😎 LifeStyle

Indian Cultural Centre reopening for limited consular services

إعادة فتح المركز الثقافي الهندي للخدمات القنصلية المحدودة

The Peninsula Online – Doha:  

Indian Embassy in Qatar is reopening Indian Cultural Centre (ICC) premises for receiving requests for consular services.

Before the Covid-19 restrictions were imposed ICC used to receive applications for most of the services offered by the embassy by charging a nominal fee for their services. This was very helpful to the Indian expats as it used to operate in the evenings and on weekends.

“In view of the substantial unaddressed demand for consular services, we are re-opening submissions at ICC premises with effect from 23 June, but only for limited numbers on the basis of appointments. Please contact ICC for further details,” the embassy tweeted.

In view of the substantial unaddressed demand for consular services, we are re-opening submissions at Indian Cultural Centre premises (ICC) with effect from 23rd June 2020, but only for limited numbers on the basis of prior appointments. 

For appointment call 44686607 or 50883026 or 77534001 from Saturday to Thursday 9am to 1pm and 2pm to 6pm. 

“Telephone appointment booking will be discontinued against the online booking system once the new online system is active and will be intimated accordingly,” ICC said in a statement. 

The following may please be noted for various services rendered by ICC: 

1. Unless there are compelling reasons, only the passports which have expired or are due to expire within two months and applications for a fresh passport of newborn will also be accepted. No other consular services will be carried out until further notice. 

2. Only the applicant will be allowed to enter the ICC premises for passport services. Anyone else accompanying the applicant will not be allowed except in the case of minors where a legal guardian can accompany the child. 

3. The timings for collection of passports are from 4pm to 6pm from Saturday to Thursday. For collection, prior appointment is not necessary. Please bring the original receipt given at the time of submission of application. 

4. As per Government guidance, applicants without ‘Etheraz App’ will not be allowed to enter the ICC premises. The Green Code in the app will be verified before entering the premises.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar:

تعيد السفارة الهندية في قطر فتح مباني المركز الثقافي الهندي لتلقي طلبات الحصول على الخدمات القنصلية.

قبل فرض قيود كوفيد-19، كان المركز الثقافي الهندي يتلقى الطلبات للحصول على معظم الخدمات التي تقدمها السفارة من خلال فرض رسوم رمزية على خدماتها. كان هذا مفيداً جداً للمغتربين الهنود لأنه كان يعمل في المساء وفي عطل نهاية الأسبوع.

“ونظرا للطلب الكبير الذي لم يُلب على الخدمات القنصلية، فإننا سنعيد فتح باب تقديم الطلبات في مقر المركز الثقافي الهندي اعتبارا من 23 يونيو، ولكن فقط لعدد محدود على أساس المواعيد. يرجى الاتصال بالمركز الثقافي الهندي لمزيد من التفاصيل”. جاء ذلك ضمن تغريدة نشرتها السفارة.

ونظراً للطلب الكبير غير المُلبَى على الخدمات القنصلية، فإننا نقوم بإعادة فتح باب التقديمات في مقر المركز الثقافي الهندي (ICC) اعتباراً من 23 يونيو 2020، ولكن فقط لعدد محدود على أساس المواعيد السابقة.

للحصول على موعد اتصل على 44686607 أو 50883026 أو 77534001 من السبت إلى الخميس 9:00 حتي 1:00 ومن 2:00 حتي 6:00.

قال المركز الثقافي الهندي في بيان إن “حجز المواعيد عبر الهاتف سيتم إيقافه مقابل نظام الحجز عبر الإنترنت بمجرد أن يكون النظام الجديد عبر الإنترنت نشطًا وسيتم ذكره وفقًا لذلك”.

يرجى ملاحظة ما يلي فيما يتعلق بمختلف الخدمات التي يقدمها المركز الثقافي الهندي:

1. ما لم تكن هناك أسباب قاهرة، لن تقبل سوى طلبات جوازات السفر التي انتهت مدة صلاحيتها أو التي من المقرر أن تنتهي في غضون شهرين، وطلبات الحصول على جواز سفر جديد للمواليد الجدد. ولن يتم تنفيذ أي خدمات قنصلية أخرى حتى إشعار آخر.

2. فقط مقدم الطلب سوف يسمح له بدخول مبنى المركز الثقافي الهندي للحصول على خدمات جواز السفر. لن يسمح لأي شخص آخر مرافق لمقدم الطلب إلا في حالة القاصر حيث يمكن للوصي القانوني مرافقة الطفل.

3. مواعيد استلام جوازات السفر هي من 4:00 حتي 6:00 مساءً من السبت إلى الخميس. بالنسبة للاستلام، لا يلزم أخذ موعد مسبق. يرجى إحضار الإيصال الأصلي الذي تم تقديمه في وقت تقديم الطلب.

4. وفقا لتوجيهات الحكومة، لن يسمح للمتقدمين من دون “تطبيق احتراز” الدخول إلى مبنى المركز الثقافي الهندي. سيتم التحقق من اللون الأخضر في التطبيق قبل دخول المبنى.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close