👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Supreme Committee: No home quarantine for those returning to Qatar

اللجنة العليا: لا حجر صحي منزلي للعائدين إلى قطر

Gulf Times – Doha: 

The home quarantine option for people who travel outside Doha now and want to return on a later date will not be available, HE the Spokesperson of the Supreme Committee for Crisis Management, Lolwah bint Rashid AlKhater, has stressed.

She made the observation in response to a question on the issue during a press conference on Monday, after she announced the gradual lifting of Covid-19 restrictions in the country.

HE AlKhater said whoever travels outside Doha now will have to – upon returning to Doha – go for hotel quarantine at his/her own expense, stressing that it is not recommended to travel at this stage except for the most urgent necessity only, the official Qatar News Agency (QNA) reported.

The four-phase lifting of restrictions begins on June 15, while the second stage will start on July 1, the third stage on August 1 and the fourth and final stage on September 1.

Announcing the lifting of restrictions, HE AlKhater said that starting from the first stage, trips out of Doha will be allowed in case of absolute necessity. Everyone who returns to Doha “will be subjected to hotel quarantine at his/her own expense for a full two weeks, or in one of the quarantine buildings allocated by the Ministry of Public Health (MoPH) at his/her own expense”, QNA reported.

HE AlKhater also said flights coming from low-risk countries will be allowed to priority travellers, such as residents, in Phase 3. They will be subject to quarantine for a full two weeks, stressing that all details related to bookings will be announced in the coming period.

The scope of flights will be expanded in the fourth stage, according to the instructions of the MoPH.

Source: gulf-times

أكدت سعادة المتحدث باسم اللجنة العليا لإدارة الأزمات، (لولوة بنت راشد الخاطر)، أن خيار الحجر الصحي المنزلي للأشخاص الذين يسافرون خارج الدوحة الآن ويرغبون في العودة في وقت لاحق لن يكون متاحاً.

وقد أدلت بهذه الملاحظة رداً على سؤال حول هذه القضية خلال مؤتمر صحفي عقد يوم الاثنين بعد أن أعلنت رفع القيود التي فرضت بسبب كوفيد-19 تدريجياً في البلاد .

وقالت سعادة (الخاطر) إن كل من يسافر خارج الدوحة الآن سوف يضطر – لدى عودته إلى الدوحة – إلى الذهاب إلى الحجر الصحي في الفنادق على نفقته الخاصة، مؤكدةً أنه لا ينصح بالسفر في هذه المرحلة إلا للضرورة الملحة فقط، حسبما ذكرت وكالة الأنباء القطرية الرسمية.

ويبدأ رفع القيود على أربع مراحل في 15 يونيو، في حين تبدأ المرحلة الثانية في الأول من يوليو والمرحلة الثالثة في الأول من أغسطس والمرحلة الرابعة والاخيرة في الأول من سبتمبر.

ومع إعلان سعادة (الخاطر) رفع القيود، قالت إنه ابتداءً من المرحلة الأولى، سيتم السماح بالخروج من الدوحة في حالة الضرورة القصوى. كل من يعود إلى الدوحة “سيخضع للحجر الصحي الفندقي على نفقته الخاصة لمدة أسبوعين كاملين، أو في أحد مباني الحجر الصحي التي تخصصها وزارة الصحة العامة على نفقته الخاصة”، وفقاً لما ذكرته وكالة الأنباء القطرية.

كما قالت سعادة (الخاطر) إنه سيتم السماح للمسافرين ذوي الأولوية، مثل المقيمين، في المرحلة الثالثة بالرحلات القادمة من البلدان منخفضة المخاطر. وسيخضعون للحجر الصحي لمدة أسبوعين كاملين، مؤكدين أنه سيتم الإعلان عن جميع التفاصيل المتعلقة بالحجوزات خلال الفترة المقبلة.

وسيتم توسيع نطاق الرحلات في المرحلة الرابعة، وفقاً لتعليمات وزارة الصحة العامة.

المصدر: gulf-times

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close