🐎Various

World champion Nasser Al-Attiyah takes part in the 43rd Dakar Rally

البطل العالمي ناصر العطية يشارك في النسخة 43 من رالي داكار

The Peninsula – Doha:

Qatar’s three-time Dakar Rally champion Nasser Saleh Al Attiyah will give another shot at the prestigious title during the 43rd edition of the competition.

Qatar News Agency (QNA) yesterday reported that the champion rally driver will compete at next year’s event in Saudi Arabia.

Al Attiyah’s French co-driver Matthieu Baumel had tweeted earlier, saying: ” We are ready for next @ dakar and you ? @AlAttiyahN @matthieubaumel @TGReurope” The pair finished second behind Spanish driver Carlos Sainz Sr. In Saudi Arabia.

Next year’s rally will begin on January 3 in Jeddah and conclude in the same coastal city 12 days later after 11 stages and a special stage that will determine the starting order for the opening special.

The event, launched in 1979 with its original route between Paris and the Senegalese capital Dakar, moved to Saudi Arabia this year after a decade in South America. 

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا:

أعلن البطل العالمي القطري ناصر صالح العطية مشاركته في النسخة الثالثة والأربعين من رالي داكار وسط مسارات جديدة للرالي الشهير في ظل جائحة فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19).

ويمتلك ناصر العطية ثلاثة ألقاب في رالي داكار، وهو صاحب الوصافة بعد أن حل ثانيا في منافسات النسخة الثانية والأربعين من رالي داكار الدولي الصحراوي التي أقيمت في السعودية للمرة الأولى.. في حين يملك الفرنسي بيترهانسل الرقم القياسي في عدد مرات الفوز برصيد 13 مرة بواقع 6 مرات في فئة الدراجات و7 مرات في فئة السيارات.

وكشف منظموا الرالي، عن مسار جديد للنسخة الـ43 من الرالي الذي سيقام للمرة الثانية بالمملكة العربية السعودية بمشاركة أساطير الرالي، وتتألف المسارات الجديدة للرالي الذي سيقام في يناير من العام 2021 من 12 مرحلة تنطلق من مدينة جدة وتنتهي بها، مع إقامة يوم واحدة للراحة في حائل ، وسيزور الرالي أماكن جديدة في صحاري السعودية.

وسيتم تسليم كتيب الطريق للمرحلة قبل 10 دقائق فقط من بدء السباق ليتيح للجميع استخدام مهارات التنقل إلى الوجهة، ومن بين اللوائح الجديدة أيضا القواعد الصارمة التي تحكم الإطارات، حيث لن يسمح بتغييرات الإطارات في فئة السيارة خلال مرحلة الماراثون، في حين سيتم منح كل دراجة نارية ما مجموعه ستة إطارات خلفية للرالي بأكمله.

وقال ديفيد كاستيرا مدير الرالي إن التعديلات الجديدة في مسار السباق ستسهل خفض النفقات، كما وضعت بعض الضوابط الخاصة بالأعطال وإصلاحها أثناء الرالي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format