والخبرات الدوليّة في هذا المجال.

وفي إطار متابعة عملية تسجيل الشركات على نظام ضريبة، تستقبل الهيئة كافة استفسارات الشركات من خلال البريد الإلكتروني Tax.Support@gta.gov.qa، أو التواصل في اي وقت على رقم مركز الاتصال 16565. يذكر أن إنشاء الهيئة العامة للضرائب قد تمّ بموجب القرار الأميري رقم (77) لسنة 2018، والذي جاء مرافقاً لإصدار القوانين الضريبية (القانون رقم (24) لسنة 2018 بشأن الضريبة على الدخل، والقانون رقم (25) لسنة 2018 بشأن الضريبة الانتقائية) يأتي ضمن التشريعات التي تهدف إلى تطوير المالية العامة للدولة.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button