🐎Various

QBF sacks national team’s coach for poor results

الاتحاد القطري لكرة السلة يقيل مدرب المنتخب الوطني لسوء النتائج

QNA – Doha:

Qatar Basketball Federation (QBF) yesterday decided to dismiss the national team coach Panayiotis due to poor results.

The decision was taken during the QBF’s meeting headed by Ahmed Al Moftah. The meeting was held in accordance with the precautionary measures set by the Ministry of Public Health for the safety of all.

Secretary of the Federation Ali Al Maliki said in a statement after the meeting that the Cypriot coach did not achieve the desired results throughout his tenure as coach of the Qatari team, adding that the QBF will look for a new coach, especially since the team is participating in the qualifiers for the Asian cup finals, and plays in the fifth group with Iran, Saudi Arabia, and Syria.

The new coach will have a difficult task as he will prepare the team for a match in Doha with Syria, before facing Saudi Arabia in November 2020.

الدوحة – قنا:

قرر الاتحاد القطري لكرة السلة إقالة القبرصي بانياتوس مدرب المنتخب الوطني بسبب سوء النتائج وذلك خلال الاجتماع الذي عقده الاتحاد برئاسة السيد احمد المفتاح ووفقا للإجراءات الاحترازية التي وضعتها وزارة الصحة العامة لسلامة الجميع.

وقال السيد علي المالكي أمين السر العام للاتحاد القطري ، في تصريح له عقب الاجتماع ، إن المدرب القبرصي لم يحقق النتائج المأمولة طوال توليه تدريب المنتخب القطري.. مشيرا الى أن الاتحاد سيبحث عن مدرب جديد، لا سيما أن المنتخب يشارك في التصفيات، المؤهلة لنهائيات كأس آسيا، ويلعب بالمجموعة الخامسة مع إيران، والسعودية، وسوريا.

وتنتظر المدرب الجديد مهمة شاقة، حيث سيلعب في الدوحة مع سوريا، قبل مواجهة السعودية، في نوفمبر القادم .

وأكد المالكي أن مجلس الادارة لم يتوصل في اجتماعه اليوم الى تحديد موعد معين لبطولتي كأس سمو الأمير المفدى، وكأس قطر المؤجلتان بسبب فيروس كورونا المستجد من شهر مارس الماضي .

وأضاف أمين السر العام أن الاتحاد سيواصل في المرحلة المقبلة اشراك الاندية في تقديم المقترحات المتمثلة في اكمال المنافسة أو الغاء ما تبقى من منافسات الموسم الحالي والوصول الى حل يرضى الجميع

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close