additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

Collective Art Exhibition to Introduce World Cup Fans to Qatari Plastic Art

معرض فني جماعي لتعريف جمهور المونديال بالفن التشكيلي القطري وتطوره

QNA

Doha: Eighteen Qatari citizens and residents artists participate in a collective exhibition entitled “50×50” part 9, launched by Al Markhiya Gallery at its headquarters at Katara Cultural Village Foundation, Building No. 5, under the patronage of Qatar Financial Centre and lasts till Jan.20.

The exhibition aims to introduce the FIFA World Cup Qatar 2022 fans to the developments of Qatari plastic art and to promote local and Arabic culture.

In their remarks to Qatar News Agency (QNA), several participating artists stressed the importance of the exhibition in introducing local and international visitors to Qatar’s rich arts and creations.

In this context, the Qatari artist told QNA that she is participating in the exhibition with three paintings under the hashtag “Lahza/moment,” saying that the paintings represent a continuation of her self-tailored artistic style with some modifications.

She pointed out that what connects her paintings is the theme (the moment) by randomly scattering colors and then obtaining the subject, noting that she wanted through this work to document moments from the Qatari mainland for a group of plants and buildings.

In a similar statement to QNA, artist Jamila Al Ansari said that her participation in the exhibition aims to present artworks for the FIFA World Cup Qatar 2022 fans to introduce them to the Qatari, Gulf, and Arabic artistic characteristics through artists’ works.

For his part, artist Ahmed Nouh indicated that the exhibition, which coincides with the FIFA World Cup Qatar 2022, is an opportunity for global expansion and to form new relationships and friendships.

For her part, artist Hanadi Al Darwish said that she tried, as an extension of her experience in using different materials and processing them to break her usual color theme border and that she decided in this stage to come up with something different with different colors, by adding silver paper, as the painting size allowed her to work comfortably.

As for the artist Mohammed Al Hammadi, he said that this is his second participation in the 50×50 exhibition, and this time he is participating in digital works, where he worked with digital drawing, in addition to using artificial intelligence as a sequel to digital work.

قنا

الدوحة: يشارك 18 فنانا قطريا ومقيما في معرض جماعي بعنوان “50×50″، في جزئه التاسع، أطلقه جاليري المرخية في مقره بالمؤسسة العامة للحي الثقافي “كتارا” مبنى رقم 5، برعاية مركز قطر للمال، ويستمر إلى 20 يناير المقبل.

ويهدف المعرض إلى إطلاع جمهور كأس العالم FIFA قطر 2022 على تطور الفن التشكيلي القطري، والترويج للثقافة المحلية والعربية.

وأكد عدد من الفنانين المشاركين، في تصريحات لوكالة الأنباء القطرية “قنا”، أهمية المعرض في إطلاع الجمهور المحلي والعالمي على ما يزخر به البلد من فنون وإبداعات.

وفي هذا السياق، قالت الفنانة فاطمة النعيمي لـ”قنا”، إن لوحاتها الثلاث الموسومة بـ”لحظة”، التي تشرك بها في المعرض، تمثل استمرارا لأسلوبها الفني الذي اختطته لنفسها مع إدخال بعض التعديلات.

وأشارت إلى أن ما يربط بين لوحاتها هو موضوع “اللحظة” عن طريق نثر الألوان بطريقة عشوائية وبعد ذلك الحصول على الموضوع، لافتة إلى أنها أرادت من خلال هذا العمل توثيق لحظات من البر القطري لمجموعة من النباتات والمباني.

من جهتها قالت الفنانة جميلة الأنصاري في تصريح مماثل لـ”قنا”، إن مشاركتها في المعرض هدفها تقديم أعمال لعرضها لجمهور كأس العالم FIFA قطر 2022، حتى يتعرف الزوار على الطابع الفني القطري والخليجي والعربي من خلال أعمال الفنانين.

ونظرا لعشقها للخط العربي وخصوصا “الديواني”، شاركت الأنصاري بلوحات ضمنتها تعابير عن الإنسانية والمشاعر وحب الوطن من قبيل “الحب ربيع”، كما ركزت على كلمة “سواك” ضمن بيت شعري.

بدوره، أوضح الفنان أحمد نوح، أن المعرض الذي يتزامن مع نهائيات كأس العالم FIFA قطر 2022، وهو فرصة للانتشار العالمي، وتكوين علاقات وصداقات جديدة.

وباستخدامه لخامات مختلفة عن طريق تقنية الميكس ميديا، ركز نوح في لوحاته على موضوع (الكرسي) والمنطقة التي يوجد فيها سواء كانت مريحة أم لا.

وفي هذا الصدد جاء كرسي في منطقة غير مريحة، كلها نبات الصبار الشوكي، وآخر مليء بالورود ويشي بمنطقة مريحة، بينما عبر عن منطقة الوحدة بكرسي أسود.

ومن ناحيتها، أشارت الفنانة هنادي الدرويش إلى أنها حاولت، امتدادا لتجربتها في استخدام خامات مختلفة ومعالجتها، أن تخرج من التيمة اللونية التي عادة ما تستخدمها، وأنها قررت في هذه المحطة أن تأتي بشيء مغاير وبألوان مختلفة، وذلك بإضافة ورق الفضة، حيث أتاح لها حجم اللوحة أن تشتغل بكل أريحية.

أما الفنان محمد الحمادي، فقال إن هذه هي المشاركة الثانية له في معرض “50×50″، وهذه المرة يشارك بأعمال رقمية، حيث اشتغل برسم رقمي، بالإضافة إلى استخدام الذكاء الاصطناعي كتتمة للعمل الرقمي.

وأضاف: مع التطور العلمي، فإن الذكاء الاصطناعي دخل في توليد الصور من خلال برامج بدأت تجد لها موطئ قدم في عالم الفن، ومن هنا جربت هذا الأمر في أعمالي الفنية التي جاءت عبارة عن بورتريه ذاتي في ثلاث لوحات تمثل الماضي والحاضر والمستقبل، لافتا إلى أن عدم معرفة مخرجات نتائج العمل، يعطي نوعا من التشويق وعنصر المفاجأة.

جدير بالذكر أن الفنانين المشاركين في المعرض هم: ابتسام الصفار، هنادي الدرويش، أحمد نوح، بثينة المفتاح، فاطمة الرميحي، حسان مناصره، محمد الحمادي، فاطمة النعيمي، مبارك المالك، جميلة الأنصاري، مبارك آل ثاني، شوق المانع، فاطمة محمد، ميثا الخيارين، عبدالعزيز يوسف، المها المعاضيد، المها ناصر، سمام عزام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button