😎 LifeStyle

Shafallah Center to launch online summer programme

مركز الشفلح يطلق برنامجه الصيفي عبر الإنترنت

QNA – Doha:

The Shafallah Center for Persons with Disabilities, affiliated with Qatar Foundation for Social Work, has announced the launch of the fourth edition of its summer programme on July 1 under the slogan ‘Our Summer is Safe at Home’, through its online platform for all persons with disabilities in the State of Qatar.

The summer programme will last a month and will take place four days a week. 

The programme aims to raise the level of societal awareness of the rights of persons with disabilities and their right to participate in summer activities by implementing targeted activities that they can acquire skills from. 

They will be split into different age and diagnostic groups for their benefit and to develop their capabilities within an open environment that is less restrictive and more vital.

Executive Director of the Shafallah Center, Laalei Abu Alfain, explained that the online platform for the programme will serve for the first time all persons with disabilities in the State of Qatar without exception. A multidisciplinary team of the center’s staff will supervise and follow up on the implementation of the programme by communicating with people with disabilities and their parents through the Microsoft Teams programme, she added.

She stated that the summer programme also seeks to involve bodies and institutions in the country with different responsibilities in contributing to the integration of persons with disabilities through the various activities and events organised by the center, indicating that the center seeks to meet those educational and rehabilitating needs through this year’s summer programme,

The Executive Director pointed out that the center aspires to provide a diversified and carefully prepared programme that includes a set of activities aimed at rehabilitation and treatment services, as well as the adaptation of these services and continuing to provide them to all persons with disabilities and their guardians, by communicating without exception to all persons with disabilities in the country, in light of the health conditions of the coronavirus pandemic.

الدوحة  – قنا:

أعلن مركز الشفلح للأشخاص ذوي الإعاقة التابع للمؤسسة القطرية للعمل الاجتماعي، عن إطلاق النسخة الرابعة من برنامجه الصيفي في الأول من شهر يوليو المقبل، تحت شعار (صيفنا في بيتنا أمان)، وذلك عبر منصته الإلكترونية ولجميع الأشخاص من ذوي الإعاقة في دولة قطر.

ويهدف البرنامج الصيفي الذي يستمر لشهر كامل ويكون على مدار 4 أيام في الأسبوع، إلى رفع درجة الوعي المجتمعي بحقوق الأشخاص ذوي الإعاقة وحقهم بالمشاركة في الأنشطة الصيفية من خلال تنفيذ أنشطة هادفة تكسبهم العديد من المهارات، إضافة إلى استثمار الأشخاص من ذوي الإعاقة بفئاتهم العمرية والتشخيصية المختلفة بما يعود عليهم بالنفع، ويطور من قدراتهم وذلك ضمن أجواء مفتوحة أقل تقييدا وأكثر حيوية.

وأوضحت السيدة لآلئ أبوألفين المدير التنفيذي لمركز الشفلح للأشخاص ذوي الإعاقة، أن المنصة الإلكترونية لبرنامج النشاط الصيفي ستخدم لأول مرة جميع الأشخاص من ذوي الإعاقة في دولة قطر دون استثناء، لافتة إلى أن فريقا متعدد التخصصات من موظفي المركز سيقوم بالإشراف والمتابعة على تنفيذ النشاط الصيفي، من خلال التواصل مع ذوي الإعاقة وأولياء أمورهم عن طريق برنامج مايكروسوفت تيمز Microsoft Teams.

وأفادت بأن البرنامج الصيفي يسعى أيضا إلى إشراك الهيئات والمؤسسات في الدولة على اختلاف مسؤولياتها في المساهمة بدمج الأشخاص من ذوي الإعاقة من خلال الأنشطة والفعاليات المختلفة التي ينظمها المركز، مبينة أن الشفلح يسعى من خلال برنامجه الصيفي 2020، إلى تلبية تلك الاحتياجات التعليمية والتربوية والتأهيلية.

ولفتت إلى أن المركز يطمح إلى تقديم برنامج متنوع ومعد بعناية يتضمن مجموعة من الأنشطة والفعاليات الهادفة إلى جانب الخدمات التأهيلية والعلاجية وتكييف هذه الخدمات واستمرارية تقديمها لجميع الأشخاص من ذوي الإعاقة وأولياء أمورهم، من خلال التواصل بدون استثناء مع جميع الأشخاص ذوي الإعاقة في الدولة في ظل الظروف الصحية لجائحة فيروس كورونا المستجد (كوفيد -19).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close