Health🦠Coronavirus

U.S. scientists: No change to coronavirus and any advanced vaccine will protect against it for years

علماء أمريكيون: لا تغير على فيروس كورونا وأي لقاح متطور سيحمي منه لسنوات

Doha – Al-Sharq – Translation by WGOQatar:

U.S. scientists from Johns Hopkins University said the current form of the coronavirus is not much different from its structure when it originated in Wuhan, China, meaning the developed vaccine will protect against the virus for several years.

“The virus has undergone very few genetic changes since its emergence in late 2019,” said Dr. Peter Thielen, a molecular biologist at The Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory, according to the Washington Post.

Thielen and his colleagues are studying the sequence of virus genes to better understand its composition, and the researchers noted that there have been very few changes in the genetic material of the coronavirus since its emergence, meaning that the strain of the virus detected in Wuhan is similar to that of the virus itself now prevalent in America.

Research is currently focusing on the protein “Spike”, the part outside of the virus that the latter uses to enter human cells.

After studying 20,000 protein samples, the scientists concluded that there had been no change in the Spike Protein.

“The vaccine that prevents the virus’s ability to infect the cell will be very effective, as it will prevent the virus’s ability to generate an active infection that causes or spreads the disease,” Thielen said.

Scientists hope that the vaccine will continue to affect years and lead to so-called herd immunity, with 80 to 95 per cent of the population becoming immune and the disease will not be able to spread if it re-emerges.

Source: al-sharq

الدوحة – الشرق:

أعلن علماء أمريكيون من جامعة جونز هوبكينز، أن شكل فيروس كورونا حاليا لا يختلف كثيرا عن بنيته عند نشأته في ووهان الصينية، هذا يعني أن اللقاح المطور سيحمي من الفيروس لعدة سنوات.

وقال عالم الأحياء الجزيئية في مختبر الفيزياء التطبيقية بجامعة جونز هوبكينز الدكتور بيتر تيلين – وفقاً لصحيفة “واشنطن بوست”- “شهد الفيروس تغيرات جينية قليلة جدًا منذ ظهوره في أواخر عام 2019”.

ويقوم تيلين وزملاؤه بدراسة تسلسل جينات الفيروس لفهم تكوينه بشكل أفضل، ولاحظ الباحثون أن هناك تغيرات قليلة جدا في المادة الجينية لفيروس كورونا منذ نشأته، أي أن سلالة الفيروس المكتشف في ووهان تشبه سلالة الفيروس نفسه المنتشر في أمريكا الآن.

وتركز الأبحاث حاليًا على بروتين “السنبلة”، وهو الجزء الموجود خارج الفيروس الذي يستخدمه الأخير لدخول الخلايا البشرية.

واستنتج العلماء بعد دراسة 20 ألف عينة للبروتين، أنه لم يطرأ أي تغير على بروتين السنبلة.

وأشار تيلين إلى “أن اللقاح الذي يمنع قدرة الفيروس على إصابة الخلية سيكون فعالاً للغاية، حيث سيمنع قدرة الفيروس على توليد عدوى نشطة تسبب أو تنشر المرض”.

ويأمل العلماء في أن يستمر تأثير اللقاح لسنوات وأن يؤدي هذا إلى ما يسمى بمناعة القطيع، حيث يصبح 80 إلى 95 في المائة من السكان محصنين وهكذا لن يتمكن المرض من الانتشار في حال ظهوره مجددا.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
15
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close