Health🦠Coronavirus

WHO changes its stance on wearing masks in public places

الصحة العالمية تغير موقفها من ارتداء الكمامات في الأماكن العامة

The World Health Organization (WHO) has changed its advice on face masks, saying they should be worn in public where social distancing is not possible to help stop the spread of coronavirus.

The global body said new information showed they could provide “a barrier for potentially infectious droplets”.

Some countries already recommend or mandate face coverings in public.

The WHO had previously argued there was not enough evidence to say that healthy people should wear masks.

However, WHO director-general Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus said on Friday that “in light of evolving evidence, the WHO advises that governments should encourage the general public to wear masks where there is widespread transmission and physical distancing is difficult, such as on public transport, in shops or in other confined or crowded environments”.

The organisation had always advised that medical face masks should be worn by people who are sick and by those caring for them.

Globally, there have been 6.7 million confirmed coronavirus cases and nearly 400,000 deaths since the outbreak began late last year, according to data compiled by Johns Hopkins University.

What is the WHO’s advice?
The organisation said its new guidance had been prompted by studies over recent weeks.

Dr Maria Van Kerkhove, the WHO’s technical lead expert on Covid-19, told Reuters news agency the recommendation was for people to wear a “fabric mask – that is, a non-medical mask”.

Fabric masks should consist of “at least three layers of different material” in order to be effective, the WHO says.

However, those aged over-60 and with underlying health risks should wear medical masks in areas where there is community transmission.

At the same time, the WHO stressed that face masks were just one of a range of tools that could be used to reduce the risk of transmission – and that they should not give people a false sense of protection.

“Masks on their own will not protect you from Covid-19,” Dr Tedros said.

Source: bbc

الدوحة – الشرق:

بعد أن حذّرت من أن استخدام الكمامات وحدها غير كاف للتغلب على تفشي فيروس كورونا، غيرت منظمة الصحة العالمية موقفها إزاء الكمامات ولحقت بالاتجاه العالمي عندما أوصت باستخدامها في الأماكن العامة المزدحمة لوقف عدوى فيروس كورونا المستجد .

منظمة الصحة العالمية نشرت يوم الجمعة تحديثا لإرشاداتها شمل توصية للحكومات بمطالبة الناس بارتداء كمامات الوجه المصنوعة من القماش في الأماكن العامة للمساعدة في الحد من انتشار وباء كوفيد-19، مشددة في التوجيهات الجديدة المدعومة بنتائج دراسات أجريت خلال الأسابيع الأخيرة على أن كمامات الوجه ما هي إلا واحدة من مجموعة من الأدوات التي تقلل خطر انتشار الفيروس وفقا لـ”دويتشه فيله”.

وقال المدير العام لمنظمة الصحة العالمية، تيدروس أدهانوم غيبريسوس، في مؤتمر صحافي على الإنترنت: “يمكن للكمامات أن تخلق إحساسا زائفا بالأمان”.، محذرا من أنه” لا يمكن أن تحل محل نظافة اليدين، والتباعد الجسدي أو تعقب المرضى واتصالاتهم الاجتماعية.

وأضاف غيبريسوس: “لا أستطيع أن أقول هذا بشكل واضح بما فيه الكفاية: الكمامات وحدها لن تحميك من  كوفيد-19”.

من جهتها قالت ماريا فان كيركوف الخبيرة بالمنظمة في مقابلة مع رويترز ”ننصح الحكومات بتشجيع الناس على ارتداء الكمامات. ونقصد بالتحديد كمامات القماش، أي الكمامات غير الطبي، مضيفة “توصلنا إلى نتائج أبحاث جديدة. لدينا الآن أدلة تفيد بأنه في حال تنفيذ ذلك بالشكل الملائم فإنها (الكمامات) يمكن أن تشكل حاجزا … أمام الرذاذ الذي يحتمل أن يحمل العدوى“.

الجدير بالذكر أن  منظمة الصحة قد قالت في السابق إنه لا يوجد دليل يدعم أو يدحض استخدام الأصحاء للكمامات، وكانت توصي دوما بقصر استخدامها على الأشخاص المصابين ومن يقدمون لهم الرعاية.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close