📚Education

Doha Institute for Graduate Studies accepts 279 students

قبول 279 طالباً وطالبة في برامج الماجستير بـ الدوحة للدراسات

The Peninsula – Doha:

Doha Institute for Graduate Studies (DI) has announced the acceptance of students for the Fall of 2020 semester, with most Qatari national students who submitted and met the criteria of admission. 
DI said the total number of students admitted to the 2020 Fall semester reached 279 students out of 10,000 applications submitted form all Arab countries and some Western countries. The admitted students are distributed in 17 Master Programs, with 208 students that will join the School of Social Sciences and Humanities, and 71 students that will join the School of Public Administration and Development Economics. 
The Department of Admission, Registration and Student Services said that Qatari students have the highest number admitted with 79 students in various programs for the upcoming academic year. Confirming that all students have been interviewed and passed through several indicators including students’ abilities, skill levels, the experience in the field students wish to join, the Arabic and English fluency and the extent of students’ contribution to serving society. Also, all submitted applications were examined and verified. 
It is worth noting that DI announced the graduation of 153 students in the fourth cohort last May 2020, where the new admitted students for the Fall of 2020 semester represents the sixth cohort of accepted students.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – العرب:

أعلنت إدارة القبول والتسجيل والخدمات الطلابية في معهد الدوحة للدراسات العليا، أن عدد المقبولين للعام الأكاديمي المقبل 2020-2021 بلغ 279 طالباً وطالبة، من أصل 10 آلاف طلب التحاق قُدمت من جميع الدول العربية وبعض الدول الأجنبية.

وتوزع المقبولون على 17 برنامج ماجستير بواقع 208 طلاب في كلية العلوم الاجتماعية والإنسانية، و71 طالباً في كلية الإدارة العامة واقتصاديات التنمية. وفي هذا السياق، أشارت إدارة القبول والتسجيل والخدمات الطلابية، إلى تصدر الطلاب القطريين أعداد المقبولين، حيث بلغ عددهم في برامج المعهد المختلفة 79 طالباً وطالبة للفصل الدراسي الأول من السنة الجامعية المقبلة، بجانب قبول طلاب من مختلف البلدان العربية وبعض الدول الأجنبية.

وأكدّت الإدارة أن طلبات الالتحاق في مختلف البرامج الدراسية جرى فحصها، وتدقيقها والتثبت منها علاوة على التأكد من قدرات الطلبة ومستوياتهم ومهاراتهم، وتضمن ذلك إجراء مقابلات شخصية مع المقبولين، مشيرة إلى أنه تم قبول الطلاب بناءً على عدة مؤشرات تقييمية من بينها التحصيل الأكاديمي المتميّز للطالب في مرحلة البكالوريوس، وثقافته في مجال التخصص الذي يرغب الالتحاق به، إضافة إلى إجادة اللغتين العربية والإنجليزية، ومدى مساهمته في خدمة المجتمع وغيرها من المؤشرات.

ويشار إلى أن الطلاب المقبولين يشكلون الفوج السادس من الطلبة المقبولين في معهد الدوحة للدراسات العليا، الذي أعلن عن تخريج 153 طالباً وطالبة ضمن الفوج الرابع في مايو الماضي.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format