Technology

Facebook rolls outs Dark Mode on mobile for some users globally

فيس بوك يختبر “الوضع المظلم” على الهاتف المحمول لبعض المستخدمين حول العالم

IANS
San Francisco – Facebook has started rolling out Dark Mode support on mobile users and the feature is currently live with some users globally.

Facebook Dark Mode interface will not be completely black like on Instagram and Messenger but a grayscale design with white accents for logos and icons.

The social network confirmed to Social MediaToday that Dark Mode for mobile is live for “a small percentage of users globally right now.”

Facebook has been slow to introduce support for Dark Mode to all of its apps.

Some users posted screenshots of Facebook Dark Mode on Twitter, which appears as an option in the Facebook app settings.

In May, Facebook rolled out the much-awaited Dark Mode on its revamped and immersive desktop app for all users.

The Dark Mode helps users enjoy lower brightness, alongside contrast and vibrancy, thus minimising screen glare for use in low light.

Similar to mobile experience, the new desktop website is faster with new streamlined navigation, easy to find videos, games and Groups, while the home page and page transitions load faster.

Reports first appeared in April that Facebook was in the process of developing and designing Dark Mode for its main platform on iOS and iPad.

قد لا تضطر إلى الاعتماد على جهاز الكمبيوتر الخاص بك إذا كنت تريد تصفح فيس بوك في الوضع المظلم، فبعد ظهور تقارير عن تغير شكل الألوان، أكد فيس بوك لـ SocialMediaToday أنه يختبر وضعًا مظلمًا في تطبيقات الموبايل الخاصة به، لكن هذه الميزة متاحة فقط حاليا لـ “نسبة صغيرة” من المستخدمين حول العالم في الوقت الحالي، وفقًا للمتحدث الرسمي.

وبحسب موقع engadget الأمريكى، فمن المحتمل ألا تصل هذه الميزة فى وقت قريب، لكن في نفس الوقت فإن فيس بوك يسعى إلى إصدار هذه الميزة بشكل أوسع للمزيد من المستخدمين حول العالم.

وكان فيس بوك قد جلب بالفعل الوضع المظلم إلى عدد من التطبيقات، بما في ذلك انستجرام وماسنجر وواتس آب، لكن ليس من المؤكد سبب كون تطبيق الموبايل الأساسي هو الأخير في الطابور، لكن SMT أشارت إلى أن لدى فيس بوك عددًا هائلاً من مستخدمي الهواتف المحمولة (3 مليارات نشطون عبر تطبيقاتها المختلفة على أساس شهري).

وسيكون من المنطقي أن يتوخى فيس بوك الحذر بشأن طرح الوضع المظلم في تطبيقه الرئيسي عندما يمكن أن تؤثر أي أخطاء أو مشكلات في التصميم على قسم كبير من جمهوره.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close