😎 LifeStyle

Summer camp kicks off for the first time online 5 July

المخيّم الصيفي ينطلق للمرة الأولى عبر شبكة الإنترنت ٥ يوليو المقبل

QNA – Doha:

The pre-university education at Qatar Foundation for Education, Science and Community Development (QF) announces registration for the summer camp, which will be opened for the first time via the Internet, and its activities will take place from 5-30 July.

This year, the camp features a series of interesting educational activities for school students of all ages, organizing in collaboration with a number of departments at Education City, and local institutions.

The comprehensive campus program designed for students between the ages of 5 and 18 includes language lessons, UN model activities, theater and music lessons, as well as design, creative writing, technology, science, engineering and mathematics courses, as well as sports and arts offered by teachers with international expertise.

In this regard, Abeer Al Khalifa, Executive Director of Academic Affairs, at Pre-university Education at the institution, said that the summer camp via the Internet this year came as a result of the precautionary measures followed by the State, with a view to continue to provide programs and activities for students via digital platforms and create safe and fun space for them.

She stressed the QF keenness to continue its academic activities, in addition to promoting a range of other skills, such as leadership, team work, and creativity, as well as supporting and encouraging success and personal excellence, adding that this year the camp offers special courses for talented students that help and encourage them to excel.

الدوحة – العرب:

ينطلق المخيم الصيفي الذي ينظمه التعليم ما قبل الجامعي في مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، وذلك للمرة الأولى عبر شبكة الإنترنت، في الفترة الممتدة بين 5 – 30 يوليو المقبل، متضمناً سلسلة من الأنشطة التعليمية الشيقة والممتعة لطلاب المدارس من مختلف الأعمار.

وقالت عبير آل خليفة، المدير التنفيذي للشؤون الأكاديمية في التعليم ما قبل الجامعي بالمؤسسة: «هذا العام، وبسبب جائحة «كوفيد – 19» قرّرنا إقامة مخيمنا الصيفي عبر الإنترنت. وعلى الرغم من تخفيف القيود المفروضة ذات الصلة بهذه الجائحة، فإننا سنمضي قدماً في تقديم برامجنا عبر المنصات الرقمية حرصاً منّا على صحة الطلاب المشاركين وسلامتهم، وإيجاد مساحة آمنة وممتعة لهم ونحرص سنوياً، إلى جانب أنشطتنا الأكاديمية، على تعزيز مجموعة من المهارات الأخرى، مثل القيادة، والعمل الجماعي، والإبداع، كما ندعم ونشجع النجاح والتميز الشخصي».

وأوضحت أن هذا العام سيتم تقديم دورات خاصة للطلاب الموهوبين صمّمت خصيصاً لهم من حيث التحدي، وسوف تساعدهم على التفوق وتشجعهم على التألق، وقالت أيضاً: «لا شك لدينا في أن مخيمنا هذا العام سوف يحقق نجاحاً لافتاً، ونشجع جميع أفراد المجتمع المهتمين بتسجيل أبنائهم وبناتهم».

ويتعاون التعليم ما قبل الجامعي في تنظيم هذا المخيّم مع عدد من الجهات في المدينة التعليمية، والمؤسسات المحلية أيضاً، بما في ذلك اللجنة العليا للمشاريع والإرث؛ وجامعة حمد بن خليفة، عضو مؤسسة قطر؛ وجامعة تكساس إي أند أم في قطر، إحدى الجامعات الشريكة لمؤسسة قطر؛ ومتحف الفن الإسلامي؛ والنادي العلمي القطري؛ ومعهد الدوحة للأفلام؛ ومكتبة قطر الوطنية.

يحتوي برنامج المخيّم الشامل والمصمّم للطلاب الذين تتراوح أعمارهم بين 5 -18 سنة، على دروس لتعليم اللغات، وأنشطة نموذج الأمم المتحدة، ودروس مسرحية وموسيقية، فضلاً عن دورات التصميم والكتابة الإبداعية والتكنولوجيا والعلوم والهندسة والرياضيات، بالإضافة إلى الرياضة والفنون.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format