🐎Various

Qatar Handball Association announces first team preparation programme for World Men’s Championship 2021

الاتحاد القطري لكرة اليد يعلن عن برنامج إعداد الفريق الأول لبطولة العالم للرجال ٢٠٢١

QNA – Doha:

The Qatar Handball Association (QHA) announced the launching of the first team preparation programme for participating in the competitions of the 27th World Men’s Championship, which will be held in Egypt during January 2021.

In a statement, QHA said that the programme for preparing the first handball team will start in October after the end of the local competitions, as the preparatory period will start with an internal camp that will witness extensive training and local friendly matches.

It noted that after the completion of the internal camp, the team will organize in European camp that includes a number of strong experimental matches, followed by returning to Doha to compete in the Qatar International friendly tournament, and then go to Egypt to participate in the world championship.

The Qatar Handball Association (QHA) had announced earlier the completion of all competitions for the current local season starting from September 10, as the beginning would be the completion of the league championship competitions and then the Qatar Cup and HH the Amir’s Cup.

The Organizing Committee of the World Championship in Egypt 2021 has set October, a proposed date for holding the championship draw, which will witness for the first time the participation of 32 teams.

الدوحة – قنا:

أعلن الاتحاد القطري لكرة اليد انطلاق برنامج إعداد المنتخب الأول استعدادا للمشاركة في منافسات النسخة السابعة والعشرين من بطولة العالم للرجال التي ستقام في مصر خلال شهر يناير من العام المقبل 2021.

وقال الاتحاد، في بيان له، إن برنامج إعداد المنتخب الأول لكرة اليد سينطلق في أكتوبر المقبل عقب الانتهاء من المنافسات المحلية، حيث ستبدأ فترة التحضيرات بمعسكر داخلي يشهد تدريبات مكثفة ومباريات ودية محلية.

وأوضح أنه بعد الانتهاء من المعسكر الداخلي سينتظم المنتخب في معسكر أوروبي يتضمن عددا من المباريات التجريبية القوية، يلي ذلك العودة إلى الدوحة لخوض منافسات بطولة قطر الدولية الودية، ومن ثم التوجه إلى مصر للمشاركة في بطولة العالم.

وكان اتحاد اليد قد أعلن في وقت سابق استكمال جميع مسابقات الموسم المحلي الحالي بداية من 10 سبتمبر المقبل، حيث ستكون البداية باستكمال منافسات بطولة الدوري ومن ثم بطولة كأس قطر وكأس سمو الأمير.

يشار إلى أن قطر تأهلت إلى نهائيات بطولة العالم في مصر، بعد التتويج بلقب البطولة الآسيوية التاسعة عشرة للرجال التي أقيمت في الكويت أوائل العام الجاري، إثر فوزها على المنتخب الكوري الجنوبي في المباراة النهائية بنتيجة (33 – 21)، لتحافظ على اللقب القاري للنسخة الرابعة على التوالي بعد أعوام 2014 و2016 و2018.

ومن المقرر أن تكون مشاركة قطر في بطولة العالم هي الثامنة بعد البرتغال 2003 وتونس 2005 وألمانيا 2007 وإسبانيا 2013 وقطر 2015 وفرنسا 2017 وألمانيا والدنمارك 2019، وكان الحصول على المركز الثاني في نسخة “قطر 2015 ” أفضل نتيجة للمنتخب القطري في تاريخ مشاركاته.

وحددت اللجنة المنظمة لبطولة العالم في مصر2021 شهر أكتوبر المقبل، موعدا مقترحا لإقامة قرعة البطولة والتي تشهد للمرة الأولى مشاركة 32 منتخبا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close