😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

‘AlBawarih’ windy conditions expected from Saturday until end of next week: Met

الأرصاد: عودة نشاط رياح البوارح من يوم السبت وتستمر حتى نهاية الأسبوع القادم

Gulf Times – Doha:

Northwesterly windy conditions locally called ‘AlBawarih’ are expected to return from Saturday (June 13) until the end of next week “due to the deepening of the Indian monsoon low with a high-pressure system over the northern Arabian Peninsula”, the Qatar Met department has said.

‘AlBawarih’ is known for increasing wind speeds during the daytime and decreasing speeds at night, according to the weather office.

The windy conditions are expected to influence most areas of the country, marked by fresh to strong winds ranging in speed from 15-25 knots with gusts exceeding 35 knots at times in some areas, the department has said in a report.

This, in turn, will cause blowing dust and poor visibility of 2km or less in some areas at times. In addition, marine warnings for strong winds and high seas will be in effect with the wave height ranging from 4-8ft, reaching 12ft in some areas occasionally, the report states.

The maximum temperature is expected to range between 34C and 46C during the daytime and the minimum between 25C and 30C at night across the country with a noticeable drop in relative humidity.

The Met department has urged everyone to be careful, avoid all marine activities and follow the latest updates through its official social media accounts.

Source: gulf-times

الدوحة – الراية:

توقعت إدارة الأرصاد الجويّة عودة نشاط الرياح الشماليّة الغربيّة (البوارح) التي تتميّز بتزايد نشاطها خلال ساعات النهار وانخفاض سرعتها ليلاً اعتباراً من يوم السبت القادم وتستمر حتى نهاية الأسبوع وذلك نتيجة تعمّق منخفض الهند الموسمي مع وجود مرتفع جوي شمال شبه الجزيرة العربيّة.

وأوضحت الهيئة أن تأثير الرياح يشمل معظم مناطق البلاد برياح نشطة إلى قوية السرعة تتراوح سرعتها ما بين ١٥-٢٥ عقدة مع هبات تتجاوز ٣٥ عقدة أحياناً على بعض المناطق؛ ما يؤدّي إلى إثارة الغبار وتدني مدى الرؤية الأفقيّة لتصل إلى ٢ كم أو أقل على بعض المناطق أحياناً مع تحذيرات بحريّة برياح قوية وأمواج عالية تتراوح ما بين ٤-٨ أقدام ويصل ١٢ قدماً على بعض المناطق أحياناً.

وأشارت إلى أن درجات الحرارة العظمى ستتراوح ما بين ٣٤-٤٦ °م نهاراً والصغرى ما بين ٢٥-٣٠ ْم ليلاً في مختلف مناطق البلاد مع انخفاض ملحوظ في معدّلات الرطوبة النسبيّة.

وأهابت الإدارة بالجميع ضرورة توخي الحيطة والحذر وتجنّب كافة الأنشطة البحريّة كما تدعوكم لمُتابعة كافة مُستجدات الطقس عبر حساباتها الرسميّة.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close